• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Skyactiv-G cvakání na volnoběh

Pěkný, jen škoda, že asi popisuješ jiný zvuk - nepravidelné vs pravidelné.
No já jsem zatím ve stádiu - udělalo se nějaké měření a záznam, po měsíci se z Mazdy vyjádřily, že chtějí další prohlídku a záznamy tak uvidíme.
Jinak auto jezdí hezky ;)
Ale setrvačník je fajn nápad.
Máš pravdu, je to iný zvuk len som už nechcel vytvárať nové vlákno na môj problém. Pevne verím že sa zistí príčina čím skôr a auto budeš mať v poriadku.

Tak jsem taky začal sledovat pazvuky a hned jsem si jeden našel.
Takže když nastartuji studený motor tak se to neozve. Pokud běží motor dál začne to tak za 3 minuty cca.
Pokud zapnu klimu tak to přestane - tedy děje se to jen na nejnižší volnobežné otáčky.

Zas bych neřekl, že je ten zvuk úplně stejný jako sem vkládal kolega přede mnou.

Mazda 3 BP Skyaktiv G
23.10.2020 vyrobeno.

Vyzkoušet jiný olej?
Vedel by si prosím ťa nahrať ten zvuk ešte raz, na YT to neviem nájsť.
 
Jj jestli to stihnu večer ti to nahraju

Nebo ještě jinak - zde mas odkaz - mám stejný zvuk jak v tom videu a jak další lidi v komentářích.
Trochu mne uklidňuje jak tam jeden člověk píše ze se to u nej ukázalo asi v 10 tisicich a pak už se to nijak nezhorsovalo a najel na tom 85 tisíc pak měnil za CX30 se stejným motorem.
Na cx30 ten zvuk mají taky - je na všech novych 2l s vypinanim válců fuk v jakým autě.

 
Hm…. Evidentně jsou nové motory velice povedené….

To už je 5 kousek o kterém vím, že se měnil motor. A to nemám přístup k nějaké databází.

A ono kdyby se na to zaměřilo více majitelů tak by jich bylo evidentně opravdu plno - stále nechápu proč Mazda vše tutlá a nepodrobí ty motory pořádné rozborce aby zjistili příčinu a pak řekli třeba je tam nějaká vůle v ložisku, ale na chod to nemá vliv nebo série xxxx až yyyyy je potřeba udělat svolávací akci.

Začínám mít pocit, že by prospělo začít vše medializovat.

Člověk by čekal, že se na dieslech poučili… evidentně ne.
 
Když jsem se svojí M3 už chtěl definitivně zbavit, byl jsem se zeptat na výkup i v autorizáku, kde jsem byl na poslední garančce a kde dělali (měli dělat výměnu polomotoru. O tomto výkonu totiž nemám jakýkoli záznam, nemám na to ani žádné "lejstro", záruku na "nový motor", nebo tak něco. Byla mi pouze spolu klíčem od auta podána ústní informace, že byla provedena výměna polomotoru - 5 týdnů bez auta). Takže technik z výkupu si udělal fotky, projeli jsme to, jako "jo, jo, to je v pohodě, na tom není co..", potom jsme šli za přijímacím technikem servisu, ten koukl do databáze a "ano, poslední klasická garančka u nás, nějaké záruční věci, chvějící se zrcátko, rezonující palubovka, kliky dveří,..." o takové drobnosti, jakou je chrastící motor a následná výměna polomotoru ani slovo. Jakože přijímací technik servisu se technikovi ve výkupu ani slovem nezmínil o (údajné) výměně polomotoru. Tak nevím, buď se o tom nechtěli bavit přede mnou, nebo ten záznam není ani v té jejich databázi (firemní). Nevím, co si o tom mám myslet. No nicméně tohohle verglu z Hirošimy jsem se nakonec zbavil a už si užívám bezproblémové auto jiné, ale taky Japonské značky. Na Japonce jsem (zatím) nezanevřel.
 
Poslední úprava:
Tuší se tedy nějak čím to?
Že by další "vlastnost" vozidla?
Jinak chápu, že moje postřehy asi nebudou členům klanu úplně "po chuti", ale moje první (a poslední) zkušenost s Mazdou byla moje M3 BP G 122 Soul Red Crystal 2019 a to bylo skutečně čiré zoufalství a jsem rád, že jsem se toho verglu zbavil.
 
Poslední úprava:
Tak musím potvrdit co tady psal kolega Dan XV.

Byl jsem se byl podívat v Uherském Hradišti na tu 3 po Danielovi - výměna polomotoru v 26000 teď 36000 - najezdil 10 tisíc po výměně a dal to na výkup do bazaru a vzal si novou Vitaru.

Tak musím potvrdit co psal - brzdy jsou enormně slabé až jsem cumel.

Dále vibruje volant při brzdění - mohlo by to byt kotouči normálně bych si to myslel, ale prý když to dával na výměnu motoru vůbec to nedělalo a brzdilo to normálně - takže asi tou rozborkou.

Dále tomu hrozně vrze volant při točení/zatáčení a je nějaký jako volný s obrovskou vůlí.

Motor - to cvakání co mám já tam neslyším ale cca každých 60 vteřin v tom něco zarachtá/zaduní a motor se šíleně rozklepe zvedne otáčky cca o 100 cca 10 sekund v tom rachtá a pak zas klid. S vypnutou klimou.

Jako čumel jsem na to jak puk říkám prodejci tohle není Ok sám dělal ze se tomu diví - volal původnímu majiteli a pak do Mazdy a pak jen říkal no uvidíte ale tohle za mne taky nevypadá Ok - nějaký mladý kluk.

Běželo to tam tak 15 minut po projizdce a dělalo to stále dokola.

Takže jsem z toho rozladěn jestli mu to cvakalo jako mne tak tohle sice vyřešili, ale jinak to auto je v hroznym stavu po tom zásahu - opravdu bych použil slova ,,TOTÁLNĚ DOJEBANÉ”

Jestli jsem měl ze začátku na Dana podezření, že přehání protože už mu Mazda ,,nevoněla” tak teď se mu nedivím, tímhle bych taky jezdit nechtěl.

IMG_1305.jpeg IMG_1306.jpeg
 
Tak musím potvrdit co tady psal kolega Dan XV.

Byl jsem se byl podívat v Uherském Hradišti na tu 3 po Danielovi - výměna polomotoru v 26000 teď 36000 - najezdil 10 tisíc po výměně a dal to na výkup do bazaru a vzal si novou Vitaru.

Tak musím potvrdit co psal - brzdy jsou enormně slabé až jsem cumel.

Dále vibruje volant při brzdění - mohlo by to byt kotouči normálně bych si to myslel, ale prý když to dával na výměnu motoru vůbec to nedělalo a brzdilo to normálně - takže asi tou rozborkou.

Dále tomu hrozně vrze volant při točení/zatáčení a je nějaký jako volný s obrovskou vůlí.

Motor - to cvakání co mám já tam neslyším ale cca každých 60 vteřin v tom něco zarachtá/zaduní a motor se šíleně rozklepe zvedne otáčky cca o 100 cca 10 sekund v tom rachtá a pak zas klid. S vypnutou klimou.

Jako čumel jsem na to jak puk říkám prodejci tohle není Ok sám dělal ze se tomu diví - volal původnímu majiteli a pak do Mazdy a pak jen říkal no uvidíte ale tohle za mne taky nevypadá Ok - nějaký mladý kluk.

Běželo to tam tak 15 minut po projizdce a dělalo to stále dokola.

Takže jsem z toho rozladěn jestli mu to cvakalo jako mne tak tohle sice vyřešili, ale jinak to auto je v hroznym stavu po tom zásahu - opravdu bych použil slova ,,TOTÁLNĚ DOJEBANÉ”

Jestli jsem měl ze začátku na Dana podezření, že přehání protože už mu Mazda ,,nevoněla” tak teď se mu nedivím, tímhle bych taky jezdit nechtěl.

Zobrazit přílohu 46896 Zobrazit přílohu 46897
Tak to je mazec.. To jsem ještě ráda za to svoje BM..

Tak v tomto případě se mu taky nedivím.. 🙈
 
Tak musím potvrdit co tady psal kolega Dan XV.

Byl jsem se byl podívat v Uherském Hradišti na tu 3 po Danielovi - výměna polomotoru v 26000 teď 36000 - najezdil 10 tisíc po výměně a dal to na výkup do bazaru a vzal si novou Vitaru.

Tak musím potvrdit co psal - brzdy jsou enormně slabé až jsem cumel.

Dále vibruje volant při brzdění - mohlo by to byt kotouči normálně bych si to myslel, ale prý když to dával na výměnu motoru vůbec to nedělalo a brzdilo to normálně - takže asi tou rozborkou.

Dále tomu hrozně vrze volant při točení/zatáčení a je nějaký jako volný s obrovskou vůlí.

Motor - to cvakání co mám já tam neslyším ale cca každých 60 vteřin v tom něco zarachtá/zaduní a motor se šíleně rozklepe zvedne otáčky cca o 100 cca 10 sekund v tom rachtá a pak zas klid. S vypnutou klimou.

Jako čumel jsem na to jak puk říkám prodejci tohle není Ok sám dělal ze se tomu diví - volal původnímu majiteli a pak do Mazdy a pak jen říkal no uvidíte ale tohle za mne taky nevypadá Ok - nějaký mladý kluk.

Běželo to tam tak 15 minut po projizdce a dělalo to stále dokola.

Takže jsem z toho rozladěn jestli mu to cvakalo jako mne tak tohle sice vyřešili, ale jinak to auto je v hroznym stavu po tom zásahu - opravdu bych použil slova ,,TOTÁLNĚ DOJEBANÉ”

Jestli jsem měl ze začátku na Dana podezření, že přehání protože už mu Mazda ,,nevoněla” tak teď se mu nedivím, tímhle bych taky jezdit nechtěl.

Zobrazit přílohu 46896 Zobrazit přílohu 46897
To je ta 3 u UHCaru co jsem se divil co tam dělá?Bohužel Dan asi vychytal ten nejhorší kus na který se dalo trefit.☹️Je to škoda já i když jsem si taky užil svoje(a ne jenom vrzající plasty) to auto nezatracuju a doufám, že to tak zůstane.Tak ať je to jenom jeden takový po...ný případ a Dan už si snad svůj díl smůly vybral a teď už bude spokojený.👍
 
Jj to je ono. No otázka je a slyšel jsem to od mnoha lidi, ze proste tady v servisu ten motor nikdy neslozi jak ve fabrice - jestli se k něčemu takovému dostanou jednou za čas, ale manik ve fabrice to děla každý den a má úplně jinou praxi.

Já teď váhám jak postupovat ve své reklamaci - protože kdyby měla dopadnout stejně tak to bych byl opravdu nasrany.
Spis si říkám ještě podle toho jak to dopadne ale ze bych snad i raději výměnu polomotoru odmítl. Od jiných lidi vím ze na těch autech mají už vysoké nájezdy a cvaká to ale jezdí to normálně dal.
 
Tak nakonec výměna polomotoru. A rozhodl jsem se do toho jít. Ono je totiž fakt, že jen tak pro moje modré oči by to neměnili i když tvrdí, že neví co to je budou to jen tutlat.

Tak teď jen aby vše dopadlo dobře. Výměna začne 23. srpna.

Na konci srpna dám vědět jak to dopadlo a jak se mi to pozdává.
 
Držím palce..., jen některá vlákna by měla být zaheslovaná :rolleyes: a před odemčením zřetelně označena jako témata jen pro ty "nejtvrdší olejáře" :bomb:
Něco jako programy pro dospělé... :innocent:
 
No taky lituji ze jsem to tu četl - asi bych spokojeně jezdil dal.

Otázka je jak spokojeně bych jezdil třeba za 2-3 roky.
 
VÝMĚNA POLOMOTORU

Tak dnes jsem si převzal auto.
Tak motor jde po výměně tiše, nic necvaká, nechrastí, nevibruje. Zatím se motor zdá v naprostém pořádku.

Brzdy brzdí, nevibrují, senzory a veškerá elektronika se zdá v pořádku, předek krásně slícovaný - nejde poznat ze se s tím něco dělalo.

Prvních 300 km - zatím tedy nemohu točit nicméně, jede hezky, táhne plynule, spojka, řazení paráda nemám co vytknout.

Jednu věc nechápu - přístup servisu je úplně jiný než psali další kolegové - dostal jsem náhradní trojku, vše trvalo týden přesně, ale dostal jsem i záruční protokol se seznamem všech dílů a zápis do servisní knížky - tedy řádně vedená reklamace a žádné tady to máte a nic vám k tomu nedáme a neřekneme.

Teď to budu samozřejmě pozorovat tak uvidíme až bude větší nájezd, ale myslím když to funguje teď tak už by se tomu nic stát nemělo a to klepání budu doufat že už na této sérii polomotoru není.

Náhradní trojka po 3500 km neklepala.

Musím poděkovat Mazdě ČB Auto a panu Suppikovi, takto má vypadat férový přístup servisu.

Zde nějaké fotky, které jsem chtěl hlavně kvůli stavu motoru ohledně tvorby karbonu, potěšilo mne, že spojka vypadá moc hezky.

Po tom jaké jsem měl nervy z toho co jsem tu četl a hlavně když jsem viděl tu 3BP na kterou jsem se jel podívat musím říct, že se mi hodně ulevilo a Mazdička už zas oěkně jezdí (ona jezdila i předtím jen si k tomu cvakala).

IMG_1447.jpeg IMG_1448.jpeg b2c7bbb6-ef2b-40a2-8913-160703a4a5dd.jpeg b32d11d3-1bcf-4210-9400-fea03b848cef.jpeg 75c35728-05ca-437a-9ac9-277ec45b047f.jpeg c14a4d67-c212-4257-acb9-4dd57be9fd87.jpeg 33dbc875-23c7-47d7-877b-859fe6931cbd.jpeg 9da506b2-4b88-40a8-8718-0d74fad9ab1f.jpeg d034a4eb-b294-4be7-9e34-b7051c18ca0c.jpeg f4ac573d-bd9c-4120-847e-8624d9e67d27.jpeg
 
VÝMĚNA POLOMOTORU

Tak dnes jsem si převzal auto.
Tak motor jde po výměně tiše, nic necvaká, nechrastí, nevibruje. Zatím se motor zdá v naprostém pořádku.

Brzdy brzdí, nevibrují, senzory a veškerá elektronika se zdá v pořádku, předek krásně slícovaný - nejde poznat ze se s tím něco dělalo.

Prvních 300 km - zatím tedy nemohu točit nicméně, jede hezky, táhne plynule, spojka, řazení paráda nemám co vytknout.

Jednu věc nechápu - přístup servisu je úplně jiný než psali další kolegové - dostal jsem náhradní trojku, vše trvalo týden přesně, ale dostal jsem i záruční protokol se seznamem všech dílů a zápis do servisní knížky - tedy řádně vedená reklamace a žádné tady to máte a nic vám k tomu nedáme a neřekneme.

Teď to budu samozřejmě pozorovat tak uvidíme až bude větší nájezd, ale myslím když to funguje teď tak už by se tomu nic stát nemělo a to klepání budu doufat že už na této sérii polomotoru není.

Náhradní trojka po 3500 km neklepala.

Musím poděkovat Mazdě ČB Auto a panu Suppikovi, takto má vypadat férový přístup servisu.

Zde nějaké fotky, které jsem chtěl hlavně kvůli stavu motoru ohledně tvorby karbonu, potěšilo mne, že spojka vypadá moc hezky.

Po tom jaké jsem měl nervy z toho co jsem tu četl a hlavně když jsem viděl tu 3BP na kterou jsem se jel podívat musím říct, že se mi hodně ulevilo a Mazdička už zas oěkně jezdí (ona jezdila i předtím jen si k tomu cvakala).

Zobrazit přílohu 47538 Zobrazit přílohu 47539 Zobrazit přílohu 47540 Zobrazit přílohu 47541 Zobrazit přílohu 47542 Zobrazit přílohu 47543 Zobrazit přílohu 47544 Zobrazit přílohu 47545 Zobrazit přílohu 47546 Zobrazit přílohu 47547
Kolik máš najeto? Asi jsem to někde přehlídl. Tvorbě a množství karbonu moc nerozumím, a když jsi to viděl v reálu, tak je tedy karbon v pohodě,resp.v normálu ? Jestli třeba byl rozdíl mezi válci co se vypínají při dvouválcovém režimu. Jenom ať vím, jestli si něco hlídat.Díky.
 
Ohledně karbonu jsem to psal do vlákna o karbonu - najeto je 49000 km a bylo mi řečeno že je to v pohodě a do 200 tisíc nemá asi smysl to řešit - něco se tam bude dělat vždy.
Ano válce co se vypínají jsou víc zanesene.
 
Je fajn číst pozitivní zkušenosti a docela mrkám, jak Ti vše zdokumentovali a vyhověli a tak 👍
 
Tady by mě opravdu zajímalo čím to může být. Osobně, když jsem to slyšel, tak to odhaduji na vůli v pístním čepu nebo v důsledku nižšího tlaku oleje při nízkých otáčkách a nepřesnosti ve výrobě/vadě ve výrobě na vůli v ložiskách ojnic. Fakt jsem zvědavý jestli se dozvíme resumé...
 
Back
Top