• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Spotřeba oleje Mazda 3 HB, 2.0 Skyactive benzín

maxl56

nový člen
2
Mám najetých 10.000 km (nové auto, benzín). Bedlivě sleduju, co sledovat jde. Za posledních 1500 km mi motor skyactive 2.0, 165kw v HB sežral polovinu množství oleje mezi min-max. Jezdím v rozmezí 2 - 4,5 tis. otáček. Za tuto dobu jsem už 2krát vyměnil olej při garanční prohlídce na maximální stav vč. výměny filtru (po 2.000 km a 6.500 km).
V obou případech byl stav oleje před servisovou výměnou na minimu! Při stavu tachometru 9.000 km byl olej opět na minimu. To jsem už nevydržel a podal reklamaci. Olej mi doléli do maxima, nyní mám najetých 9.900 km a olej je přesně mezi riskama min-max!

Je to normální, máte s tímto někdo zkušenosti anebo sem trefil na mršinu, která se vyrábí v Mexiku??!
Kolik je objem oleje mezi ryskami min-max? Auto je jinak super.
Děkuji!
 
Tak normální to není určitě, taky mám najeto něco přes 10 000km a od poslední výmněny v 7 tis mi ubylo tak jeden milimetr oleje pod horní ryskou.:cool:
 
Pri novom motore (v zabehu) a velmi riedkom oleji (0w20) by som este nerobil paniku. Niekde som videl, ze z max na stred rysky to klesne, ale potom drzi.
 
Mezi ryskami je u benzínu necelý litr oleje.Výrobce udává maximální spotřebu 0,5 l na 1000 km(pozor,není to překlep)Takže reklamace je bezpředmětná.Nějaká spotřeba oleje je naprosto normální,hlavně při záběhu a oleje z vodovodu.Okamžitě bych přešel na viskoznější a hlavně kvalitnější olej(0W-30,5W-30,viz diskuse o olejích)
 
Já měl opačný problém. Vyměnil jsem olej (0w30,A5) při 12.700 km a hladina mi začala přibývat 50ml na 100km. Běžně jezdím v otáčkách 1.600 až 3.500 při trasách +/- 8x4km, 4x16km a 2x45km +nějaké výlety za měsíc. Celkově jsem odsál cca 300ml a byl 1mm pod horní ryskou. Řešil jsem to v servisu a i v rámci garančky, kde mi řekli, že změřili i tlaky a žádnou chybu nenašli a že je auto v pořádku. Ale od toho servisu jsem stále 1mm pod horní ryskou a to už jsem najel minimálně 250km. Takže osobně si myslím, že s tím něco udělali, aby to tam ten benzín nehrnulo. A nebo s tím něco udělali, hrne to tam ten benzín furt plus ještě navíc to začalo žrát olej.
Příští olej bude 5w40,A3 za 5.000km, tak uvidíme jak se to bude chovat potom. Ale myslím, že nic lepšího už nevymyslím.
 
Musíš zařadit italskou údržbu. Bohužel krátké trasy novým přímovstřikům vůbec nesedí.
 
Ano, toho už jsem se také dopídil. Zlatá stará 323(1997), a dokonce je po motorové stránce v reakci na plyn ještě lepší, odezva od řízení také lepší. A přitom má se stejným objemem motoru(1.5) spotřebu jen o půl litru vyšší. Kdybych měl ty poznatky a zkušenosti, tak bych tu novou Mazdu nekupoval a ohlédl se po něčem zachovalém s rokem výroby do 2003, 2004.
 
Prostě je třeba auto pořádně zahřát,at se ten benzín vypaří.Existuje na to přímo servisní informace.A při výměně oleje dát olej takový,který popisuješ výše a jen doprostřed mezi ryskami.Ten motor je úžasný,co by za to jiní výrobci aut dali,ale emisní limity ho trošku tlumí.Proto je lepší dvoulitr.Starší verze zase měli problémy se spotřebou oleje a u ojetiny se to při koupi špatně zjištuje.Pokud je ještě funkční kat,tak tu spotřebu úspěšně zamaskuje.
 
Moje dosavadni zkusenost..2,0i AT 88Kw ..10tkm najezdu ubyl 1mm ..olej Castrol Edge FST 0W 30. Auto vubec nesetrim, ale zase nejezdim jako zavodnik. Otacky se snazim padly udrzovat v hladine 1800 do 4000
 
Ja mam u G165 v manualu povolenou spotrebu 0,8l/1000km, nevim jestli to u novejsich modelu nejak zmenili, kdyz kolega pise jenom 0,5l. Olej mi to zere cca 1l mezi vymenama, 6000ot/min bezne pri predjizdeni, jinak jezdim normalne 2-4t ot/min. Pouzivam 5W-30.
Zkus ho taky a uvidis, co to udela.
 
Mám najetých 10.000 km (nové auto, benzín). Bedlivě sleduju, co sledovat jde. Za posledních 1500 km mi motor skyactive 2.0, 165kw v HB sežral polovinu množství oleje mezi min-max. Jezdím v rozmezí 2 - 4,5 tis. otáček. Za tuto dobu jsem už 2krát vyměnil olej při garanční prohlídce na maximální stav vč. výměny filtru (po 2.000 km a 6.500 km).
V obou případech byl stav oleje před servisovou výměnou na minimu! Při stavu tachometru 9.000 km byl olej opět na minimu. To jsem už nevydržel a podal reklamaci. Olej mi doléli do maxima, nyní mám najetých 9.900 km a olej je přesně mezi riskama min-max!

Je to normální, máte s tímto někdo zkušenosti anebo sem trefil na mršinu, která se vyrábí v Mexiku??!
Kolik je objem oleje mezi ryskami min-max? Auto je jinak super.
Děkuji!

tak jak to u VAS vypada, nejaka zmena k lepsimu?
 
tak jak to u VAS vypada, nejaka zmena k lepsimu?

Zdravím Vás, ke zlepšení došlo. Od posledního doplnění oleje do maxima jsem najel 2.000 km a stav oleje je 1 mm nad 1/2 olejové měrky, úbytek oleje je cca 0.2 l /1000 km. Jezdím na původní olej OW20, dle servisního technika bych měl po 15.000 km přejít na olej OW30
 
Moje 3 (2015 Skyactiv 165k) brala každých 15 tisíc km, mezi výměnama, necelou polovinu výšky rysky na měrce (něco pod 0.4l?)... používal jsem 0W20. Bylo to stejný po všechny čtyři výměny oleje, co jsem ji měl (do 67 tkm)... dál nevím, každopádně v servisu říkali, že pokud bych ji tolik netočil a používal 5W30, nebude žrát takřka nic; já jsem ale kvůli svému stylu jízdy radši pořád dával 0W.
 
Ahoj všem, jsem tu nový, byť už jsem na starém fóru Mazda 3 byl.
Měl jsem Mazdu 3 BK, novou BL a teď mám z Bavorska dovezenou (sám jsem si ji přivezl a nechápal jsem, jak šel rychle přepis, značky atd.)
Mazdu 3 BM 2.0. 88 kW.Pokud mohu, přispěji též s trochou do mlýna.
Mazdu BK zmiňovat nebudu, ale pakliže by někdo chtěl mé zkušenosti, rád se podělím.Mazdu 3 BK jsem měl od začátku novou, olej 5W-30, stále, ze začátku Dexelia, potom Total Quartz 5W-30.Spotřeba oleje po 10.000 km byla vždy 0,5 litru.Prodával jsem ho s najetými 161.000 km, při emisích při 145.000 mi emisní technik řekl, že mám hodnoty nového motoru.Nyní mám Mazdu 3 BM a měním olej stále po 10.000, začal jsem opět Total Quartz 5W-30, 4 litry, stav mezi ryskami ve 2/3 vzdálenosti. Nyní mám Dexelia, měl jsem pocit, jako by auto jelo lépe, možná je subjektivní, neboť Dexelia je Total.Na emisích (auto je 2015, takže prvních) mi emisní technik řekl, že to byl bonbónek na závěr, že takové emise vídá málokdy.Pak mi řekl, že dle zkušeností jeho známých mechaniků na Mazda motorech není co dělat.
Omlouvám se za příspěvek "všehochuť" a přeji všem, ať Mazdy jezdí.Mě žádná nikdy nenechala ve štychu (vlastně ano, BK, tam odešla baterie tak rychle, že mě to vyděsilo pocitem vážnější závady...ale měla nárok...po 6 letech)
Přeji všem krásný den.
 
Omlouvám se, Mazdu BL, vidím, že jsem psal, že BK nezmíním a pak píši BK...týká se BL :)
 
Omlouvám se, Mazdu BL, vidím, že jsem psal, že BK nezmíním a pak píši BK...týká se BL :)
Tak po nekolika vymenach stale tak 1- 2mm ubytku za celou vymenu 8-9tis. km. Castrol Edge FST 0W-30. Prakticky stale brzdim motorem do 3,5 tis. otacek.Bezny rezim viz prvni prispevek..


Sent from my SM-T719 using Tapatalk
 
Ahoj všem,
mám Mazdu 3 BM, 2.0, 88 kW, r.v 2015, najeto v současné době 74 000 km.Olej měním sám, pravidelně po 10 000, dával jsem pravidelně Total Quartz 5W30, pak jsem dal Mazda Dexelia 5W30, teď jsem tam nalil tento https://www.oleje-pema.cz/motorovy-olej-syst-fo-5w-30-1l_217734.html
Spotřeba oleje je na oněch 10 000 zhruba 0,4 litru.Filtr oleje dávám Japanparts.
S autem jezdím do práce, po dálnici a pak klasicky město, mimo město, žádné náročné jízdy, ani s přívěsem.
Též brzdím motorem, šetřím brzdy :)
Přiznám se, co si vzpomínám, že snad ani Škodovka 120 nebo 100 nebrala tolik oleje (1L) na 1000 km.
Měl jsem Mazdu 3 r.v. 2005, Mazdu 3 r.v. 2011 a u ani jedné nebyla spotřeba oleje taková, vždy max 0,5 litru na 10 000.
 
tak mame najeto 40tis km a ubytek stale skoro neznatelny ..za interval 8-10 tis km..stale do 2mm.
 
Měl jsem Mazdu 3 r.v. 2005, Mazdu 3 r.v. 2011 a u ani jedné nebyla spotřeba oleje taková, vždy max 0,5 litru na 10 000.
Daval si ACEA A1/A5 aj do tychto aut? Lahkobezne oleje sa viac stracaju pri prevadzke. Ostal (by) som pri ACEA A3.
 
Back
Top