• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Problémy s asistenčními systémy

hugobruno

nový člen
22
Zdravím

mám pár problémů s moji mazdou cx 60 phev a chci zjistit jestli to mají ostatní stejně.

1- personalizace spíš nefunguje, většinou musím vybrat sebe nebo potvrdit že jsem to já. To aby hned po sednutí mě auto poznalo a nastavilo vše se stává bohužel jen sporadicky. Při zakázaném pohybu sedáku a volantu stejně volant stále popojede nahoru a dolu. A to vše i po nejnovějši aktualizaci SW.

2-parkovací senzory, parkuji podélně u zdi zadním rohem jsem cca 10 cm od zdi a nic ani zvuk ani obraz až pomalu narazím teprve oranžová čárka a pískání to samé i přední rohy.

3-asistent udržení v pruhu (oranžovej volant a vrácení při přejetí čáry) funguje taky jak kdy i když jsou krásné čáry a jedu nad 50km/h tak nic. Když si zapnu tlačítkem na volantu to zobrazení čar na displeji tak vidím kdy si čáru chytne a kdy ne (přibude k prázdné čáře plná) tak třeba rychlost 90 km/h čáry krásné na obou stranách rovinka a nic nechytne si ani jednu čáru ani na jedinou vteřinu. Když už si náhodou nějakou chytne při první zatáčce opět ztratí.

o posilovači řízení nebo jak to Mazda má pojmenované (zelený volantek ) o tom škoda mluvit použitelné max. dálnice.

4-to musím po poslední aktualizaci odzkoušet a to je samo zastavení před překážkou když bylo auto nové zastavilo samo při couvaní před malým květináčem po nějaké aktualizaci už nezastavilo ani před dětským odrážedlem přitom senzory o něm věděli ale přesto auto narazilo.

Máte to podobně nebo vše funguje. Bohužel u auta za nějakých 1,6 mil mě to už začíná docela hodně štvát a začínám přemýšlet o prodeji a přechodu k jiné značce.
Dříve jsem měl několik Toyot a byl jsem zvyklí na to že všechno tak nějak fungovalo na 95% a né na 40 jak bohužel zde.

Díky za info.
 
Máš nějaký přehled, jestli jsou všechny jednotky s tím spojené aktualizované? Byl jsi s tím v servisu?
 
Máš nějaký přehled, jestli jsou všechny jednotky s tím spojené aktualizované? Byl jsi s tím v servisu?
Tak auto bylo v servisu cca 14 dní zpět všechny nedostatky byly nahlášeny a dle servisu by mělo být vše co šlo přehrané.

Bohužel u například personalizace úplně beze změny
 
2-parkovací senzory, parkuji podélně u zdi zadním rohem jsem cca 10 cm od zdi a nic ani zvuk ani obraz až pomalu narazím teprve oranžová čárka a pískání to samé i přední rohy.
14 dní po převzetí auta jsem podélně parkoval, šikmo ve směru zajíždění bylo klasické červeno bílé zábradlí co je před školami či tramvajovými zastávkami. Zastavil jsem se až o něj a v tom začal senzor pípat. Jel jsem pomalinku, takže škrábance šli dobře rozleštit...
 
Tak auto bylo v servisu cca 14 dní zpět všechny nedostatky byly nahlášeny a dle servisu by mělo být vše co šlo přehrané.

Bohužel u například personalizace úplně beze změny
Ta personifikace je úplně k ničemu, funguje nějakým záhadným způsobem, na který nemohu přijít. Ale je to opravdu veselé. Než člověk vyjede tak si chvíli pohraje.
 
Tak to mám velice podobně. Na předešlé Hondě civic, která je dneska již 6 let stará a papírově by toho měla umět mnohem méně asistenční systému fungovaly mnohem lépe.

1 - Cirka 14 dní zpět jsem byl na garančni prohlídku, při té příležitosti mi přehráli software a od té doby personalizace nefunguje už vůbec, menu pro výběr osoby se zobrazí tak každé 3 nastartování. Tak né že mě to samo nepozná ani mi to nedá na výběr. Raději už ani na to menu nečekám a rovnou mačkám fyzické tlačítko.

2 – Parkovací senzory úplně stejná zkušenost, senzory na rozích snad nefungují vůbec(Už jsem si i prorazil i pneumatiku) a k větší překážce musím couvat super pomalu než se chytnout. Jediné co snad funguje dobře je info o blížícímu se autu ze strany, při vyjíždění z křižovatky.

3 – Po poslední aktualizaci mi přijde, že se to rapidně zhoršilo, asistent se málokdy chytne a když už tak je na dvouproudových silnicích. Ještě k tomu i mnohem častěji začal řvat že vyjíždím ze silnice a koriguje mi volat(Což je vždycky super při míjení se s protijedoucím vozidlem)

4 –

5 – Adaptivní tempomat, když jsem na dálnici v levém pruhu a svištím si to max. povolenou rychlostí, tak se auto při předjíždění kamionu v pravém pruhu zalekne, zničeno nic zpomalí tak na 110, chvílí váha a pak zase pří zpět na 130. Dělá to tak v 30% případů. Je to opět k ničemu protože s takovou je jen otázka času kdy by mi někdo vlítnul zezadu do kufru.
 
U personalizace jsem si dělal čárky jak v hospodě a sledoval kde má největší výpadky a zjistil jsem tohle
Mám zakázaný pohyb volantu i sedáku a nechal jsem se i znovu naskenovat jen pro info.

1 -pokud sedám do auta sám po sobě tak mě auto rozezná pomalu ještě než dosednu do sedadla tak na 95% občas mu to trvá trošku déle a 1 se stalo že jsem se musel potvrdit.
-problém nastává pokud se mění řidiči to kdy personalizaci potřebujete nejvíce že ano, tak to auto rozpozná řidiče tak v 5 % případů ve zbytku musíte počkat a vybrat si daného řidiče.
- a další problém kdy auto nerozpozná řidiče je když auto odemknete a nenasednete okamžitě například když ukládáte děti do sedaček.


Kontaktoval jsem přímo dealera mazdy pro ČR s pár dotazy a odpověď je taková že vám odpoví jen obecně nebo vykopírují jen návod takže vlastně se opět nic nedozvíte.
 
Tak jsem byl v servisu, a personalizace se znatelně zlepšila. Uvidím co zbytek, prozatím jsem neměl moc času to vyzkoušet.
 
Ahoj

Tak jsem byl v servise a co se týče personalizace pořád stejná tragédie u ostatních systému jsem žádné extrémní zlepšení taky nevysledoval.

Ale začal se objevovat novej problém a to automatické dálkové metrix světla.
A to tak že na 8 km cestě do práce se dálkové místo vykrývání úplně vypne a to 6x.
Další věc že vám zhasne to zelené světýlko s Ačkem na palubní desce ale chybu to žádnou nenahlásí dříve když se to kvůli nějakému problému vyplo tak na palubce byla zpráva že se to k vůli nějakému důvodu vyplo dnes prostě nic.
 
Již jsem tu pár dní nebyl. Zase nový problém. Ještě před pár dny mi auto samo zastavilo před překážkou. Včera sice pípalo , ale nezastavilo. Naštěstí to bylo do měkké překážky (kočárek naštěstí bez obsahu :). Pak jsem to asi 5x zkoušel s velkou molitanovou matrací při různé rychlosti a vždy jsem ji porazil. Před aktualizací mě to fungovala a po nikoli. To samé s vystrčením tažného zařízení. Vůbec nereaguje. Tak že zase do servisu.
 
A nereaguje to jen auta, motorky, cyklisty a chodce? Já na trojce vypozoroval, že auto začne řvát BRZDI, jen když mám nohu na plynu. Když trochu přibržďuju, tak auto taky nereaguje.
 
Již jsem tu pár dní nebyl. Zase nový problém. Ještě před pár dny mi auto samo zastavilo před překážkou. Včera sice pípalo , ale nezastavilo. Naštěstí to bylo do měkké překážky (kočárek naštěstí bez obsahu :). Pak jsem to asi 5x zkoušel s velkou molitanovou matrací při různé rychlosti a vždy jsem ji porazil. Před aktualizací mě to fungovala a po nikoli. To samé s vystrčením tažného zařízení. Vůbec nereaguje. Tak že zase do servisu.
Tažné zařízení jsem řešil dneska v servisu a pry je odpálená elektronika. Objednaná nová řídící jednotka.
 
A nereaguje to jen auta, motorky, cyklisty a chodce? Já na trojce vypozoroval, že auto začne řvát BRZDI, jen když mám nohu na plynu. Když trochu přibržďuju, tak auto taky nereaguje.
To nevím, snad mi to řeknou v servisu.

Tažné zařízení jsem řešil dneska v servisu a pry je odpálená elektronika. Objednaná nová řídící jednotka.
Neříkali, kdy to dorazí? Vozím kola za autem a sezóna je na krku. Jinak je to divné, je nás tu v podstatě pár, kteří tuto stránku našli a řešíme stejné problémy.
Co Ty stovky dalších? To auto se asi fakt moc nepovedlo.
 
Videl som nejaké video na YT ale nemám link kde to kolízne brzdenie testovali z Mazdou. Veru nebolo to príjemné pre toho ochotntíka čo tam stál. Predmety skúšali umiestniť v rôznych výškach a niekedy to proste nezabralo. Toho chlapíka raz skoro nabral na kapotu.

Je to asi ako s tými autonómnymi Teslami čo už jazdia v USA bez šoféra v testovacej premávke. Niektoré už zrazili ludí a iné spôsobili škodové udalosti. Je to ešte stále v plienkach aby sa na to dalo spolahnúť.
 
Videl som nejaké video na YT ale nemám link kde to kolízne brzdenie testovali z Mazdou. Veru nebolo to príjemné pre toho ochotntíka čo tam stál. Predmety skúšali umiestniť v rôznych výškach a niekedy to proste nezabralo. Toho chlapíka raz skoro nabral na kapotu.

Je to asi ako s tými autonómnymi Teslami čo už jazdia v USA bez šoféra v testovacej premávke. Niektoré už zrazili ludí a iné spôsobili škodové udalosti. Je to ešte stále v plienkach aby sa na to dalo spolahnúť.
Myslíš tohle ?


Je sorry, to je vlastně Volvo :joy:

Tady je Mazda:
 
Zdravím.

Tak jsem zjistil, že zadní parkovací senzory jsou tragické, reagují jen na lidi, ale jak je nějaká užší překážka trochu nižší, tak nic nezahlásí a auto normálně do ni narazí. Nechtěl jsem to kolegovi věřit a tak jsem to náhodu vyzkoušel nevědomky a naštěstí jsem to dle kamery zabrzdil. Podle kamery ale nejde úplně poznat vzdálenost. Přitom ten stojan na ty sdílené kola byl ve výšce senzoru a byl složený ze čtyř šprušlí a dvě zasahovaly přímo do zadku a třetí taky, ale trochu z větší dálky.

DSC_2781.JPG
 
SUV majú s čidlami problém, lebo sú pomerne vysoko. Ja som tiež takto nacúval s Volvom XC90 do takej reťazia a prasklo mi sklíčko na zadnom svetle. Keď som to neskôr testoval zistil som že spodok to už nebere a vrch ešte nie. Nič neni dokonalé. Ďalšia vec je rýchlosť cúvania, čo sa mi naozaj nechce :)
 
Back
Top