• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Spotřeba u e-SKYACTIV PHEV

Tak kdyby to bylo těch 6-7l tak by to bylo super, ale tomu jsem se zatím moc nepřiblížil teď v zimě alespoň, nevím jak ostatní, možná krátké trasy s převahou elektriky jo, ale u nás se jezdí dálky a tam to žere víc... (když jsem testoval v létě, bylo to lepší to stopro lepší než teď a to dost). Jinak podlé tý tabulky co posíláš, většina jezdí kolem 8 (k čemuž je třeba přičíst zřejmě i nějaké kačky za KW), což mi souhlasí, pro někoho je to super, pro mě hodnota za kterou jezdíme s 3,5L lexusem, a třeba deset litrů zvládá v pohodě Pentastar 3,6L a to je čistej beňál bez dobíjení KW. Ale je mi jasný že při plusových teplotách, letní pneu, zajetém motoru ta spotřeba klesne a těch 6-7 bude reálných, což vůbec není špatné, čtyřkolka PHEV se zrychlením lehce přes 5s, za mě v pohodě. Spíš má člověk tendenci to nějak řešit, zkoušet režimy apod....chce to dospět do fáze vys... se na nějakou spotřebu a jezdit normálně. Auto za 1,5M si nikdo nekupuje kvůli tomu aby někde ušetřil 1l beňálu, nebo jo? :)
 
Za 8 jsem jezdil s Mazdou 6 (2.5 GJ), takže mi to právě tak strašné nepřijde, na takhle velké auto. Samozřejmě mám na mysli dlouhé trasy, kde bude elektřina hrát malou roli. Zjevně bude oproti klasickému spalováku podstatně víc záležet na způsobu používání auta i ročním období. Já momentálně s kodiaqem jezdím za 9,5 l, takže bych si polepšil :) , i s ohledem na pravidelné krátké trasy, na kterých i ten benzín za studena žere dost :)

Ale čekám, jaké všechny mouchy se u CX-60 objeví/vychytají a hlavně čekám na CX-80, ta by se mi asi kvůli prostoru líbila víc.
 
Dnes cesta Budějovice-Brno s průměrem 8.4l/100km, krom úseku Tábor-Humpolec tedy výhradně dálnice, ráno -8°C, přes den kolem -3°C, baterka na nule (resp. na 20% níž to nepustilo) pokud někoho zajímá. Dálnice tak zatím vypadá cca 9 litrů alespoň v zimě.
 
Musím říct, že jak tak čtu ty spotřeby + spolehlivost, různé testy a reálný elektro dojezd, tak už opravdu jediná, ale v ČR nijaká, výhoda plug-inu jsou ty nižší emise. A moc si nedovedu představit, že bych mu dal přednost před dieselem.:confused:
 
A on se někdo zajímá o emise když si kupuje nové auto??? Pro mě je třeba tahle informace úplně zbytečná.
 
A on se někdo zajímá o emise když si kupuje nové auto??? Pro mě je třeba tahle informace úplně zbytečná.
To bude asi ta poznámka od @tommas "... v ČR nijaká...", resp. za hranicemi se s parametrem emisí možná i pracuje... neznám detail, ale daně či podobná fee se nabízejí. Copy/paste pak do ČR jistě dorazí brzy... tedy dovolím se domnívat... o_O
 
@Mantaman461 Je to přesně, jak napsal @mabu . V ČR ti plug-in přinese dálniční známku zdarma a parkování v Praze zdarma - to druhé beru pro pražáky jako výhodu, pro zbytek nic.

My třeba bydlíme v Belgii a tady rozdíl mezi diesel CX-60 (dosaď si třeba 6ku s 2,5, nebo v mém případě i Golf s 2.0TSI ) a mezi plug in CX-60 a dalšími pod 50g/km je následující - Registrační daň pro spalovák 2478 EUR (1130) a pak 641 (608) EUR každý rok silniční daň a pro plug-in je registrační daň 867 (45) EUR a pak roční silniční 245 (118) EUR - první číslo pro Brusel a francouzskou část, v závorce pak pro holandskou část. A to už člověk docela pozná.
Tady bych nad tím lehce přemýšlel co vybrat a musel bych počítat, i tak ale plug-in a diesel je poměrně výrazný rozdíl i v ceně a tím, že plug in neboduje ani spotřebou, tak návratnost ani tak nevidím, v ČR už to auto (plug-in), ale po pořízení neušetří už vůbec nic.

Edit. U spalováku na to pak má vliv i právě velikost těch emisí a samotný výkon auta. Mám třeba kalkulaci i na Cupra Leon ST s 310 koňmi a tam je to 4957 (1284) EUR, silniční už je pak stejná. U slabších 165k Mazda 2.0 je to už pak jen 1680 (866) EUR.
 
Poslední úprava:
Takže je to takové mas na auto tak plať. Tenhle způsob se mi teda vůbec nelíbí a doufám ze se k nám hned tak brzy nedostane.
Bohužel o těchto věcech zozhoduji zeleni ekopošuci co o tom nemají ani páru a mysli si ze zachrání planetu.
Ale to už je mimo tema.
Pardon
 
@tommas díky za podrobnosti.
Já nějakou soft verzi slyšel od kolegy z Holandska. Nevěnoval jsem tomu moc pozornost, protože "Holanďan zvedne, co Skot upustí" ;)
Teď však vidím, že za tím nebude jen jejich pověstná šetrnost o_O
 
@mabu Jo Holandsko je ještě jiný level. :D Tam bude CX-60 na silnicích podle mě vidět, tam ty emise mají zakomponované přímo v prodejní ceně a pak to vypadá tak, že plug-in CX-60 má stejnou cenu jako Mazda 6 G194.
 
Zdravím

po najetých 8000 km

průměrná spotřeba

benzin 5,7l
elektro 29kw

jezdím jen na EV a Sport režim Normal nevyužívám je k ničemu.
procentuelně to bude 50 na 50 ujeta vzdálenost na EV a Sport.
 
Po 12500km (z toho cca 3800km na el)

beznin 6,4
elektro 20,4kw

Režimy převážně Normal a blbnutí ve Sport.

Profil jízdy buď plynulé ježdění ve městě (většinou neskáču v kolonách), nebo kombinace dálnice a okresky na trasách s délkou kolem 100km. Potenciál motoru využívám hojně, pasivní jízdou bych to úplně nenazýval.
 
Po 12500km (z toho cca 3800km na el)

beznin 6,4
elektro 20,4kw

Režimy převážně Normal a blbnutí ve Sport.

Profil jízdy buď plynulé ježdění ve městě (většinou neskáču v kolonách), nebo kombinace dálnice a okresky na trasách s délkou kolem 100km. Potenciál motoru využívám hojně, pasivní jízdou bych to úplně nenazýval.
Ahoj

jak ti funguje režim NORMAL ?
U mě totiž nejde moc dobře využít prvně pokud není potřeba výkon vybije baterku na dojezd cca 3 km a pak zapne teprve motor ale nemáš pak plnej výkon což bylo nemilé překvapení při předjíždění. A nebo ti při potřebě zrychlení pošle úplně studený motor do vysokých otáček což asi není úplně OK pro motor. Proto ho vubec nevyužívám.
 
Ahoj

jak ti funguje režim NORMAL ?
U mě totiž nejde moc dobře využít prvně pokud není potřeba výkon vybije baterku na dojezd cca 3 km a pak zapne teprve motor ale nemáš pak plnej výkon což bylo nemilé překvapení při předjíždění. A nebo ti při potřebě zrychlení pošle úplně studený motor do vysokých otáček což asi není úplně OK pro motor. Proto ho vubec nevyužívám.
Funguje tak blbě jak popisuješ. Nicméně tady inteligenci musí zastoupit člověk, protože inženýři z Mazdy zklamali. Delší cesty jedu většinou tak, že začátek jízdy jedu Normal - tzn na el. Jakmile se dostanu na ustálenou jízdu, tak zapínám charge button s cílem nižším než je moje akuální nabití baterie (např. pokud mám 65% baterie, tak zvolím 60%). Jakmile se baterie vybije na úroveň stanovenou charge buttonem, tak to začně fungovat, jako když máš dojezd těch 3km, ALE s výhodou zachování výkonu, protože v baterce máš stále těch XX% nabití. Následně buď necháš dobít těch několik jednotek % baterie použitých k akceleraci z motoru, nebo případně snížíš cíl nabití vypnutím a zapnutím charge buttonu.

Je to takové drbání se levou rukou za pravým uchem, ale funguje to...
 
Funguje tak blbě jak popisuješ. Nicméně tady inteligenci musí zastoupit člověk, protože inženýři z Mazdy zklamali. Delší cesty jedu většinou tak, že začátek jízdy jedu Normal - tzn na el. Jakmile se dostanu na ustálenou jízdu, tak zapínám charge button s cílem nižším než je moje akuální nabití baterie (např. pokud mám 65% baterie, tak zvolím 60%). Jakmile se baterie vybije na úroveň stanovenou charge buttonem, tak to začně fungovat, jako když máš dojezd těch 3km, ALE s výhodou zachování výkonu, protože v baterce máš stále těch XX% nabití. Následně buď necháš dobít těch několik jednotek % baterie použitých k akceleraci z motoru, nebo případně snížíš cíl nabití vypnutím a zapnutím charge buttonu.

Je to takové drbání se levou rukou za pravým uchem, ale funguje to...
Ano takhle by to samozřejmě šlo ale nedal jsem 1,6 M za to abych během cesty řešil něco co má řešit auto. Přitom asi není problém udělat funkční hybridní režim. Je to velká škoda je to krásné auto ale bohužel je tam past vedle pasti.
 
Ano takhle by to samozřejmě šlo ale nedal jsem 1,6 M za to abych během cesty řešil něco co má řešit auto. Přitom asi není problém udělat funkční hybridní režim. Je to velká škoda je to krásné auto ale bohužel je tam past vedle pasti.
To souhlasím.
 
Ahoj, mám ji 8 dnů, najeto 1780 km, spotřeba 8,4, 29,2kW. Poslední tankování jsem si spočítal a vyšlo mi 9,7 l/100km. Nabíjím na 100%, i dvakrát denně.
Měl bych dvě otázky, dá se něco udělat s tím omezovačem ve 201km/h?
Dá se dát do kufru, místo té "tuny" polystyrénu nádrž na LPG, protože auto s dojezdem 400km jsme měl naposledy v roce 1993, Opel Vectra V6.
 
@romaskov pokud využíváš plného potenciálu auta, tak je spotřeba 9,7 reálná. Z pohledu spotřeby mu rozhodně nesvědčí dálniční tempo, fyzika je fyzika, tu prostě neokecáš, velká 2t krabice v benzínu na tom nebude nikdy lépe. Výhody hybridu jsou primárně v městském/příměstském provozu. Dálnice vysaje el. energii hned na začátku a pak už máš jen 2,5 L4 atmo s 190 koněma. Dá se tomu částečně pomoci viz můj příspěvek #16 a řekl bych, že to i snižuje průměrnou spotřebu o nějakej ten litr (protože ve městě v cílové destinaci nejedeš za 15l/100km v koloně aut). Po najetí cca 8000km šla spotřeba taky trochu dolů, pokud jezdíš hodně na benzín, tak to bude asi i dříve, protože těch 8000km u mě odpovídalo cca 5-6000km na benzín. Dále je VELKÝ rozdíl mezi provozem v chladném počasí a v létě, kdy byla spotřeba o řád jinde. Nicméně na dálnici to asi bude vždy +/- podobné v zimě i v létě.

Dovolenkové letní jízdy (2 dospělí, 2 děti, plné auto krámů), dálnice 130-160km/h, akcelerace "do plných" jen výjmečně byla spotřeba 7,5l/100km.
 
Poslední úprava:
Back
Top