• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

manuál Spojka a řazení

Možná bych mohl nechat vyměnit spojku, třeba by to pomohlo. Určitě by to bylo lepší a levnější, než se vrtat v převodovce. Akorát mně to přeřazování z 2. na 3. blbne jen někdy (spíš když trochu víc vytočím dvojku), navíc všechny ostatní rychlosti jdou řadit nádherně, takže těžko říct, zdali to je skutečně spojkou.
 
Mne chytá zuby pri rýchlom radení z 1 do 2, spojka rok a ool stará, to nezmenilo nič, najnovšie vymenený pomocný valček, zlepšilo sa púšťanie spojky, teda plynulosť, starý drhol a nebehal plynulo. Na jar urobím aj hlavný, očakávam ešte kúsok plynulejši pohyb pedalu. Ale chytanie zubov nič nevyriešilo, olej bol pri výmene spojky pekný, 3 roky má.
 
Mne chytá zuby pri rýchlom radení z 1 do 2, spojka rok a ool stará, to nezmenilo nič, najnovšie vymenený pomocný valček, zlepšilo sa púšťanie spojky, teda plynulosť, starý drhol a nebehal plynulo. Na jar urobím aj hlavný, očakávam ešte kúsok plynulejši pohyb pedalu. Ale chytanie zubov nič nevyriešilo, olej bol pri výmene spojky pekný, 3 roky má.
Tak pak dej vědět, co ten hlavní spojkový válec. Mám to stejné. Spojka taky rok a půl. Olej tam šel 75W-90, nebo 75W-80?
 
Možná bych mohl nechat vyměnit spojku, třeba by to pomohlo. Určitě by to bylo lepší a levnější, než se vrtat v převodovce. Akorát mně to přeřazování z 2. na 3. blbne jen někdy (spíš když trochu víc vytočím dvojku), navíc všechny ostatní rychlosti jdou řadit nádherně, takže těžko říct, zdali to je skutečně spojkou.
Já jsem ve fázi, kdy mi to spíš někdy neudělá, takže na to musím pořád myslet. Ale už si začínám zvykat a řadím pomaleji.
 
Ještě jsem vypozoroval, že když dvojku vytočím maximálně na 2400 otáček a přeřadím na trojku, tak tam ta trojka zapadne bez kopance. Jenže tohle se dá aplikovat jen na rovince nebo ideálně z kopce, protože po přeřazení je tam 1700 otáček, kdy moto dost vibruje a není to ideální provoz pro přímovstřik.
 
Mne chytá zuby pri rýchlom radení z 1 do 2, spojka rok a ool stará, to nezmenilo nič, najnovšie vymenený pomocný valček, zlepšilo sa púšťanie spojky, teda plynulosť, starý drhol a nebehal plynulo. Na jar urobím aj hlavný, očakávam ešte kúsok plynulejši pohyb pedalu. Ale chytanie zubov nič nevyriešilo, olej bol pri výmene spojky pekný, 3 roky má.
Mne to robí tiež ale viac menej iba po naštartovaní prvých 5 minút možno, teraz v zime je to samozrejme citeľnejšie kým sa všetko zohreje...ale akonáhle sa zohreje a trafíš otáčky tak to ide ľahko... V porovnaní s inými autami podľa mňa bežná vec, ak vám to robí pri nezohriatom aute, prípadne ak chcete radiť rýchlo ako Ari Vatanen... podľa mna s tým má dočinenia aj tzv. Rev hang ktorý sa už niekde spomínal na fóre.... niektorým autám (vrátane mazdy) neklesajú otáčky po ubraní plynu tak rýchlo ako na iných, vraj kvôli emisiám. Preto sa nedá ani tak hrať s plynom, čo je za mňa osobne škoda a dosť mi to vadí ale čo už 😬
 
Vem tuhou vazelinu nějakou grafitku a napalej to do těch 2 pružin nad pedálem. Taky jsem dělal repas hlavního spojkovýho válce a nakonec to bylo jen toto.
Taky budu muset zkusit tu vazelínu. Mám po výměně obou spojkových válců a sice pedál jde krásně hladce (předtím to bylo jakoby šel spojkový pedál po drážkované hřídelce :D), ale po chvíli ježdění pořád pozoruju takové lupnutí v jednom, někdy ve dvou místech při vyšlapávání pedálu. Prasklé není nikde nic.
 
Back
Top