• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda stále sní o sporťáku s rotačním motorem, teď však není vhodná doba

Tak, a máme po premiéře nové Mazdy MX-30 R-EV, která má v útrobách nový rotační motor, ale jak bude naloženo dále s touto novou technikou? Novináři z Autocaru nelenili a položili vedení Mazdy otázku, zda neplánují přece jen nástupce RX-8. Jak odpověděli?

Je tomu více než deset let, co skončila výroba sportovního modelu RX-8 a při debutu nového rotačního motoru se hned nabízí otázka, zda nebude použit i „jinak“. Asistent manažera pro vývoj pohonných jednotek, Yoshiaki Noguchi, řekl: „Rotační motory jsou naším symbolem. Snem našich inženýrů je mít sportovní model s rotačním motorem, ale teď na to není čas. Až bude situace Mazdy mnohem lepší, můžeme o tomto snu přemýšlet.“

Mazda-MX-30-e-Skyactiv-R-EV-00029-1024x770.png

Proč tomu tak je? Současnou prioritou Mazdy je elektrifikace celého portfolia, a to kvůli dodržování emisních norem a globálních termínů. A není divu, jelikož už dříve Mazda prozradila, že každý její model bude mít do roku 2030 nějakou formu elektrifikace. K této věci se vyjádřil i Wakako Uefuji, programový manažer Mazdy: „Musíme zajistit elektrifikaci modelů pro tuto éru. To je první věc, kterou uděláme, ale třeba v budoucnu, kdo ví…“

Mazda udělala velký krok dopředu od posledního rotačního motoru Renesis, protože vylepšila nejen efektivitu, ale i spolehlivost. Noguchi konkrétně podotkl: „U rotačního motoru máte tři velké výzvy. V prvé řadě ekonomická, následuje výzva skrz úsporu hmotnosti a pak pochopitelně výzva ohledně spolehlivosti.“

U nově představeného rotačního motoru se používá přímé vstřikování místo vstřikování portem, což zlepšilo spotřebu paliva o 25% a s tím souvisí i snížení emisí CO2. Samotné hliníkové boční kryty snižují hmotnost přibližně o 15 kg a vyšší kompresní poměr 11,9:1, ale i změna tloušťky těsnění včetně nového povlaku zvyšují zase spolehlivost.

Noguchi dodal závěrem, že nový rotační motor bude stále dobře fungovat při vysokých otáčkách, díky čemuž se náramně hodí pro sportovní vůz, i když v představené MX-30 R-EV běží v otáčkách mezi 2450 až 4500 otáček za minutu, protože slouží pouze jako generátor pro baterii.

Zdroj: autocar.co.uk

Pokračujte ve čtení...
 
Back
Top