• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Svíčky a jiný spotřební materiál

Je při výměně svíček potřeba namazat něčím závit na nových (případně čím?) , nebo je to jedno?
díky
 
Zdravím...
Jsem majitelem Mazdy 6 Combi GH s motorizací Mzr-cd 2.2 92Kw rok 2010 již rok, chci vyměnit svíčky a nevím si rady jaké? Zda-li jsou stejné jako u 2.0 mzr či ne? Nikde na fóru jsem tu nenašel odpověď na moji Mazdičku. Děkuji
 
Zdravím...
Jsem majitelem Mazdy 6 Combi GH s motorizací Mzr-cd 2.2 92Kw rok 2010 již rok, chci vyměnit svíčky a nevím si rady jaké? Zda-li jsou stejné jako u 2.0 mzr či ne? Nikde na fóru jsem tu nenašel odpověď na moji Mazdičku. Děkuji
Ahoj, žhavící svíčky pro 2.2 naftu by měly mít (pro 100% ověření je lepší napsat VIN auta) kód R2AA-18-601. Pod tímhle kódem je najdeš na netu. Třeba https://www.autodily-pema.cz/zhavici-svicka-denso-dg627
 
Je při výměně svíček potřeba namazat něčím závit na nových (případně čím?) , nebo je to jedno?
díky
Keďže som nenašiel odpoveď na túto otázku, tak sa tiež spýtam či je potrebné mazať závit nových sviečok (ak áno tak čím) pri ich výmene (2.5i)? Vďaka.
 
Keďže som nenašiel odpoveď na túto otázku, tak sa tiež spýtam či je potrebné mazať závit nových sviečok (ak áno tak čím) pri ich výmene (2.5i)? Vďaka.
Ne není to vůbec potřeba čímkoliv mazat závit obzvlášť při dodržení utahovacího momentu (na krabičce od svíček je znázorněn)

Důležitý je povolovat starý svíčky když je motor vlažný nebo studený. Nesmí se povolovat když je motor plně ohřátý/rozpálený.
 
Pozerám, že NGK začali ponúkať nové sviečky - namiesto irídia je tam ruténium @Max6, nemáš s nimi nejakú skúsenosť?
 
@LuboSk v ruce jsem je ještě neměl, ale co jsem o nich četl tak v podstatě se jedná o klasický typ svíčky s platinovou zemnící elektrodou a středovou elektrodou s nánosem ruthenia (???). Údajně by měli mít delší životnost (menší chybovost zážehů jak stárnou) oproti iridium a zároveň by měli vytvářet lepší a stabilnější jiskru která dovolí palivu líp prohořet. To jsem ale teď jen přepapouškoval nějaký leták.
Jestli to využijí i starší/konvenčnější typy motorů jako je u Mazdy třeba MZR (a starší) to těžko říct.
 
Důležitý je povolovat starý svíčky když je motor vlažný nebo studený. Nesmí se povolovat když je motor plně ohřátý/rozpálený.
A ešte mi napadla jedna vec - pri kontrole kompresie vo valci má byť motor zohriaty čo je v rozpore s povoľovaním zapaľovacích sviečok, alebo sa mýlim?
 
A ešte mi napadla jedna vec - pri kontrole kompresie vo valci má byť motor zohriaty čo je v rozpore s povoľovaním zapaľovacích sviečok, alebo sa mýlim?
Před kontrolou komprese ohřát motor na provozní teplotu klidnou jízdou (NErozpálit motor do červena honěním někde v kopcích), chcípnout motor a počkat cca 15 minut. Potom povolit svíčky a změřit kompresiometrem tlaky. Je to jednoduchý, při povolování svíček může motor hřát, ale nesmíš si o víko ventilů spálit ruku.
 
@Max6 Nakoniec som to nechal na autoservis, kde skonštatovali, že kompresia je úplne v poriadku. Vyšli im hodnoty: 10,5 - 10,5 -10,1 -10,5. K týmto hodnotám treba pripočítať konštantu 2 Bar kvôli tomu, že kompresiometer nie je možné umiestniť tak hlboko do hlavy motora, ako zapaľovaciu sviečku.
Tretí valec ma mierne nižšiu kompresiu, ale ako hovorím, vyhodnotili to ako bezchybnú tesnosť motora. Napriek tomu by som si chcel overiť pravdivosť tohto tvrdenia niekym skúseným. Vďaka.

Btw.: dal som vymeniť aj sviečky (NGK) za tie pôvodné (Mazda) a bol som trochu prekvapený, že tie pôvodné už po 30tkm mali značný odtrh (ale nemeral som ho).
 
A sakra, já to vybíral dle shopu, kde byla moje motorizace a vyhodilo mi to právě i NGK 2359. VIN jsem ti poslal do zpráv.
Zdravím, mám na tebe prosbu.Řeším to samé co ty. Mám také Gh 1.8 r.v.11/2012. Můžeš mi sem prosím napsat, jaké svíčky jsou pro nás ty správné? Předem děkuji.
 
Netušíte jaký je rozdíl mezi NGK 3811 a NGK 3789, Co se týká svíček, tak NGK je asi nejlepší volba, že nebo máte lepší? Mělo by to být pro M6 GH 2,5MZR, sice ji ještě nemám, ale už se jedna rýsuje, a přemýšlím čím vším bych ji přivítal :).

Díky

edit Doofer: příspěvky k olejům přesunuty sem https://www.mazdaklan.cz/threads/oleje-intervaly-vymen-atd.74/page-9#post-20988
Ahoj, právě jsem to řešil pro potenciální provoz na LPG. Rozdíl mezi NGK 3811 a NGK 3789 je v rozdílné velikosti keramického izolátoru svíčky. Vše ostatní jako poloha jiskry, závit, typ těsnění je identické. NGK 3811(ILTR5A-13G) vs NGK 3789 (ILTR6A-13G) má druhá zmíněná větší keramický izolátor pro lepší odizolování svíčky. Takovéto svíčce se říká studená (neabsorbuje tolik tepla). Vliv většího izolátoru bych možná zvážil pro provoz na LPG.Při provozu na LPG bude v pracovním prostoru válce vyšší teplota (jelikož při provozu na LPG se nevstřikuje kapalná fáze jako u benzinu, a tedy se neodebere část latentního tepla změnou skupenstvím při odpařování benzinu během detonace) a právě to je taky důvod proč se na LPG zaklepávají ventily (větší teplota).
Když se tedy v extrémních podmínkách při provozu na LPG se může stát, že bude svíčka příliš horká a aby se nepřehřívala, možná by mělo smysl tam dát onu studenější svíčku s větším keramickým izolátorem. Viděl bych však potenciální rizko v praskání větší plochy keramiky (při provozu na LPG). V případě, že se použije příliš studená svíčka na provoz na benzin zase vidím rizko, že svíčka nebude pracovat v optimálních teplotách a bude se zde tvořit "pecka" "šušeň".
Suma sumárum. Dej tam co výrobce předepsal :D NGK 3811 a měnit častěji.
 
Zdravím, mám na tebe prosbu.Řeším to samé co ty. Mám také Gh 1.8 r.v.11/2012. Můžeš mi sem prosím napsat, jaké svíčky jsou pro nás ty správné? Předem děkuji.
Ahoj. Na tu Tvoji M6tku bych doporučil NGK 6044 s iridiovou elektrodou. Mrkni na web a dej mi prosím vědět, za kolik se Ti ji podařilo najít. Dopoledne cinknu klukovi, od kterého kupuju už víc jak 25 let díly na auta, za kolik mi ji sežene, ať máš cenu k porovnání. Měj se fajn. :cool:
 
Takže doplňuju: NGK BPR5EFIX-13P nebo taky značené jako NGK 3258 v ceně cca 300,- Kč/kus. Měly by být Made in Japan.
Jiná varianta je DESO IT16TT za cca 230,- Kč, ale není to vyrobené v Japonsku. Hezký večer.
 
Ahojte, po vymenene sviecok na GH 2.5 je pocut v pozadi zvuku motora pravidelne tukanie Zavisle na otackach motora, je to pocut uplne mininalne, neuzivatel toho auta by si to asi ani nevsimol, ale je to nove od vymeny.Sviecky sli NGK ILR5A, dotiahnute Len rucne Bez momentoveho kluca. Moze byt zle dotiahnuta sviecka? Alebo mozeb prebijat vysoke napetie z nejakej cievky, popripade nezacina teraz v zime pocut virive klapky? Poradte ak mate skusenost.
Robi to Len pod plynom a na volnobeh.
 
Ahojte, po vymenene sviecok na GH 2.5 je pocut v pozadi zvuku motora pravidelne tukanie Zavisle na otackach motora, je to pocut uplne mininalne, neuzivatel toho auta by si to asi ani nevsimol, ale je to nove od vymeny.Sviecky sli NGK ILR5A, dotiahnute Len rucne Bez momentoveho kluca. Moze byt zle dotiahnuta sviecka? Alebo mozeb prebijat vysoke napetie z nejakej cievky, popripade nezacina teraz v zime pocut virive klapky? Poradte ak mate skusenost.
Robi to Len pod plynom a na volnobeh.
Záleží co znamená "dotahnutý jen ručně". ILTR5A-13G (svíčka bez podložky) se mají dotáhnout ručně + 1/16 otáčky ráčnou (pokud nemáš momenťák).

Raději to prěkontroluj než si propálíš ten hliníkový závit v hlavě.
 
Tzn. mozu byt sviecky dotiahnute moc a nezapaluje spravne? Auto nevibruje a spotreba zostala rovnaka.
 
Co jsem spíš dle tvého popisu pochopil,tak svíčky můžou být dotaženy spíš málo pokud jsi je dotáhnul jen silou ruky a nedotáhnul ještě + 1/16 otáčky (nebo momentem)
 
Oprava příspěvku z 8.10.2021:

Jiná varianta je DENSO IT16TT za cca 230,- Kč, ale není to vyrobené v Japonsku. Hezký večer.

 
Zdravim chlapi, dneska se mi rozsvitila kontrolka motoru chybu to hlasi P0304. Nasel sem tady a foru ze nejpravdepodobnejsi je vadna svicka. Auto jsem koupil terpve pred par tydny. Chtel bych ted zkusit svicku vymenit sam. Nejsem, ale vubec moudrej z toho jakou mam do svyho auta dat. Pomuzete mi pls? Mam Mazdu 6, kombi, GH, 121kw, 2litr skyaktiv, uvedeni do provozu 2015. Predem diky.
 
Back
Top