• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Skyactiv-G cvakání na volnoběh

to iste robi aj mne na 2.5G teraz v zime


auto dlho stoji v garazi a nejazdi sa na nom

dostal som rovnaky pokyn od svojho mechanika (drzat po nastartovani otacky na 2000rpm zopar minut) a zvuk zmizol
 
to iste robi aj mne na 2.5G teraz v zime


auto dlho stoji v garazi a nejazdi sa na nom

dostal som rovnaky pokyn od svojho mechanika (drzat po nastartovani otacky na 2000rpm zopar minut) a zvuk zmizol
Přesně jak říkáš, momentálně jezdím cca 4km denně 2 do práce a 2 z práce tudíž ze studeným motorem.Teď se to projevilo podruhé a vždy při nízkých teplotách.Včera jsem jel delší vzdálenost a pak už to nedělalo.Dnes ráno nic,tak jsem z toho trochu v nejistotě.Řešil jsi to nějak?
 
Přesně jak říkáš, momentálně jezdím cca 4km denně 2 do práce a 2 z práce tudíž ze studeným motorem.Teď se to projevilo podruhé a vždy při nízkých teplotách.Včera jsem jel delší vzdálenost a pak už to nedělalo.Dnes ráno nic,tak jsem z toho trochu v nejistotě.Řešil jsi to nějak?
Řešení tam přece píše na konci.
 
Hydraulický vymezovač ventilové vůle prostě tak funguje.
Já rozumím, že tak funguje, jen mi přijde zvláštní, že já běžně teď startuju třeba v -11 a nic. Olej 5W30. Zatím najeto 21000. Pokdu to dělá jen jeden, jako třeba na videích viž výše, tak ten jeden je už nějak načnutý, ne?
 
Já rozumím, že tak funguje, jen mi přijde zvláštní, že já běžně teď startuju třeba v -11 a nic Olej 5W30. Zatím najeto 21000. Pokdu to dělá jen jeden, jako třeba na videích viž výše, tak ten jeden je už nějak načnutý, ne?
Metoda pro stanovení "načnutého" nebo obecně pro diagnostiku je popsána výše. Záleží také, jak starý je ten olej, co tam má tady @HHbota, jak je naředěný benzínem, jaké trasy jezdí, při jaké teplotě se to děje. Je dost dobře možné, že se parametry dost liší.

Takže vyloženě problém to není?
Je to znamení, že není natlakovaný. Z jakého důvodu, zda jenom díky momentálně viskóznímu oleji, který tam nebyl načerpán, to už chce otestovat podle výše uvedeného postupu (ničím jiným se servis případně stejně zaobírat nebude).
 
Poslední úprava:
Metoda pro stanovení "načnutého" nebo obecně pro diagnostiku je popsána výše. Záleží také, jak starý je ten olej, co tam má tady @HHbota, jak je naředěný benzínem, jaké trasy jezdí, při jaké teplotě se to děje. Je dost dobře možné, že se parametry dost liší.


Je to znamení, že není natlakovaný. Z jakého důvodu, zda jenom díky momentálně viskóznímu oleji, který tam nebyl načerpán, to už chce otestovat podle výše uvedeného postupu (ničím jiným se servis případně stejně zaobírat nebude).
Olej je tam cca 3000km od výměny což je půl roku.Origo Mazda 5W-30.Jezdiím převážně krátké vzdálenosti (do práce z práce).Občas delší trasa o víkendu.
 
Olej je tam cca 3000km od výměny což je půl roku.Origo Mazda 5W-30.Jezdiím převážně krátké vzdálenosti (do práce z práce).Občas delší trasa o víkendu.
Já si toho všiml včera po 70ti kilometrové jízdě. Olej měněný v březnu, najeto taky nějakých 3000. A cvaká. Taky 5w30. Ale ten jsem tam měl už minule a nedělalo to. Tak asi bude nějaký ten hydroštel kaput. Je pravda, že ten olej mi přijde na 3000 km nějak moc tmavý, ale třeba je to jen můj pocit. Najeto mám 83000.

Odesláno z mého Redmi 5 Plus pomocí Tapatalk
 
Já si toho všiml včera po 70ti kilometrové jízdě. Olej měněný v březnu, najeto taky nějakých 3000. A cvaká. Taky 5w30. Ale ten jsem tam měl už minule a nedělalo to. Tak asi bude nějaký ten hydroštel kaput. Je pravda, že ten olej mi přijde na 3000 km nějak moc tmavý, ale třeba je to jen můj pocit.

Odesláno z mého Redmi 5 Plus pomocí Tapatalk
Mě to udělalo asi jenom dvakrát,ale ne po jízdě.Vždy ráno při teplotách pod bodem mrazu.
 
Zdar vespolek všem ✌️ Prosím vás kluci, asi mě taky "trápí" cvakání motoru za studena, zkusil jsem to nahrát na video, tak jestli mě k tomu něco řeknete a snad uklidníte ? :) Zvuk nahlas, je to slyšet hlavně na začátku. Dělá to od koupě, takže přes rok, dělá to vždy jen za studena hned jak spadnou otáčky ze "sytiče". Vždycky nastartuju, dám si u auta cigaretku a pak vyrážím. Jakmile dokouřím, tak už kolikrát cvakání přestane. Mám se tím zaobírat ?? Po přečtení diskuze tady bych to tedy bral jako vlastnost, ale pro klid duše se raději ptám jestli to řešit... Děkuju ?

 
Zdravím,

setkal se někdy někdo s podobným, nepravidelným klepáním na volnoběh (500ot/min, vyplá klima) u G122? Byl jsem s tím v servisu a vyměnily se hydroštely, nicméně zvuk pořád stejný a je jedno, jestli je to studený motor (na zvýšený volnoběh/sytič to ale necvaká), nebo motor po 150km na dálnici. Nevím co s tím, ale půjčená 6tka, kterou jsem měl mezitím co bylo auto v servisu to dělala taky, ikdyž v trochu menší míře. Co na to znalci @Max6 nebo @shr3k ?

Díky za rady a hezké Velikonoce.

 
Možná zdvihátka? Dělalo mě to loni v zimě ze studeným motorem(asi dvakrát).Po změně oleje se to už neobjevilo.
Ahoj. No, dělalo to před a pokračuje i teď po výměně. Taky mě napadla zdvihátka, ale říkal jsem si, že by to přece chlapi v autorizovaném servisu poznali.
 
Ahoj. No, dělalo to před a pokračuje i teď po výměně. Taky mě napadla zdvihátka, ale říkal jsem si, že by to přece chlapi v autorizovaném servisu poznali.
Já jsem změnil specifikaci z 5w30 originál Mazda na Ravenol SSO 0w30 a už to nedělá.Pokud to dělá se studeným i teplým motorem,tak bych se asi obrátil na servis...pro jistotu.
 
Back
Top