• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Spotřeba Mazda6 GJ/GL - pochlubte se za kolik jezdíte

Taky bych teda průměrnou, zvlášť teď přes zimu, pod 7 považoval za zázrak.

Spíš mne teď napadá jeden dotaz, když je tohle téma teď tak žije.:D Jak moc pravdivě Vám Vaše Mazdy ukazují dojezd? Zrovna jsem před chvílí tankoval. Auto mi ukazovalo nějakých 30 km dojezd. No natankoval jsem 52 litrů a z toho ty poslední 2 jsem tam doslova "nacvakal". A takto je to pokaždé. Nezáleží na venkovní teplotě, na pumpě, pokaždé je to víceméně stejné. Přitom dle brožur by auto mělo mít nádraží 62 litrů.

Dříve u Astry, (ale koncern na tom byl stejně) jsem byl zvyklý, že při nádrži nějakých 56 l jsem prostě při dojezdu cca. 100 km dotankoval 50 litrů. Tak proto se mi to zdá divné a trochu mě to i štve.o_O
 
To už se tady řešilo mnohokrát. Mazda si nechává obrovskou rezervu. Donutí Tě tankovat mnohem dříve, než by bylo nutné. Už tady někteří najezdili snad i 50 km poté, co jim na dojezdu svítila nula, a auto pořád jelo. :) Nikdo asi neriskoval a nejezdil až do úplného zastavení, ale zkrátka ten systém je takhle nastaven.
 
Díky pánové. To se omlouvám, nenapadlo mne to hledat a rovnou jsem se zeptal.;) To si tedy japonci nechávají pěknou rezervu. Takhle při každodenním ježdění mi to nevadí, ale při delších cestách..

@Ter Leeloo II je fakt, že po stávajících zkušenostech je to až zázrak kolik se ti podařilo dotankovat.:D
 
Mam dlouhodobou 8.2l. Ujetých 10k km od novoty na převážně delších trasách a nemám pocit že bych to auto šetřil. Neumím si tedy představit jak s takovým autem někdo může jezdit za 9.5 pokud nejezdí plyn/brzda v nonstop režimu o_O
 
S tou extrémní rezervou je to ale novinka u GJ/GL. U GH to bylo přiměřené. Tam mi i dojezd po natankování plné ukazoval o 100 km víc, než teď na GL, přestože mám na GL skoro o půl litru menší spotřebu. Ale dojet do (skoro) suché nádrže jako Shr3k nebo Ter Leeloo II nezkouším, vždycky si vzpomenu, jak jsem kdysi zůstal viset s Pažoutem a svými třemi ženskými (tedy 2 jsou dcery ;)) 3 km před HK, protože tamější pumpa na staré silnici z Chlumce, na kterou jsem kvůli benzínu sjel z dálnice, byla zavřená :mad:
 
vysvetlim. Jsem na pumpe cca co 800km. Coz je strasne maly dojezd a obtezuje to, proste clovek musi na tankovani myslet. Stejne tak kdyz se rozsviti rezerva, tak je to uz na asi 100km a ubyva to pekne rychle. Asi nejvic jsem tankoval kolem 53l. A to vsechno proste obtezuje, kdyz predtim jsem mel dojezd 1100-1200km na nadrz :-(
 
Z tohodle pohledu to chapu, sam jsem na benzince (neprekvapive) cca kazdych 550 km. Takze velkou nadrz bych opravdu ocenil. Nastesti mam tu "vyhodu", ze jsem nezazil neco, jako dojezd 1100 na nadrz. Takze jednou tydne pro benzin me zase tak nevytrhne.
 
Ja to mam naopak....s predchozim aute maximalne 700km na nadrz a ted i pres 800km :)
Napr. vcera jsem jel cca 30km s dojezdem 0 protoze to holt nevyslo :D a tankoval jsem 54.6l.
 
Mám vyzkoušeno,že když mi začne svítit kontrolka,tak stoprocentně najedu min.200km.I po dálnici nebo ve městě.Tak se dle toho při delších trasách řídím.Než jsem to celé vytestoval,tak jsem měl v kufru 5-ti litrový kanystr.Ted už ne.
 
Jej, jak by to bylo skvělé, kdybych měl stejně jako @Richard_01 dojezd okolo 800 km. To jsem míval u dieselové Astry. Teď je ten zvyk, tak jako u @Ter Leeloo II každých 550 km. Má na mě ta svítící kontrolka rezervy psychologický vliv.:D Zvlášť při vzpomínce na mé první auto MG ZR, které bylo zvyklé ukazovat prázdnou nádrž ještě když byla z poloviny plná a pak jsem ho jednou musel vlastnoručně tlačit z křižovatky Evropská/Pražský okruh, směrem do města k Agipu, kdy mi benzín došel přímo v ní.:D
 
vysvetlim. Jsem na pumpe cca co 800km. Coz je strasne maly dojezd a obtezuje to, proste clovek musi na tankovani myslet. Stejne tak kdyz se rozsviti rezerva, tak je to uz na asi 100km a ubyva to pekne rychle. Asi nejvic jsem tankoval kolem 53l. A to vsechno proste obtezuje, kdyz predtim jsem mel dojezd 1100-1200km na nadrz :(
No ale to jsi musel mít ale před tím to auto na naftu, protože žádné benzínové nemá tak velkou nádrž aby najelo 1100km !!! Já mám M6 GL a mám naftu a tankuji cca co 1000km a to nepřetahuju tu signalizaci po 0km dojezd i když vím že pak ještě můžu najet 100km minimálně.
 
No jo, nádrž jak u malého nákladního auta :) ... to je pak jasné ... ale MAZDA má menší nádrž bohužel si měl jí do nafty a tankoval by jsi co 1000km a to by jsi už asi kousnul ne :) a navíc by jsi to nemusel točit do otáček jak jsi psal ve svém vláknu.
 
Pry Octavky maji jeste mensi nadrze... to pak musi byt peklo. Chvala bohu za tech 55l.
 
.....Dlouhodobou spotrebu od koupe auta mam 6,8l. ..... Jednou jsem jel do Madarska a prijel jsem domu s 5,6l :) to se mi libilo. Celkove jsem ze spotreby trochu otraveny a taky z velikosti nadrze... jsem na pumpe casteji nez bych chtel


muhehe :D
 
Já mám 2.0 121kW za 7 l/100km a to se dost hlídám. V zimě o 0,5 l více. Palubní počítač kecá zhruba o -0,4 l/100km. Při dojezdu 0 natankuju cca 55 litrů. Je to ale dost návykové - na nulu ve firemním Hjondé jsem natankoval 51,5 l a nádrž měla 52 litrů. o_O
 
Já mám 2.0 121kW za 7 l/100km a to se dost hlídám. V zimě o 0,5 l více. Palubní počítač kecá zhruba o -0,4 l/100km. Při dojezdu 0 natankuju cca 55 litrů. Je to ale dost návykové - na nulu ve firemním Hjondé jsem natankoval 51,5 l a nádrž měla 52 litrů. o_O

To je zvláštní, já mám 2.0 121kw jezdím teď v zimě za 7l/100km a to se vůbec nehlídám :) a řekl bych, že motoru dávám napapat.
V zimě díky užším gumám dokonce o něco méně než v létě (to tak 7.2l/100km). Palubní počítač měří naprosto přesně, když jsem to propočítával do plné nádrže. A taky víc jak 55l netankuju...
 
Back
Top