• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Tlumiče a pružiny

Slayer.CZ

člen KLANu
68
Ahoj,

Metodou pokus/omyl jsem se, přes nová ramena a čepy řízení, dostal k tomu, že potřebuju nové tlumiče a pružiny. Auto je čím dál plavnejsi a udrcanejsi, navíc díky tomu má prodlevu v reakcích volantu a vůli kolem středu.

Existuje něco za rozumnou cenu? Koukal jsem na Kayaby, našel jsem je za super cenu, ale nemám servis, který by je namontoval. Ten můj mi nabízí buď Monroe, nebo origo, případně eibach kit. Všechno je to ale 35-40 tisíc včetně práce, což mi přijde dost. Už takhle jsem do svojí šestky nasypal přes 50.000,- , během prvních 3 měsíců, co jí mám a to ještě nekončím. Možná bych začal od předku a sledoval, co to udělá? Máte nějaké jiné tipy? Díky.
 
Pokud nechceš tunit a chceš v podstatě originály tak určitě KYB (kayaba).
 
Za ~7 let vymlatit tlumice i pruziny? To sem jeste neslysel. Kudy jezdis, proboha?
 
Tlumiče bych radši použil originální, aby byly zachovány jízdní vlastnosti a chování vozu jako u nového.
 
Tlumiče bych radši použil originální, aby byly zachovány jízdní vlastnosti a chování vozu jako u nového.
To já bych tedy radši šel do těch Kayab, jízdní vlastnosti tím určitě moc neutrpí a peněženka bude spokojená ?
 
Ahoj,

Metodou pokus/omyl jsem se, přes nová ramena a čepy řízení, dostal k tomu, že potřebuju nové tlumiče a pružiny. Auto je čím dál plavnejsi a udrcanejsi, navíc díky tomu má prodlevu v reakcích volantu a vůli kolem středu.

Existuje něco za rozumnou cenu? Koukal jsem na Kayaby, našel jsem je za super cenu, ale nemám servis, který by je namontoval. Ten můj mi nabízí buď Monroe, nebo origo, případně eibach kit. Všechno je to ale 35-40 tisíc včetně práce, což mi přijde dost. Už takhle jsem do svojí šestky nasypal přes 50.000,- , během prvních 3 měsíců, co jí mám a to ještě nekončím. Možná bych začal od předku a sledoval, co to udělá? Máte nějaké jiné tipy? Díky.
Ahoj, metoda pokus/omyl je jedna z nejdražších. Pokud není zjevně pružina prasklá, vymlácené uložení nebo tlumiče netečou, pérování se dá celkem jednoduše otestovat v servisech. To auto máš od novoty?
 
Za ~7 let vymlatit tlumice i pruziny? To sem jeste neslysel. Kudy jezdis, proboha?
Spíš bych se řídil kilometrovým nájezdem. Já třeba za 7 udělám skoro 350.000 km a tlumiče tím pádem můžu dělat klidně dvakrát.

Jsem druhý majitel, mám ho 3 měsíce. Koupeno v 97tis km. Auto měl, od novoty, důchodce (fakt, žádné bazarové kecy), který s ním evidentně celou dobu jezdil na 19", což podvozku na životnosti nepřidalo, jak jsem četl i v různých recenzích.

Při koupi tomu nebylo vůbec nic, ale stačil týden ježdění po Praze a bylo hotovo. Nejspíše už byly načaté. Servis ještě zmiňoval možné vadné uložení, ale pro ověření by prý museli tlumiče rozebrat, aby na něj viděli a to je u celého auta práce za 5 litrů. Nechce se mi do toho.

Na testru jsem to měl, v pneuservisu. Předek vycházel na 52%, zadek 62%, přičemž, dle servisu, ukazují nové tlumiče cca 70%, tím pádem jsou, dle nich, úplně v pohodě. Ještě mi procházeli vůle na obou nápravách, načež konstatovali, že vůli v řízení způsobuje pravý čep řízení, který je na výměnu. Ihned po testování došlo k dalšímu zhoršení projevů.

Největší sranda byl první servis, dokonce autorizak Carstar Praha, který mě dotlačil do geometrie, bez které prý nemá smysl řešit nic jiného, za moje penízky se hezky povozili (testovací jízda zpoplatněna za 850,- Kč), načež konstatovali, že autu vůbec nic není. Geometrie samozřejmě nevyřešila vůbec nic.

No a poslední servis řekl, že to budou ramena, což podložil fotografií, tak jsem je udělal, společně s těmi čepy řízení. Problém trvá dál a mezitím došlo k dalšímu zhoršení projevů... Metodu pokus / omyl jsem si tedy nevybral dobrovolně. 3 servisy to nedokázaly trefit.
 
Poslední úprava:
No mě by zajímalo, jestli to ty tlumiče a pružiny vyřeší. Určitě napiš, jak ty tvoje výměny pokračují...
 
Nějak už si moc neumím představit, co jiného by za to ještě mohlo? ? ? Dám vědět.
Tam toho je... :joy: Třeba malinká vůle na ložisku udělá s autem taky neuvěřitelný divy.
Když už jdeš do tohodle všeho, tak s těma tlumičema a pružinama rovnou vyměň horní uložení + ložisko horního uložení. To ložisko je plastový a je to nejvíc na ho.. :poop: díl z celýho zavěšení na předku.

A když ti servis řekl že je čep řízení mrtvej, tak si ho už vyměnil ? (případně s ním i táhlo řízení na kterym je čep našroubovaný)
 
Poslední úprava:
Tam toho je... :joy: Třeba malinká vůle na ložisku udělá s autem taky neuvěřitelný divy.
Když už jdeš do tohodle všeho, tak s těma tlumičema a pružinama rovnou vyměň horní uložení + ložisko horního uložení. To ložisko je plastový a je to nejvíc na ho.. :poop: díl z celýho zavěšení na předku.

A když ti servis řekl že je čep řízení mrtvej, tak si ho už vyměnil ? (případně s ním i táhlo řízení na kterym je čep našroubovaný)
Ano, oba čepy řízení, včetně táhel, jsou vyměněné. O tom uložení jsem právě našel informaci, že často praská a může být příčinou podobných problémů. Bohužel prý kontrola obnáší demontáž celého tlumiče. ? Stav ložisek se prověří jak? Nikde nic nehuči.
 
Ano, oba čepy řízení, včetně táhel, jsou vyměněné. O tom uložení jsem právě našel informaci, že často praská a může být příčinou podobných problémů. Bohužel prý kontrola obnáší demontáž celého tlumiče. ? Stav ložisek se prověří jak? Nikde nic nehuči.
Ložisko je myslená asi časť ulozenia tlmica, na ktorej sa tlmič v hornom uložení otáča spolu s tehlicou.
Btw ktory autorizak donúti zákazníka spraviť geometriu s vôľou v čape riadenia to už je pekny extrém.
 
Ložisko je myslená asi časť ulozenia tlmica, na ktorej sa tlmič v hornom uložení otáča spolu s tehlicou.
Btw ktory autorizak donúti zákazníka spraviť geometriu s vôľou v čape riadenia to už je pekny extrém.

Bůhvi, jestli něco kontrolovali... Upřímně, ani jeden z těch 3 servisů na mě neudělal nějak extra dobrý dojem. Podobné věci jsem zažíval kdysi u Hondy. Věřil jsem, že Mazda je víc rozšířená a toto mi hrozit nebude. Bohužel jsem se mýlil a tak metodou pokus-omyl platím a platím...

Nicméně už jsem objednal lehce snížené pružiny od Eibachu a k tomu dám ty Kayaby. Chtěl jsem se ještě zeptat - na zadní nápravu je také třeba objednat uložení tlumičů, nebo je to tam řešené jinak?

btw. všechny díly jsem si objednal sám na netu, za cca 1/3 toho, co chtěly servisy v Praze a okolí. Místo toho jsem si našel takový, který s montáží vlastních dílů nemá problém (s přirážkou, ale furt se to výrazně vyplatí).
 
...
Nicméně už jsem objednal lehce snížené pružiny od Eibachu a k tomu dám ty Kayaby. Chtěl jsem se ještě zeptat - na zadní nápravu je také třeba objednat uložení tlumičů, nebo je to tam řešené jinak?
Na 90% ti přijde na zadek jen holej tlumič pouze s futrem pro spodní uchycení k těhlici. Snad jen origo tlumič z Mazdy přijde s horním uložením, prachovkou a dorazem - složenej tlumič připravenej na výměnu kus za kus. To horní uložení na zadkách je docela výdržná věc, ale pokud by jsi ho chtěl objednat, tak budeš muset vzít tohle
 
Poslední úprava:
Na 90% ti přijde na zadek jen holej tlumič pouze s futrem pro spodní uchycení k těhlici. Snad jen origo tlumič z Mazdy přijde s horním uložením, prachovkou a dorazem - složenej tlumič připravenej na výměnu kus za kus. To horní uložení na zadkách je docela výdržná věc, ale pokud by jsi ho chtěl objednat, tak budeš muset vzít tohle
Díky moc za radu ! ?? Určitě bych to chtěl udělat komplet a pořádně, když už se to bude rozebírat.
 
Na 90% ti přijde na zadek jen holej tlumič pouze s futrem pro spodní uchycení k těhlici. Snad jen origo tlumič z Mazdy přijde s horním uložením, prachovkou a dorazem - složenej tlumič připravenej na výměnu kus za kus. To horní uložení na zadkách je docela výdržná věc, ale pokud by jsi ho chtěl objednat, tak budeš muset vzít tohle
Ještě jeden dotaz - horní uložení na předek bys doporučil jaké ? Našel jsem SKF, nebo Ashika ?
 
Tak jestli si chceš koupit něco co už je rozbitý v krabičce před montáží,tak si kup něco od Ashiky :joy: To jsou strašný šmejdy.
Origo ložisko co používá mazda je od firmy SKF, takže vezmi SKF - akorát na něm budeš mít vybroušený logo Mazdy.

Ony ty ložiska jsou stejnak špatně navržený (už jen to že jsou plastový), takže výdrž jako měly GH/GG/GF,... nečekej.
Já ty ložiska horního uložení mám normálně skladem, protože jich do roka měním docela dost GJ/GL, BM/BN, KE/KF?, DJ a DK všechny používají stejný ložisko horního uložení.

Jestli ti jde o horní uložení jako o ten plech nad ložiskem s třema šroubama co se uchytí do kastle/nosníku, tak tam taky nešetři. To jsem sice u těhle aut ještě nemusel měnit, ale chce to něco kde ta vnitřní guma vydrží a neutrhne se při prvním zhoupnutí na D1.
 
Poslední úprava:
Back
Top