• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

karosérie Střešní příčníky

Petr68

člen KLANu
86
Ahoj, včera jsem pořídil příčníky Thule WingBar Edge 9595 + Kit 3069 (nemám na autě hagusy). Hned jsem je na auto namontoval.
Neplánuji mít příčníky na autě trvale, pouze, když chci vézt něco na střeše (box, lyže, prkna, nábytek, ....). Jízdní kola naštěstí vozím na kouli. Dost mě děsí, že bych tuto montáž příčníků měl prokonat při každém plánu něco vézt na střeše.Rozhodně to není akce na 10minut :(. Například se obávám, zda ty plastové záslepky "montážních bodů" budou držet a neztratím je časem.
Dal jste dodatečně někdo na střechu hagusy? Pak by ta montáž příčníků mohla být fakt jen otázkou pár minut.
20181205_154640.jpg 20181205_154653.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
Jestli jsi to skládal poprvé tak jsi to měl podle mě komplet rozdělané a po seskládaní už to není potřebné takhle rozebírat. Když to budeš dávat dole tak už jenom sundáš krytku nosiče, vyšroubuješ ty dvě matky co jsou na sobě u každé patky, dáš dole příčniky a pak vyšroubuješ ty 4 závitové tyčky z montážních bodů. To je vše, pak už stačí jenom nacvaknout krytky do lišty.
Do 10ti minut se to stihnout dá myslím v pohodě a ty krytky tam drží fest, takže to by si je musel nějak nalomit při nandavaní aby ti uletěli.
Jedína nevýhoda oproti hagusům bude, že potřebuješ ty dva malé klíče k povolení a dotažení matic.
 
Tak rychle a jednoduše jako s hagusy to nejde, ale 10 minut je i u mě reálných. Příčníky taky jen povolím a vyšroubuji závitove tyče. Několikrát do roka je to pro mě snesitelné.
Krytky se v případě ztráty nebo zlomení dají levně pořídit. Hagusy se řešily na mazdaclub.cz, ale montáž myslím nebyla možná bez rozebrání obložení střechy z interiéru.
 
Nevím jak u KE ale na novější KF se i hagusy montují do stejných montážných uchytů jako příčníky a tedy bez nutnosti cokoliv dělat se stropnicí.
Řešilo se to i tady na fóru kdy si někdo objednal levnější hagusy z ebay ale to uchyceni nebylo přesné a bylo potřebné to nějak upravovat ještě dodatečně.
 
Tak jsem zase o kousek dál - včera jsem si půjčil střešní box pro uložení lyží. Tento box jsem si půjčoval předchozích cca 6 let několikrát ročně, ale měl jsem vždy Qashqai.
S hrůzou jsem zjistil, že nemůžu naplno otevřít páté dveře, i když mám box narvaný co nejvíce vpředu - viz. foto. Setkal jste se s tím někdo? Vždyť ty body na střeše jsou fix, příčníky jsou Thule, rakev je Thule, ... To jako musím shánět kratší box????
box.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
Taky jsem řešil střešní box na cx-5. Nejdřív jsem vyzkoušel Thule Motion XT XL vnější rozměry 215x91,5x44 (max délka lyží 200cm) a taky i když jsem ho posunul úplně dopředu tak jsem neotevřel zdatní dveře. Nakonec jsem pořídil Thule Motion XT L s rozměry 195x89x44 (max délka lyží 180 cm) a zadní dveře otevřu bez problémů. Ten kratší box je pro carvingové lyže dostačující.
Thule Motion XT L.JPG Thule Motion XT XL.JPG
 
Poslední úprava moderátorem:
Jaké máš otevírání zadních dveří? U elektrického lze nastavit max výšku a tím pádem by jsi to mohl po dobu dovolené mít nastavené tak, aby se dveře neotevírali úplně ale jenom tolik co dovolí rakev.
 
Plně tě chápu. Kvůli lyžim svého syna mám bag Thule délky 225 cm. Takže do kufru lezu jako pod auto :) :) :)

Montáž přičniků jsem zvládl za 13 minut :)
 
Poslední úprava moderátorem:
Nevím jak u KE ale na novější KF se i hagusy montují do stejných montážných uchytů jako příčníky a tedy bez nutnosti cokoliv dělat se stropnicí.
Řešilo se to i tady na fóru kdy si někdo objednal levnější hagusy z ebay ale to uchyceni nebylo přesné a bylo potřebné to nějak upravovat ještě dodatečně.

Nakonec to namontovat šlo, musel jsem jen klínky z 3/4 převrtat 8mm vrtákem do kovu na větší průměr, aby šly převléknout přes ty "nové" montážní dutinky, pak to sedí přesně. Vezl jsem na tom teď velkou rakev s komplet vybavením na lyže pro 5 lidí, odhadem tak 80-100kg, a nebyl žádný problém.

Blbý ale je že přibalené příčníky se připevňují šrouby do děr na hagusech, které kryjí plastové záslepky, takže montáž příčníků je docela pracná, a také nejde volně zvolit jejich rozteč. Navíc jsou ty příčníky hodně široké, nemusí na ně všechno pasovat. Moje rakev pasovala, ale těsně. Jo a poslední "problém" je, že klínky, jak se v járku karoserie po utažení šroubů rozevírají, dělají na karoserii malinko boule. Ale to je vidět jen úplně zblízka, když se v laku něco zrcadlí, nepovažuji to za problém.
 
Tak jsem před vanocema pořídil příčníky Thule Evo Wingbar a rakev Northline Tirol 420 antracit 205x84x35 cm. Montáž zabere cca 10 minut i s rakví (na Tčkové šrouby) a demontáž je o něco rychlejší cca 7 minut. Píšou 7 párů lyží, ale když je člověk šikovnej, tak tam da i 4x přilba, 6x boty na lyže (běžky, snowboard) a možná by se tam i ještě něco vešlo ;) a tady pár fotek
upload_2019-1-10_22-7-44.jpeg:rolleyes::) Cx 5 IIjpg.jpg
 
S hrůzou jsem zjistil, že nemůžu naplno otevřít páté dveře, i když mám box narvaný co nejvíce vpředu - viz. foto. Setkal jste se s tím někdo? Vždyť ty body na střeše jsou fix, příčníky jsou Thule, rakev je Thule, ... To jako musím shánět kratší box???
Zobrazit přílohu 17533
To jsem řešil už dávno s Peugeot 307 SW a prostě jsem převrtal díry v boxu - přidal jsem další směrem k zadku boxu, tehdy stačilo asi 8 cm. Takže box se posunul dopředu. Myslím, že má 220 cm. A pak se mi to hodilo i na M6 GH HB.
Ale na půjčeném to holt nejde. Pak se člověk musí spokojit s tím, že do kufru leze jako skrček :)
 
Dobrý den, vlastním Mazdu CX-5 r.v. 2013. Chtěla bych si koupit příčníky. Jaké používáte vy? Případně kdybymel někdo na prodej ráda koupím :)Dekuji moc za odpověď případně vaší radu:)
 
Tak jsem zase o kousek dál - včera jsem si půjčil střešní box pro uložení lyží. Tento box jsem si půjčoval předchozích cca 6 let několikrát ročně, ale měl jsem vždy Qashqai.
S hrůzou jsem zjistil, že nemůžu naplno otevřít páté dveře, i když mám box narvaný co nejvíce vpředu - viz. foto. Setkal jste se s tím někdo? Vždyť ty body na střeše jsou fix, příčníky jsou Thule, rakev je Thule, ... To jako musím shánět kratší box???
Zobrazit přílohu 17533
Přesně tak. Box musíš vybírat na konkrétní typ auta, t.j. zohlednit délku střechy, polohu úchytů a otevřených 5.dveří. No, a nakonec si koupit takové lyže, aby se Ti do toho boxu vešly...;)(Na běžky a delší sjezdovky asi jen nosič lyží místo boxu.)
 
Zdravím!

Máte někde zkušenosti se střešními boxy Hapro, konkrétně cruiser 10.8 či traxer 8.6?
Mám příčníky Thule 753 napevno (CX-5 KE 2013) a jde mi hlavně o to, abych mohl normálně otevřít kufr. Chtěl bych samozřejmě co největší box :)

Díky!
 
Zdravím!

Máte někde zkušenosti se střešními boxy Hapro, konkrétně cruiser 10.8 či traxer 8.6?
Mám příčníky Thule 753 napevno (CX-5 KE 2013) a jde mi hlavně o to, abych mohl normálně otevřít kufr. Chtěl bych samozřejmě co největší box :)

Díky!
Nevermind, už jsem objednal, vyzkoušel, .. kdyby chtěl někdo info, napište.
 
Ahoj vsem,
Nemohli byste Vy, kdo mate rakev na strechu a pricniky ( ne hagusy!) a jdou Vam naplno otevrit pate dvere, napsat sem do fora typ Vasi rakve?
Rad bych poridil co nejdelsi rakev, ale aby sly otevrit pate dvere naplno.
Libi se mi Thule Pacific 700, ale ten predchozi model prave patym dverim prekazel.
Diky za pripadne prispevky.
 

Podobná vlákna

Back
Top