• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Svítí kontrolka oleje / olejnička

Petapr

výkonný člen KLANu
345
Mám dotaz hlavně na naftaře GG. Stalo se vám někdy že při rychlejším zatáčení doprava 90° se rozsvítila olejnička? Stalo se mi to jen když jsem jel na volnoběh(běžně bez kvaltu do zatáček nejzdím....).
Oleje mám nad min tak 3mm a najeto na něm asi 17,5tis km-na víkend je v plánu výměna.
Má někdo podobnou zkušenost? Jde na origo diagnostice (přes to Torque jsem to nenašel) změřit tlak oleje, nebo se to musí manuálně? Jaká má být hodnota?

Edit Natural: Vytvořeno samostatné téma
 
Poslední úprava moderátorem:
No určitě zkus vyměnit olej a filtr a projet "kontrolní" zatáčkou znovu.

Hlavní problém je v tom, že velká hromada GG/GY po faceliftu má "špatnou" měrku. RF motory obecně nemají rády nízkou hladinu oleje. Na nové měrce je maximum posunuto o cca 0,5cm výše (nevím už přesnou hodnotu, musím změřit). Takže je dost možné, že i ty 3mm nad min jsou už málo.
Takže je lepší držet hladinu co nejblíže novému maximu. Si pamatuju, že měrka byla vždy druhá věc po podložkách, která se kontrolovala a popřípadě naznačovala správná hladina oleje. U vozů s funkčním DPF toto samozřejmě neplatí, protože se hladina oleje zvedá sama od sebe až k "X".

Já měním olej po 15 000tis km a mezi výměnami si motor nevezme ani "Ň" ;)
 
Ja si pamatuju ze mi Kuba flexou delal vys rysku MAX.o MIN si nic nevzpominam.
Ja taky menim kolem 15tis,ale ted to nejak nevychazelo. Pri posledni vymene byla dole vana=suchej motor. Nalilo se tam 5l, takze tam je min nez obvykle,ale furt nad MIN,tak me nenapadlo ze to muze byt problem..
 
No uvidíš, po té výměně jestli to bude dělat nebo ne.
Kdyžtak mě donutíš si zkusit projet zatáčku na neutrál, abychom to ověřili :D
 
Nízký tlak, pomalu čerpající čerpadlo (na volnoběh) nestačí v zatáčce nasát olej a saje i bubliny vzduchu. Pozor na zakarbonovaný sací koš, na který dojela už řada RF/R2, možná by stálo za to při příští výměně oleje shodit vanu a vyčistit.
 
Pozor na zakarbonovaný sací koš, na který dojela už řada RF/R2, možná by stálo za to při příští výměně oleje shodit vanu a vyčistit.
Petr má právě podložky vyměněné a vanu měl dole nedávno.
 
Tak mam novej olej-vylilo se tak 3,7l(minule byla vana dole). Nalilo se celych 5l a kontrolka nesviti.
Akorat mam asi kousek nad MAXimem co delal Kuba flexou. Predpokladam,ze kdyz mi nepribude nafta v oleji kvuli regeneraci,tak to az tak nevadi ne? Od X jsem hooodne daleko.
 
Jasnačka, teď to máš v pořádku ;) Pokud je to v řádu pár milimetrů, tak určitě problém není.
 
Back
Top