• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Spotřeba u e-SKYACTIV PHEV

@romaskov pokud využíváš plného potenciálu auta, tak je spotřeba 9,7 reálná. Z pohledu spotřeby mu rozhodně nesvědčí dálniční tempo, fyzika je fyzika, tu prostě neokecáš, velká 2t krabice v benzínu na tom nebude nikdy lépe. Výhody hybridu jsou primárně v městském/příměstském provozu. Dálnice vysaje el. energii hned na začátku a pak už máš jen 2,5 L4 atmo s 190 koněma. Dá se tomu částečně pomoci viz můj příspěvek #16 a řekl bych, že to i snižuje průměrnou spotřebu o nějakej ten litr (protože ve městě v cílové destinaci nejedeš za 15l/100km v koloně aut).
Jj, ten příspěvek jsem četl, a k něčemu podobnému jsem teké došel. Jenž to tlačítko nefunguje, dal jsem 30%, dojelo to na 11%, dal jsem 20%, dojelo to na 11%. A stejně se nenabíjelo. A to mám rekuperaci nastavenou (při brždění) na Vysokou.
Jinak já si na spotřebu nestěžuji, AMG mercedesy měli co dělat :D

Po najetí cca 8000km šla spotřeba taky trochu dolů, pokud jezdíš hodně na benzín, tak to bude asi i dříve, protože těch 8000km u mě odpovídalo cca 5-6000km na benzín. Dále je VELKÝ rozdíl mezi provozem v chladném počasí a v létě, kdy byla spotřeba o řád jinde. Nicméně na dálnici to asi bude vždy +/- podobné v zimě i v létě.

Dovolenkové letní jízdy (2 dospělí, 2 děti, plné auto krámů), dálnice 130-160km/h, akcelerace "do plných" jen výjmečně byla spotřeba 7,5l/100km.
Popravdě, spíš mě štve ten omezovač. Jezdím denně po D.. do práce a není den abych nedal aspoň 235 (teda s předchozím embéčkem superb iV)
 
Poslední úprava moderátorem:
Popravdě, spíš mě štve ten omezovač. Jezdím denně po D.. do práce a není den abych nedal aspoň 235 (teda s předchozím embéčkem superb iV)
Copak, nelíbí se ti "hen hen hen hen hen" :D ? Taky bych ho tam mít nemusel...

Jinak ten charge button občas bývá chyba, že se při zvolení úrovně zmáčně zpět. To podle mě neuloží zvolenou úroveň. Zkus tu úroveň nastavit otočením hlavního ovladače a nechat to "vyhnít", tím se to správně zvolí a zároveň by jsi měl vidět fialovou rysku na ukazateli nabití baterie.

Co se týče rekuperace, tak bych ti spíše doporučil zvolit normální. Na začátku jsem měl také nastaveno na vysokou s myšlenkou, že budu více rekuperovat a tím pádem snižovat spotřebu. Bohužel ta rekuperace je energeticky vždy záporná proti tomu co musíš vydat na udržení rychlosti či akceleraci. Všeobecně minimální odpor a jízda automobilu bez dodávání energie je nejvíce úsporná. Tato úvaha není z mé hlavy, zmiňoval se o tom na YouTube Schuster Automobile, bohužel již nevím v kterém videu možná to bylo v tomto:
Přepnul jsem tedy na normální rekuperaci a spotřeba se zlepšila cca o 1,5l/100km.
 
Zvykám si na Mazdu, po spoustě let v Audinách a embéčkách je to nezvyk, něco lepší něco horší, ale je to samozřejmě čistě subjektivní záležitost. Ovšem výkon, podvozek - musím uznat, že opravdu skvělý. Dá se zařadit do kolony aut ve městě pokud je díra cca 12 metrů bez omezení ostatních účastníků silničního provozu. Ovšem myslím, že ten před kterého jsem se zařadil se trošičku po...... .

Copak, nelíbí se ti "hen hen hen hen hen" :D ? Taky bych ho tam mít nemusel...

Jinak ten charge button občas bývá chyba, že se při zvolení úrovně zmáčně zpět. To podle mě neuloží zvolenou úroveň. Zkus tu úroveň nastavit otočením hlavního ovladače a nechat to "vyhnít", tím se to správně zvolí a zároveň by jsi měl vidět fialovou rysku na ukazateli nabití baterie.

Co se týče rekuperace, tak bych ti spíše doporučil zvolit normální. Na začátku jsem měl také nastaveno na vysokou s myšlenkou, že budu více rekuperovat a tím pádem snižovat spotřebu. Bohužel ta rekuperace je energeticky vždy záporná proti tomu co musíš vydat na udržení rychlosti či akceleraci. Všeobecně minimální odpor a jízda automobilu bez dodávání energie je nejvíce úsporná. Tato úvaha není z mé hlavy, zmiňoval se o tom na YouTube Schuster Automobile, bohužel již nevím v kterém videu možná to bylo v tomto:
Přepnul jsem tedy na normální rekuperaci a spotřeba se zlepšila cca o 1,5l/100km.
Díky, to s tím otočným ovladačem a počkat - musím to zkusit. Co se týče rekuperace, zřejmě to tak bude, škoda, že se to nedá zapnout a vypnout "rychle". V embéčku jsem tím vlastně brzdil bez brzdového pedálu, bylo to jen na pohyb řadící pákou.
 
Poslední úprava:
Tak po 2 měsících najeto 9300 km, spotřeba 7,2 benzín a 30,3 elektrika. Má to docela vymakaný systém Hybrid, Zapne elektriku i ve 140 na tempomat z kopce. Jinak si nechávám 40% baterie na město a výkon v režimu Sport. Jsem spokojený, baterie se dobíjí rychle i z 230V i z Mennekes. Už mi občas klesne na elektrojízdu stav baterie i pod 10%.
 
Back
Top