• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Spotřeba oleje Mazda 3 HB, 2.0 Skyactive benzín

Tak po nekolika vymenach stale tak 1- 2mm ubytku za celou vymenu 8-9tis. km. Castrol Edge FST 0W-30. Prakticky stale brzdim motorem do 3,5 tis. otacek.Bezny rezim viz prvni prispevek..


Sent from my SM-T719 using Tapatalk
Tomu brzdění motorem ve 3500 bych se osobně vyvaroval. Dává to na prdel převodovéme řetězu. A raději budu měnit brzdové destičky, než rozvody.
 
Tomu brzdění motorem ve 3500 bych se osobně vyvaroval. Dává to na prdel převodovéme řetězu. A raději budu měnit brzdové destičky, než rozvody.
Nejdriv bych rad vedel co je to "prevodovej retez". A rovnou se muzes pripravit na dalsi otazku, protoze pak se zeptam, jak ze mu brzdeni motorem "dava na prdel"...
 
Brzdění motorem nevadí vůbec ničemu bez ohledu na otáčky. U motocyklových motorů se brzdí motorem z otáček klidně výších než +9000ot./min
 
Nejdriv bych rad vedel co je to "prevodovej retez". A rovnou se muzes pripravit na dalsi otazku, protoze pak se zeptam, jak ze mu brzdeni motorem "dava na prdel"...
Pardon rozvodový řetěz. Vím že jsem to četl v testech. Stejně tak mu vadí parkování se zařazenou rychlostí. Já žádný mechanik nejsem a hrát si na něj nebudu. Ani nikomu nic nevnucuju, tak mě hned neukřižujte ?. Samozřejmě sto lidí, sto názorů.

Brzdění motorem nevadí vůbec ničemu bez ohledu na otáčky. U motocyklových motorů se brzdí motorem z otáček klidně výších než +9000ot./min
Ano, ale taky ho u sportu měníš po 30tis a u cestaku, kde není to brždění motorem takové třeba po 80 ?
 
Nic ve zlym, ale je to nesmysl typu "jedna baba povidala". Rozvodovej retez je hnanej od kliky, a jestli je klika roztacena ojnicema nebo koly pres prevodvku a spojku, to je putna.

Dokonce bych rekl, ze namahani retezu pri "normalnim" brzdeni motorem je mensi, protoze pri roztaceni motoru koly tam nejsou ty razy vznikajici pri spalovani, ktere torzne rozkmitavaji klikovku. Respektive nejsou tak velike, protoze oscilujici hmoty plus komprese/dekomprese je tam porad, ale to se podili na torznich kmitech tak 20-30%...

Jedine co muze nezdrave namahat retez pri brzdeni motorem je necitlive podrazovani, kdyz pres prudce pustenou spojku poradne trhnes motorem.
 
Nic ve zlym, ale je to nesmysl typu "jedna baba povidala". Rozvodovej retez je hnanej od kliky, a jestli je klika roztacena ojnicema nebo koly pres prevodvku a spojku, to je putna.

Dokonce bych rekl, ze namahani retezu pri "normalnim" brzdeni motorem je mensi, protoze pri roztaceni motoru koly tam nejsou ty razy vznikajici pri spalovani, ktere torzne rozkmitavaji klikovku. Respektive nejsou tak velike, protoze oscilujici hmoty plus komprese/dekomprese je tam porad, ale to se podili na torznich kmitech tak 20-30%...

Jedine co muze nezdrave namahat retez pri brzdeni motorem je necitlive podrazovani, kdyz pres prudce pustenou spojku poradne trhnes motorem.
Jj, v pohodě. Jak říkám, já nejsem mechanik. Pravda že kamiony by musely ty rozvody měnit po 50tis ?. Právě toho "jedna baba povidala" je všude mraky a už pomalu nejsou pravdivé ani testy. Pak si ale vyber ?‍♂️
 
Ano, ale taky ho u sportu měníš po 30tis a u cestaku, kde není to brždění motorem takové třeba po 80 ?
To není dáno brzděním motorem, ale u sportovních ti lítají otáčky od cca4000 do cca12000 každou chvíli a nonstop tam jdou rázy/torzní kmity z téměř neustálého řazení, protože se v těhle motorech tlumiče torzních kmitů téměř nepoužívají. U cestovních je většinou ustálený (čti klidný) styl jízdy ať už s brzděním motorem nebo bez.
A náklaďáky/autobusy běžně používají různý typy retardérů který ten brzdný účinek ještě umocňují.
Brzdění motorem opravdu ničemu nevadí v jakýchkoliv otáčkách pokud teda nebrzdim omezovačem ?
 
Poslední úprava:
Back
Top