• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

interiér "Topení" od výparníku klimatizace

pavel473

nový člen
18
Netuším zda-li to tu někdo někdy řešil ale nic blízkého tomu co u své Mazdy 6 řeším jsem zde nenašel. Jde o to, že obzvláště v letních měsících pozoruji že z výdechů ventilace i při teplotě na minimum (s vyplou klimou, manuální ovládání) jde o dost teplejší vzduch než je venku. Je to docela nepříjemné protože ten teplotní rozdíl je velký. Při vyšších rychlostech auta (dálnice aj.) a i vyšší rychlosti foukání vzduchu to bývalo lepší. Jakmile jsem někde ale zastavil (třeba na 15 minut) a znovu někam jel tak z výdechů šel vzduch jakoby bylo zapnuté topení.

Nyní se mi konečně podařila najít příčina - viz příloha. Pokud cca 10-15 min po jízdě s plně ohřátým motorem zkusím teplotu trubek - vysokotlakých hliníkových přívodů R134 do interiéru/výparníku, tak jsou hodně teplé - jednoduše ohřáté z motorového prostoru. Je ale zajímavé to že u svého druhého auta jiné značky to nepozoruji a má přívod do výparníku řešený na první pohled stejně. Takže mi vrtá hlavou kde je chyba....
Při "chlazení jízdou" trvá i 20 minut než se výparník trochu ochladí ale teplo od motoru jde do výparníku neustále :-( Jde to samozřejmě vyřešit tím že zapnu klimu ale pokud neběží aspoň 5-10 minut, ohřeje se to vše od motoru a nepříjemné dusno/teplo je zpět.

Pozoruje někdo z vás takovéto chování ventil. systému/výparníku?

klima.jpg
 
Back
Top