• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Venkovní teploměr

Petapr

výkonný člen KLANu
345
Nesetkali jste se někdo s tím, že v létě špatně ukazuje venkovní teploměr?
Jde mi o to, že ráno dojedu do práce, ukazuje třeba 19°C (odpovídá) a odpoledne ukazuje stále 19°C a přitom se nedá sedět na sedačkách jaké je vedro. Hoodně pomalu pak teplota za jízdy stoupá. Ale je zajímavé že když nastartuji až odpoledne tak hned ukáže třeba 32°C
Tento problém je jen v létě při velkých rozdílech teplot ráno-odpoledne. Po zbytek roku OK.
Čím to? kontakty na čidle jsem čistil....
 
Taky se mi zdá že teploměr reaguje velmi pomalu, myslím že to ale bude vlastnost všech šestek (i když nevím jak jsou na tom ty novější). Já to pozoruju skrze celý rok - v zimě opravdu dlouho trvá po vyjetí z garáže "než to spadne" a v létě zase naopak... Zamrzí to - hlavně když porovnám funkci (tedy rychlost reakce na okolní změny) s obyčejným teploměrem z OBI který mám v druhém autě. Rozdíl je propastný :) Kdoví jestli by pomohlo vyměnit čidlo za jiný typ, neřešil to někdo?
 
@pavel473 Ale já stojím celý den venku na slunci, takže auto má dost času i pomalu reagovat, ale za celý den se oteplí třeba o 20°C a já mám furt teplotu co ráno. Prostě problém jen v létě při velkém rozdílu teplot
 
@pavel473 Ale já stojím celý den venku na slunci, takže auto má dost času i pomalu reagovat, ale za celý den se oteplí třeba o 20°C a já mám furt teplotu co ráno. Prostě problém jen v létě při velkém rozdílu teplot

Podívej mě to funguje úplně normálně. Vyjedu někam je tam třeba 25 stupnu a když jedu rychleji a vzduch je třeba studenější klidně mi to i klesne a nebo když je vzduch teplý tak to normálně leze nahoru :)

Kolikrát někam dojedu a mám třeba 25 jdu do krámu nakoupit vrátím se a ukazuje mi 29 asi díky teplu od motoru i ;)

Zkusil bych třeba proměřit to čidlo nebo vyzkoušet jiné ?
 
Podívej mě to funguje úplně normálně. Vyjedu někam je tam třeba 25 stupnu a když jedu rychleji a vzduch je třeba studenější klidně mi to i klesne a nebo když je vzduch teplý tak to normálně leze nahoru :)

Kolikrát někam dojedu a mám třeba 25 jdu do krámu nakoupit vrátím se a ukazuje mi 29 asi díky teplu od motoru i ;)

Zkusil bych třeba proměřit to čidlo nebo vyzkoušet jiné ?
Jasne,toto je nornalni vec,ale ja mam trosku jinej problem ;)
Predpokladam ze na rizeni motoru to nema vliv,tak na to asi hodim bobek.
Promerit cidlo by asi nebyl problem,ale jake hodnoty ma mit??
 
Funguje to? Funguje. Ukáže to nakonec správnou hodnotu? Ukáže :) Myslím si, že hodit na to bobek bude nejlepší řešení ;)
 
Tak včerejší poznatek: Vyjedu z garáže, kde je reálná teplota 27 st., M6 taktéž ukazuje 27 st. Venku 35 st. a až po deseti minutách jízdy se ukáže změna a to na 28 st. :)
A v podobném "tempu" to pokračuje dál... A takhle se mi to vlastně chová už roky a pravdou je že pravdivé teploty se nikdy nedočkáš, protože s tak pomalou reakcí na změnu vlastně nikdy ani být pravdivá nemůže...
Takže teploměr ani nesleduju protože vlastně nefunguje, ale asi jak píšeš, hodit na to bobek patří....
 
Tak já u MPS s tím problém nemám. V garáži 24 st, ukauje 24st. Vyjedu ven a cca každou minutu to vyleze o stupeň. Po deseti minutách tam je 36...
 
Dobrý den, chtěl bych tu rozvířit debatu a čidlech teploty, mám tedy GH, ale objevují se mi bludy teploty, venku je cca 12°C, při prvotním nastartování teploměr ukazuje jak má, po cestě stále ukazuje a po čase, jako by otřesy vozovky začne teplota stoupat a ukázoval až 32°C, nebo další případ, kdy jsem dojel teplota okazovala normálně,auto chvíli stálo, pak jsem auto oplách wapkou a když jsem auto přeparkovával teploměr ukázal 50°C, pak ale když je auto na místě a jako by schládne nebo okape ukazuje zas jak má. Bude to v čidle nebo někde špatný kontak či by byl kaben někde chycen? Neví nebo nemá někdo zkušenost zda odchází čidlo, nebo chce nějak pročistit čidlo, nebo konektor, nebo nemůže nekde po cestě kabeláže dojít k narušení vodičů.
 
Aktualne sa mi deje to iste. Po case stupa teplota. Takze auto prestava topit. Neviete co s tym?
 
Aktualne sa mi deje to iste. Po case stupa teplota. Takze auto prestava topit. Neviete co s tym?
Mne na GH odpadol z držiaka plastového za mriežkou chladiča snímač vonkajšej teploty napríklad, ale nemá to nijaký vplyv na teplotu zmeranu
 
Ja som ho vizualne kontroloval. Asi 2 roky dozadu bol podobny problem v zime preto, ze mi zamrzol sneh v mriezke a teplota stupala kvoli tomu, ze neprudil vzduch. Teraz som myslel, ze to iste. Ale umyl som, nic tam nie je a teplota vzdy stupa. Stalo sa to odkedy som mal auto zaparkovane pri vichrici v Starej Lesnej pri chate oproti vetru. Tak rozmyslam, ci neschytal nejakym kamienkom supu a poskodil sa, alebo co... ale to mohol aj pri jazde po ceste. Neviem...
 
Tak včerejší poznatek: Vyjedu z garáže, kde je reálná teplota 27 st., M6 taktéž ukazuje 27 st. Venku 35 st. a až po deseti minutách jízdy se ukáže změna a to na 28 st. :)
A v podobném "tempu" to pokračuje dál... A takhle se mi to vlastně chová už roky a pravdou je že pravdivé teploty se nikdy nedočkáš, protože s tak pomalou reakcí na změnu vlastně nikdy ani být pravdivá nemůže...
Takže teploměr ani nesleduju protože vlastně nefunguje, ale asi jak píšeš, hodit na to bobek patří....
Tak jsem pozoroval teď při vedrech kolem 35 °C to samé, ovšem na své GL 2017. Viz můj popis zde - vadné čidlo venkovní teploty. Přitom dle diagnostiky se zdá čidlo v pořádku. Ovšem dříve jsem něco takového nepozoroval ani u GH ani u GL. Možná jsem to nevnímal, byl jsem skutečně přesvědčen, že ukazuje správně. Jestli to zavinily až tyto vysoké teploty, netuším. Budu dál zkoumat.
 

Podobná vlákna

Back
Top