• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

novinářský test Tuhost karoserie - crashtest a odhalení vady

no celkem mazec, ale já už se v dnešní konkurenční době tlačení výrobních nákladů dolů ani ničemu nedivím... :confused: teď jde o to, co je na tom pravdy. američani toho do světa pustí spoustu
 
Ono to že je strana řidiče více vyztužena není nic extra nového. Vidět je to třeba i u GGčkový šestky, že je u řidiče více zpevněná. Když jsem ji rozebíral, tak na straně řidiče je zevnitř na mezistěně namontovaná poměrně masivní těžká ocelová výztuha vážící několik kilogramů, která na straně spolujezdce není.
(prostor tam pro ní ale je protože je karoserie zrcadlově jinak souměrná pro osazení pravostranného řízení pro japonský/anglický trh)

Na foto je ta výztuha vidět mezi sloupkem řízení a brzdovým pedálem:
12214106_10205707568557476_1580858320_o.jpg
 
Dělají to všichni. Působil jsem ve svařovnách Fábie. První Fábie 1999-2002 byla jako tank, v roce 2003 jsme při modelové péči odstranili spoustu výztuh (např. 2 crashové na tunelu), později se plechy v dutinách a interiéru nahradily černými plechy namísto pozinkovaných. Zákazník si dále kupoval 100% pozinkovanou karosérii. Nemluvě, že tato místa v dutinách jsou dosti exponovaná na korozi. V roce 2006- 2007 jsme rozjeli Fábii II.- platforma totožná s malými úpravami (držáky ližin sedadel atd.) a byly odebrány další výztuhy- pásnice prahů, v postranicích atd. Výsledek: při Crash testu 4 hvězdičky na místo požadovaných 5. Důvod: karoserie se při čelním nárazu celá nahrnula dozadu a následně nešly otevřít 5 dveře. Marketing to odůvodnil tím, že auto má v základu málo bezpečnostních prvků. O 3 generaci se už vyjadřovat nemohu, ale z rozhovoru bývalých kolegů trend pokračoval.

Totéž jsou povrchové plechy- na VW Passat jsem měl 1 mm plech. Nyní všichni používají 0,6- 0,7 mm. Důsledek: přikládám foto pravého zadního podběhu Mazdy 6- facelift 2015, kde se kočka schovala na kolo a Německý ovčák se jí zuby pokoušel dostat ven! 27957452985_2b9b196127_o.jpg
27855781322_8a5efa121d_o.jpg
 
Naštěstí to není moje. Měl jsem to jen půjčené. Prý ten Německý ovčák nepřišel o jediný zub! V několika místech se mu podařilo dokonce rozlemovat postranici od nadkolí! Tam je jediné řešení- vyměnit blatník a dveře přetmelit, nebo pokud to chceš udělat postaru a poctivě, tak tzv. "vybetonovat"- vycínovat ( pro laika). A obráceně: v branži autařů je 80% takových, kteří by to poléčili tmelem ( možná i víc). Vezmi si měrku na lak a zajeď si do některého z renovovaných autobazarů :). Osobně bych toho psa utratil! Jestliže tohle udělal kvůli kočce, tak s tím psem není něco v pořádku. Co to bude příště- jiné zvíře, dítě, člověk. Zaštěkat si, prohnat kočku OK, ale tohle je projev narušené psychiky a agresivity. Psy miluji, ale je to u nich s charakterem jako u lidí. Z krypla andílka neuděláš! Kdo to z něj udělal je druhá věc.
 
Před koupí CX-5 jsem přemýšlel nad více auty, jedním z okukovaných byl i Ford Kuga. Pak sem ho vyděl na nějakém polygonu kde ho nechali stát na dvou hrbech - předek pravým kolem a zadek levým kolem - nezavřeli dveře ani kufr. Nechtěně jsem loni zastavil na podobném útvaru a hádejte jak dopadla CX-5ka. Zavřel jsem dveře na podruhé a kufr už byl problém. Jak to nemá pořádnej rám, tak se smiřte...
 
Zavřel jsem dveře na podruhé a kufr už byl problém
přesně tak, stačí zajet jedním zadním kolem na menší vyvýšeninu typu chodník, a už je to citít, jak víko kufru naráží a nezapadá přesně.
Pokud je pokroucení po celé délce auta, dveře u řidiče tentýž problém...
 
Jj v dobách před ehm lety jsem na třídvéřovém Focusu I měnil kolo tak, že jsem najel na hrb až se zvedlo se zadní...no hrdej na to nejsem..to na víc věcí z té doby :) ale chci říct, že Focus ani nevěděl, že má kolo ve vzduchu...
 
Back
Top