• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Skyactiv-G cvakání na volnoběh

Zdravím,

setkal se někdy někdo s podobným, nepravidelným klepáním na volnoběh (500ot/min, vyplá klima) u G122? Byl jsem s tím v servisu a vyměnily se hydroštely, nicméně zvuk pořád stejný a je jedno, jestli je to studený motor (na zvýšený volnoběh/sytič to ale necvaká), nebo motor po 150km na dálnici. Nevím co s tím, ale půjčená 6tka, kterou jsem měl mezitím co bylo auto v servisu to dělala taky, ikdyž v trochu menší míře. Co na to znalci @Max6 nebo @shr3k ?

Díky za rady a hezké Velikonoce.

Klepe hezky.
Zkusil bych jako první změnu oleje a zároveň pres diagnostiku zkontrolovat tlak oleje (+regulátor tlaku oleje).Pokud nepomůže, tak zkusit jen tak okem kouknout na rozvody, respektive na bubínek časování výfukových ventilů nebo solenoid co ho ovládá.
Ale už jen podle tvého popisu, to bude hodně závislé na oleji (tlaku nebo kvalitě oleje)
 
Klepe hezky.
Zkusil bych jako první změnu oleje a zároveň pres diagnostiku zkontrolovat tlak oleje (+regulátor tlaku oleje).Pokud nepomůže, tak zkusit jen tak okem kouknout na rozvody, respektive na bubínek časování výfukových ventilů nebo solenoid co ho ovládá.
Ale už jen podle tvého popisu, to bude hodně závislé na oleji (tlaku nebo kvalitě oleje)
Díky za rady. Mrzí mě, že s něčím takovým nepřišel rovnou autorizák. To klepání mě štve, ale zase aby to auto co chvíli někdo rozebíral mi taky na klidu nepřidá?. Zkusím se s nimi nějak domluvit.
 
Klepe hezky.
Zkusil bych jako první změnu oleje a zároveň pres diagnostiku zkontrolovat tlak oleje (+regulátor tlaku oleje).Pokud nepomůže, tak zkusit jen tak okem kouknout na rozvody, respektive na bubínek časování výfukových ventilů nebo solenoid co ho ovládá.
Ale už jen podle tvého popisu, to bude hodně závislé na oleji (tlaku nebo kvalitě oleje)
Ahoj,
abych ten svůj případ ukončil, posílám výsledek x týdenního snažení. Tlak oleje zkontrolován včetně výměny čidla, vyzkoušeno x různých olejů různých viskozit, znovu kontrola a výměna hydroštelů. To vše bez výsledku. Nakonec to skončilo výměnou polomotoru.

Mějte se,
K
 
Ahoj,
abych ten svůj případ ukončil, posílám výsledek x týdenního snažení. Tlak oleje zkontrolován včetně výměny čidla, vyzkoušeno x různých olejů různých viskozit, znovu kontrola a výměna hydroštelů. To vše bez výsledku. Nakonec to skončilo výměnou polomotoru.

Mějte se,
K
Ahoj,
potvrzuji stejný případ, jako ten Tvůj, M3 BP G122, 2019, stejné cvakání, jako to Tvoje se objevilo cca 3 týdny před 3 garančkou (asi 3 týdny před koncem záruky). Najeto 27.616 km, olej měněn po cca 9.000 km. A navrženo stejné řešení (teprve mne čeká), výměna polomotoru. Dělá to jen na volnoběh, údajně písty vždy v horní a dolní úvrati. Ten motor je fakt držák, vydržel bez problémů skoro 28.000 km.
 
Ahoj,
potvrzuji stejný případ, jako ten Tvůj, M3 BP G122, 2019, stejné cvakání, jako to Tvoje se objevilo cca 3 týdny před 3 garančkou (asi 3 týdny před koncem záruky). Najeto 27.616 km, olej měněn po cca 9.000 km. A navrženo stejné řešení (teprve mne čeká), výměna polomotoru. Dělá to jen na volnoběh, údajně písty vždy v horní a dolní úvrati. Ten motor je fakt držák, vydržel bez problémů skoro 28.000 km.
Ahoj, prosím ťa vzťahovala sa na túto opravu záruka alebo si musel aj ty niečo platiť? Začalo mi to robiť podobný zvuk. Od výmeny oleja mám cca 1000 km (po 3 garančnej). Záruku by som mal mať do 03/25
 
Ahoj, prosím ťa vzťahovala sa na túto opravu záruka alebo si musel aj ty niečo platiť? Začalo mi to robiť podobný zvuk. Od výmeny oleja mám cca 1000 km (po 3 garančnej). Záruku by som mal mať do 03/25
Ahoj,
vše bylo řešeno v rámci záruky. Auto bylo v servise 5 týdnů. Po dobu opravy mi neposkytli náhradní vozidlo.
Jinak, když jsem se ptal na cenu, tak by ta sranda přisla na 80.000,- Kč.
Být Tebou, tak bych s návštěvou servisu moc neotálel.
 
Ahoj,
vše bylo řešeno v rámci záruky. Auto bylo v servise 5 týdnů. Po dobu opravy mi neposkytli náhradní vozidlo.
Jinak, když jsem se ptal na cenu, tak by ta sranda přisla na 80.000,- Kč.
Být Tebou, tak bych s návštěvou servisu moc neotálel.
Akurát sa tam chystám, čiže ti vymenili polku motora? Fuuuu tak to som nečakal. Uvidím ako sa ku tomu postavia lebo mám záruku na auto do 03/25 čiže už je to tretí rok čo má auto a viem že záruka na lak je len do 3 rokov.
 
Akurát sa tam chystám, čiže ti vymenili polku motora? Fuuuu tak to som nečakal. Uvidím ako sa ku tomu postavia lebo mám záruku na auto do 03/25 čiže už je to tretí rok čo má auto a viem že záruka na lak je len do 3 rokov.
Diagnóza zněla "výměna polomotoru". Když jsem se ptal, co si pod tím mám představit, tak mi bylo sděleno, že zůstane původní jen hlava válců. V elektronické servisní knížce, kde se jinak píše každý prd, o tomto zásaku není ani písmenko..:)
 
Diagnóza zněla "výměna polomotoru". Když jsem se ptal, co si pod tím mám představit, tak mi bylo sděleno, že zůstane původní jen hlava válců. V elektronické servisní knížce, kde se jinak píše každý prd, o tomto zásaku není ani písmenko..:)
Tyto informace se do servisní knížky nezapisují. Ale každý servis vidí seznam záručních oprav.
 
Ale každý servis vidí seznam záručních oprav.
Opravdu to mají mezi sebou zpřístupněné? Měsíc zpět jsme nechávali v ALGON Cheb Mazda 3 protiúčtem (po 6 letech) a odkupující jen zběžně komentoval, že servis pravidelný vidí, ale jinak nic (ani úkony na zakázku ani záruční akce - zde třeba zrcátka). Mohl nás jen testovat, nevěnoval jsem tomu pozornost, neb nebylo co tutlat. Nicméně takový zásah do motoru by možná i pozornost přitáhl...
 
Opravdu to mají mezi sebou zpřístupněné? Měsíc zpět jsme nechávali v ALGON Cheb Mazda 3 protiúčtem (po 6 letech) a odkupující jen zběžně komentoval, že servis pravidelný vidí, ale jinak nic (ani úkony na zakázku ani záruční akce - zde třeba zrcátka). Mohl nás jen testovat, nevěnoval jsem tomu pozornost, neb nebylo co tutlat. Nicméně takový zásah do motoru by možná i pozornost přitáhl...
Jakmile to bylo hrazeno od importu resp. evropského zastoupení, je to v systému EPSS v sekci Historie záruky.
 
Opravdu to mají mezi sebou zpřístupněné? Měsíc zpět jsme nechávali v ALGON Cheb Mazda 3 protiúčtem (po 6 letech) a odkupující jen zběžně komentoval, že servis pravidelný vidí, ale jinak nic (ani úkony na zakázku ani záruční akce - zde třeba zrcátka). Mohl nás jen testovat, nevěnoval jsem tomu pozornost, neb nebylo co tutlat. Nicméně takový zásah do motoru by možná i pozornost přitáhl...
Tak já byl dopisem asi 3x pozvaný na nějaký svolávací akce a vždy jsem podepisoval papír ,,Akce spokojenosti zákazníka za 0 Kč,,
 
Tak jsem taky začal sledovat pazvuky a hned jsem si jeden našel.
Takže když nastartuji studený motor tak se to neozve. Pokud běží motor dál začne to tak za 3 minuty cca.
Pokud zapnu klimu tak to přestane - tedy děje se to jen na nejnižší volnobežné otáčky.

Zas bych neřekl, že je ten zvuk úplně stejný jako sem vkládal kolega přede mnou.

Mazda 3 BP Skyaktiv G
23.10.2020 vyrobeno.

Vyzkoušet jiný olej?
 
Tak tady jsem nahrál nové lepší video.
Po startu se vše zda ok (aspoň to neslysim) ten zvuk se ozývá kolem 2:40 a dál.

 
Tak by som aj ja rád pridal pár postrehov do diskusie. Mal som problém s mojou Mazdou 3 G122. Na voľnobežných otáčkach (pri vypnutej klimatizácii) sa mi začalo ozývať nepravidelné buchotanie z motorovej časti (prenášalo sa to aj do interiéru). Pri pridaní plynu sa toto nepravidelné buchotanie občas ozvalo občas nie. Išiel som s tým samozrejme do Mazdy nech sa na to pozrú. Auto tam mali 2 týždne, avšak postup bol klasický. Najskôr to museli nahrať a poslať výrobcovi nech sa vyjadrí. Odpoveď samozrejme neprišla žiadna a tak mi bolo odporučené, aby som s autom jazdil a odsledoval, či sa ten buchot bude stupňovať prípadne sa niečo "rozsype" a budú vedieť na čo sa majú zamerať (keďže sa s takýmto problémom ešte nestretli). Čisto náhodne pri prezúvaní pneu mi kamarát z iného servisu (nie Mazdy) povedal, že keď sa lepšie započúvali (zobrali si na to nejaký "prípravok" ) zdalo sa mu že ten buchot ide buď z prevodovky alebo zotrvačníku. Po mesiaci jazdenia sa toto nepravidelné buchotanie začalo prenášať do radiacej páky a tak som šiel znovu do Mazdy. Výsledok je taký že vymenili zotrvačník nakoľko tam bola vôľa cca 3-4mm (podľa toho čo mi ukázali na videu). Po výmene mám kľud a motor šľape ako má :) Snáď toto niekomu pomôže a nebude sa s tým trápiť 4 mesiace ako ja.
 
Pěkný, jen škoda, že asi popisuješ jiný zvuk - nepravidelné vs pravidelné.
No já jsem zatím ve stádiu - udělalo se nějaké měření a záznam, po měsíci se z Mazdy vyjádřily, že chtějí další prohlídku a záznamy tak uvidíme.
Jinak auto jezdí hezky ;)
Ale setrvačník je fajn nápad.
 
Back
Top