• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Spaní v autě

Přespávali jste někdy ve vašem autě?


  • Celkem voličů
    19
Zdravím, trochu tohle vlákno oživím. Jedeme v létě v GJ kombi na dva týdny na dovolenou. Z velký části budeme spát v autě. Máme s tím dost zkušeností, ale předtím jsme jezdili jinak řešenou dodávkou, v 6tce to zkusíme prvně (spali jsme i v 3 BK, takže víme, co můžeme čekat od omezeného prostoru). Řeším, jestli nepořídit ofuky na okna kvůli ventilaci v noci/za deště. Ale tady je právě kámen úrazu - bytostně je na autě nenávidím a tudíž jsem ochotný je tam mít z praktických důvodů jen přes dovolenou a pak je zas sundat. Proto se ptám - má je tu někdo? A sundaval je? Co jsem pochopil, tak se tam nějak lepí dovnitř rámu (nikdy jsem neměl, to už fakt vycházím z informací viděných na internetu) a zajišťují ještě takovou kovovou rozpěrkou, což ve mě vzbuzuje obavy, že ta montáž je až příliš permanentní na to, abych je pravidělně nasazoval a sundaval, a zároveň si tím nějak nepoškodil těsnění, nezapatlal si okno zbytky lepidla a podobně. To radši zadýchané auto. Nemám prostě představu, díky za osobní zkušenosti.
 
V devadesátých letech, když jsem kvůli nemoci zastoupil svého známého v autodílně v Německu, jsem spal týden v autě. Protože dílna byla přes noc zamčená, otevřel jsem zadní dveře, dal vedle nich židli a lehl si na zadní sedačku s nohama ven. Samozřejmě vím, že ve volném prostoru je to nemožné. Berte to jen jako takovou zajímavost, jak se to taky dá. Jo jo, to byly devadesátky.
 
... má je tu někdo? A sundaval je?
Ano.
Ne!

Ja mam takove drazsi znacky ClimAir. Jsou "bytelnejsi", nijak se nelepi, ani nepouzivaji takove ty kovove rozperky co se strkaji do spary v tesneni. Drzi v okne jenom vlastnim pnutim. Delaji se pruhledne, mirne tonovane, a tmave (ktere mam ja).

Nepozoruju, ze by to snad nejak ovlivnovalo aerodynamiku nebo hlucnost (schvalne sem nejdriv nahodil jednu stranu, a srovnaval hlucnost "s" a "bez". Pokud clovek rad vetra oknama, je to k nezaplaceni. Kdyz otevru okno tak na 3-4cm (kdy horni hrana skla je jeste "nad" spodnim okrajem deflektoru), hlucnost od proudiciho vzduchu (i na dalnici) je podstatne nizsi, nez kdyz na okne zadnej deflektor neni (to proudici vzduch rve jako blazen). Muze pritom lejt, dovnitr se nedostane ani kapka. Navic trochu brani oslnovani sluncem ze strany. Maji nakej evropskej certifikat co nosim sebou, ale nikdy zadnej policajt do toho nevrtal. V aute sem par krat spal, vzdycky stahl okna na ty 3-4cm a na vetrani to staci. Zvenku vubec neni videt, ze okna jsou kousek otevrene.

Nesundaval sem je, protoze sem si na ne zvykl, a chci je. Ale nemel by to byt problem, protoze jak sem jiz rekl, tyhle se nijak nelepi. Nevim jak to vypada na jinych barvach, ale na me cerne M6-tce jsou velice nenapadne. Ty na zadnich tonovanych oknech dokonale splyvaji, a ty na prednich opticky rozsiruji sloupky.

Jestli mohu doporucit, nesetri na tom. Predtim sem skusil nake levnejsi, a jeden mi praskl jiz pri montazi. Udelal mi pri tom v aute peknej svincik, protoze se rozpadl na milion kousku...
 
Mám ClimAir na MX-3, na Corolle a měl jsem je i na předchozí Corolle (a nový majitel je tam má stále) - což myslím mluví samo za sebe. Jsou fajn a montáž/demontáž je prostě instantní, přesně jak píše kolega nade mnou...
 
Poslední úprava:
Já nemám ty tmavé, ale semi a je to myslím dobrý kompromis. Výhled mi neruší, i když chápu, že pocitově to někoho může štvát i úplně průhledné...
 
Back
Top