• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Nová Mazda MX-5 se neobejde bez elektrifikace, důvodem je i emisní norma Euro 7

Současná čtvrtá generace Mazdy MX-5 je na trhu od roku 2015, přičemž se dočkala pochopitelně i pár modernizací za danou dobu. Nicméně, bude teď spíše zajímavé, jak se automobilka vypořádá s příchodem nové MX-5 ohledně nástupu elektromobilů a přísné emisní normy Euro 7. Mazda potvrzuje, že pátá generace oblíbeného roadsteru by měla dorazit v roce 2026, čili v době, kdy norma Euro 7 již bude platná, ale stále neví, jakým způsobem bude elektrifikovat svůj sportovní model.

Příznivci sportovních vozů, ale i Mazdy, jsou nyní určitě klidnější, když automobilka potvrdila práce na nové generaci, poněvadž jiné značky se loučí s některými modely anebo naopak se spojují s ohledem na úsporu nákladů, apod. – viz. BMW a Toyota (Z4/Supra), resp. Toyota a Subaru (GR86/BRZ). Mazda však prohlásila, že nová MX-5 bude čistě jejich výtvorem, za což jsme rádi.

Yasuhiro Aoyama, vrchní výkonný ředitel Mazdy, řekl australskému deníku Which Car?: „MX-5 je bezesporu ikonou naší modelové řady a od našich současných majitelů MX-5 po celém světě si hodně slibujeme, takže budeme pokračovat s tímto modelem i nadále. Nová přísná emisní norma Euro 7 pro Evropu má vzejít v platnosti v červenci roku 2025, takže je možné, že v tomto termínu dojde i na slavnostní debut.“

mazda_mx-5_892-1024x683.jpg

Aoyama k tomu dále dodal: „Stále probíráme a zkoumáme detaily nové emisní normy, ale už v tuto chvíli je jasné, že ovlivní vývoj naší MX-5.“ Jinými slovy to znamená, že nová MX-5 bude zřejmě nějakým způsobem elektrifikována. Nejpravděpodobnějším řešením je hybridní ústrojí, ale Aoyama zmínil, že to bude výzva, neboť musí udržet hmotnost auta co nejníže, aby se tak nevytratila dlouhodobá filozofie MX-5. Přesněji podotkl: „V tuto chvíli mohu říci, že to bude nějaký druh elektrifikace, ale musíme prozkoumat nejvhodnější strategii pro novou MX-5, která nezklame očekávání našich věrných fanoušků.“

Shoduje se s ním i šéfdesignér Akira Tamatani, který prohlásil, že příští generace MX-5 bude určitě elektrifikována, ale zatím se konkrétně neví jak. Nicméně, zdůraznil, že auto musí být nadále lehké a stále pravou MX-5. Proto hned záhy vyloučil možnost, že by příští MX-5 dostala nedávno představený 3,3litrový řadový šestiválec s mild-hybridním systémem. A důvod? „Pokud tam dáte takový motor, už to nebude MX-5. Přál bych si, abych mohl navrhnout vysoce výkonný sportovní model, ale ne z MX-5“, zmínil Tamatani.

Šéfdesignér také pronesl, že vzhled nové generace se bude inspirovat konceptem Vision Study, který jsme mohli vidět v nedávném videu. Některá média sice spekulovala, že jde o předobraz nové RX-9, ale ostatní zas MX-5. Tamatani k tomu jen řekl: „Nejde ani o jedno z aut, prostě je to obrázek, nic víc. Máme chuť vyrobit takový typ vozu, to je poselství, které chceme říci, ale budou z toho sériová auta? Zatím jsme se pořádně nerozhodli.“

Zdroj: whichcar.com.au


Pokračujte ve čtení...
 
Back
Top