• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Svíčky

zednar

nový člen
4
Jaký je interval výměny zapalovacích svíček u M3-BN G165. Mám zatím 56000 km. Jaké svíčky doporučujete?
 
Ahoj.
Pokud to auto je jen čistě městský poskok (hodně studený starty), tak bych je vyměnil nejpozději v 60000-70000km.
Pokud se s ním jezdí normálně (město,mimo město, dálnice) tak bych je měnil po 100000-120000km
Oficiální servisní interval je těch 120000km (což bez problému dokáží vydržet).

Svíčky tam patří: PE5R-18-110 (to je NGK ILKAR7L11) nebo PE5S-18-110 (to je Denso ZC20HPR11)
Je to jedno který vybereš.
 
Poslední úprava:
Moc moc díky za rychlou, přesnou a jednoznačnou odpověď.
Přestal jsem už chodit do značkového servisu a chci si to sám hlídat. Díky :)
 
Pokud si to budeš měnit sám, tak jen dodám, že rozměr klíče na povolení/utažení je 14ka (asi budeš používát oříšek na golu) jak u NGK tak u Denso.
Jestli nemáš momenťák, tak postup utažení svíčky je nakreslený zezadu na krabičce.
Pokud máš momentový klíč, tak utahovací moment je 15-20Nm
 
Díky za ochotu, to je OK, to vím. Jen jestli můžu prosit ještě intervaly výměny náplní - chl.kapalina, brzdovka, man.převodovka a také rozvody - nebo ten dotaz patří někde jinde? Díky moc předem . Olej v motoru měním každých max.10000:)
 
Výměna motorového oleje po 10000km nebo 1 roce je ideální.

Chladící kapalinu doporučuji měnit po 100000-120000km nebo 6 letech.
Oficiální interval výměny chladící kapaliny je: První výměna po 200000km nebo 10 letech, každá další výměna po 100000km nebo 5 letech.
Chladící kapalina tam patří typ FL22. Výborná náhražka je Ravenol HJC FL22 (koncentrát který se destilkou naředí podle potřeby třeba na -35°C).

Brzdová kapalina se mění každý 2 roky bez ohledu na nájezd (jestli najedeš 10km nebo 100000km je to jedno).
Bez problému se může dát klasická DOT4 Class4: Castrol Brake Fluid DOT4, Valvoline Brake&Clutch Fluid DOT4, Motul DOT3&4, atd....
Nezapomenout na to že nádobka brzdový kapaliny je společná i pro ovládání spojky, takže vyměnit i ve hlavním spojkovém válci.

Olej manuální převodovky je dobrý vyměnit nejpozději v 90000km nebo 6 let s tím, že pokud se objevují nějaký neduhy při řazení (obzdvlášť v zimě), tak vyměnit ihned.
Na tenhle typ oleje je tu celý vlákno s různýma doporučeníma/varováníma, ale osobně doporučuji Ravenol MTF-2 75W-80.

Klínové řemeny (malý a velký) + napínací kladka se mění po 120000km nebo 6 letech. Bohužel napínací kladka většinou vyteče dřív, tak pokud jí uvidíš zašpiněnou od oleje (i její okolí), tak se mění hned.

Rozvody se pouze kontrolují. Laicky řečeno, až začnou chrastit, tak se s nima něco dělá. Pokud se pravidelně mění olej a člověk nejezdí stylem "přískokem v před" aby nevznikaly kmity, který se přenesou na řetěz, tak by se dalo říct, že tě výměna nemusí vůbec jakkoliv zatěžovat.
 
Poslední úprava:
Výměna motorového oleje po 10000km nebo 1 roce je ideální.

Chladící kapalinu doporučuji měnit po 100000-120000km nebo 6 letech.
Oficiální interval výměny chladící kapaliny je: První výměna po 200000km nebo 10 letech, každá další výměna po 100000km nebo 5 letech.
Chladící kapalina tam patří typ FL22. Výborná náhražka je Ravenol HJC FL22 (koncentrát který se destilkou naředí podle potřeby třeba na -35°C).

Brzdová kapalina se mění každý 2 roky bez ohledu na nájezd (jestli najedeš 10km nebo 100000km je to jedno).
Bez problému se může dát klasická DOT4 Class4: Castrol Brake Fluid DOT4, Valvoline Brake&Clutch Fluid DOT4, Motul DOT3&4, atd....
Nezapomenout na to že nádobka brzdový kapaliny je společná i pro ovládání spojky, takže vyměnit i ve hlavním spojkovém válci.

Olej manuální převodovky je dobrý vyměnit nejpozději v 90000km nebo 6 let s tím, že pokud se objevují nějaký neduhy při řazení (obzdvlášť v zimě), tak vyměnit ihned.
Na tenhle typ oleje je tu celý vlákno s různýma doporučeníma/varováníma, ale osobně doporučuji Ravenol MTF-2 75W-80.

Klínové řemeny (malý a velký) + napínací kladka se mění po 120000km nebo 6 letech. Bohužel napínací kladka většinou vyteče dřív, tak pokud jí uvidíš zašpiněnou od oleje (i její okolí), tak se mění hned.

Rozvody se pouze kontrolují. Laicky řečeno, až začnou chrastit, tak se s nima něco dělá. Pokud se pravidelně mění olej a člověk nejezdí stylem "přískokem v před" aby nevznikaly kmity, který se přenesou na řetěz, tak by se dalo říct, že tě výměna nemusí vůbec jakkoliv zatěžovat.
Ahoj, blíží se mi jarní servis a nejakých 110k, takže budu dělat vlastně vše co tady píšeš, jaký bys prosím doporučil řemen a kladku? mazda 3 2016 88kw
je ještě něco na co bych se měl zaměřit při tomto nájezdu? Brzdovky a chladící kapalinu mam dělanou loni- letos to teda bude zase olej- filtry klasicky a potom přední brzdy komplet, svíčky, řemen a kladka?
 
Ahoj, blíží se mi jarní servis a nejakých 110k, takže budu dělat vlastně vše co tady píšeš, jaký bys prosím doporučil řemen a kladku? mazda 3 2016 88kw
je ještě něco na co bych se měl zaměřit při tomto nájezdu? Brzdovky a chladící kapalinu mam dělanou loni- letos to teda bude zase olej- filtry klasicky a potom přední brzdy komplet, svíčky, řemen a kladka?
Řemeny (malý+velký) fungují výborně od Gates.
Napínací kladka je originální od INA, tak můžeš vzít klidně zase tu.
 
Nazdar Max6 čo sa týka remeňov a napínacej kladky je to pre mňa španielska dedina, tak sa ťa radšej opýtam táto kladka aj s remeňmi môže byť ?
 
Řemeny (malý+velký) fungují výborně od Gates.
Napínací kladka je originální od INA, tak můžeš vzít klidně zase tu.
Ještě prosím jeden dotaz. Je hadrova metoda na sundání maleho řemene normální? Nebo existuje nějaká "normalnejsi"? Viz video.
 
@Chorche Malý klíňák je samonapínací. Jestli ho sundáš nebo nandáš za pomocí hadru nebo třeba šroubováku je asi jedno pokud přitom nezničíš řemen nebo kladku. Já ho sundávám i nandávám rukou + stačí malinko pootočit klikou aby se chytnul. Každý si na to může udělat vlastní postup.

@annti Promiň, ale ani nevím co máš za motor, tak nemůžu sloužit. Každopádně napínák od INA je originální, takže OK. Ale řemeny od INA nepoužívám a ani to nebudu zkoušet, takže nevim jakou mají kvalitu/životnost. Řemeny od Gates jsou výborný a proto nemusím zkoušet něco jinýho.
 
Poslední úprava:
Zkusím to vecpat sem abych nezakládal další vlákno.
Otázka spíš pro @Max6 ,
Chtěl bych se zeptat, zda se dá nějak v domácích podmínkách poznat špatná zapalovací cívka? Třeba změřením odporu po vymontování. Nebo to chce speciální nástroje. Motor začal cukat, naskočila porucha společně s poruchami ABS, a ostatních bezpečnostních systémů. V nejbližším garážovém servise mi z diagnostiky zjistili chybu zapalování 3. válce. P030300 a P0A8D00 Převodník DC/DC. Vyměnil jsem svíčky, ale motor citelně nejede jak má, má větší otřesy při běhu. Bylo mi doporučeno vyměnit rovnou i baterku protože je tam původní. Tu ale v dílech aktuálně neměli, tak že ji objednají na pondělí. Auto má téměř 10 let. A pokud by se měnila cívka, stačí tak jedna nebo je lepší vzít rovnou všechny? Děkuji DAveDOG
 
Zkusím to vecpat sem abych nezakládal další vlákno.
Otázka spíš pro @Max6 ,
Chtěl bych se zeptat, zda se dá nějak v domácích podmínkách poznat špatná zapalovací cívka? Třeba změřením odporu po vymontování. Nebo to chce speciální nástroje. Motor začal cukat, naskočila porucha společně s poruchami ABS, a ostatních bezpečnostních systémů. V nejbližším garážovém servise mi z diagnostiky zjistili chybu zapalování 3. válce. P030300 a P0A8D00 Převodník DC/DC. Vyměnil jsem svíčky, ale motor citelně nejede jak má, má větší otřesy při běhu. Bylo mi doporučeno vyměnit rovnou i baterku protože je tam původní. Tu ale v dílech aktuálně neměli, tak že ji objednají na pondělí. Auto má téměř 10 let. A pokud by se měnila cívka, stačí tak jedna nebo je lepší vzít rovnou všechny? Děkuji DAveDOG
Ahoj, tady máš komplet postup na otestování zapalování (vše ohledně házení jiskry).
 

Přílohy

  • zapalovaniBM.pdf
    201,1 KB · Zobrazení: 44
Klínové řemeny (malý a velký) + napínací kladka se mění po 120000km nebo 6 letech. Bohužel napínací kladka většinou vyteče dřív, tak pokud jí uvidíš zašpiněnou od oleje (i její okolí), tak se mění hned.
Dnes som dolieval vodu do ostrekovačov a uvidel som niečo nepekné :(
Napínacia kladka to má jasne za sebou a je vhodná na výmenu, ale čo poraďte, čo spôsobilo to druhé, vedľajšie potečenie (na druhej fotke)?
ďakujem za pomoc :cool:
M3 BN 2017 G165

IMG_0369.jpg IMG_0371.jpg
 
Back
Top