• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Vertikálna vôla v riadeni

Kuko116

výkonný člen KLANu
493
Ahoj, po skoro 2 rokoch vlastnenia GH sa blíži STK a musím vyriešiť problém s klepanim PP kolesá pri prejazde ostrých nerovnosti, najčastejšie keď je predok odľahčený pri akcelerácii. Pri stojacomm aute vychádza z riadenia klopkavy zvuk pri mykani volantom z prava do ľava a naopak. Dúfal som že to bude axialny cap, ale podľa mechanika to je v riadení, na pravej strane, kde je dlhšia tyč. Tak som za to ťahal a naozaj je tam vôľa, ale vertikálna asi 0,5mm to behá hore dole, pri jazde to vôbec necítiť ani nepočuť, až kým prave koleso nevybehne na ostru nerovnosť alebo nemykam volantom na mieste. Máte s tým niekto skúsenosť? Odporučil mi dať riadenie na repas, ale nemôžem byť týždeň bez auta. Takisto tvrdí, že s tým môžem v pohode jazdiť, nemá to vplyv na smerovu stabilitu, geometria je v pohode auto jazdí rovno. Je v Tom riadení aj vovnutri nejaký cap ktorý môže mať tú vôľu? Ako sa dá riešiť nejaký repas, poprípade nové riadenie, cenovo? Ideálne nie z PL. Na SK fóre japonec je na tento problém zopár tém, jeden člen odkázal
video, kde sa vymení puzdro riadenia od firmy SKF za 18 euro a jazdím veselo ďalej, verzus repas riadenia v hodnote možno 500+ euro? Ak mi niekto viete poradiť, veľmi pekne poprosím :D Vyzerá, že je to docela častý problém na GH, klepanie na nerovnostiach + pri točeni volantom na mieste. Robí to aj s vypnutým motorom bez posilňovača. Od 5km/h vyššie to nieje cítiť v podlahe ani počuť. Slovenské zničené cesty + nízky profil gumy + tvrdé GH.

Edit: tak to nové puzdro riadenia SKF číslo dielu 242715E stojí 50kc :cool: Akurat po rusky z toho videa vyrozumiem len priviet a spasiba
 
Tak pre každého koho to zaujíma, výmena ložiska pomohla a úplne odstránila zblnkanie/klepanie vychádzajúce z pravej strany riadenia keď praave koleso vybehne na hrb v ceste alebo sa prudko zmeni sklon cesty, taktiež to už nerobí na nerovnostiach pri akcelerácii keď je odľahčený predok. Podivný zvuk pri točeni volantom tam a späť na mieste zostal, pripisujem to tomu, že riadenie nieje už nové a nejaká minimálna vôľa na tých zuboch riadenia asi bude vždy, hlavne keď auto často jazdí v meste, stále parkovanie atď. Diel stal 2eura od firmy Prumex, práca vyšla na cca 1 hodinu! (ak nieje zahrdzavenych asi 6-7matic a srobov) so všetkým. Za mňa lepšie, ako kupovať neoverené repasovane riadenie z vylietaneho auta za 400-500euro/10k kč, týždeň byť bez auta a ešte posielať staré riadenie cez pol republiky naspäť ako zálohu, plus tam treba zhadzovať napravnicu, potom robiť geometriu atď.
Návod:
Náhradné ložisko: https://www.skf.com/us/products/pla...ashers-strips/bushings/productid-PCM 242715 E
 
Ahoj, řeším teď podobný problém.
Byli jsme na dovolené ve Slovinsku a při ostré jízdě serpentýnami jsem si všiml takového lehkého "ťuknutí" do volantu, když jsem měl vytočený volant a do toho jsem prudce přidal plyn.
Pak jsme už jeli domů a asi po 500km jízdy, převážně po dálnici, jsem sledoval nějaké zvláštní zvuky od přední nápravy při rozjezdu z benzínky. Měl jsem za to, že jde o brzdy, o kterých vím, že už nejsou v nejlepší kondici, ale pak jsem stál na místě na křižovatce a zkusil jsem zatočit volantem ze strany na stranu a ozývalo se zvláštní skřípání. Přitom jsem ale na brzdě vůbec nestál. Pak jsem to zkusil ještě párkrát a ozývalo se to pořád. I po rozjezdu ve velmi nízké rychlosti. Ve vyšších rychlostech už se to neozývalo (nebo nešlo slyšet).
Co je na tom ale nejzvláštnější, tak jsme pak zastavili u rodičů, auto nechali hodinu v klidu stát a když jsme odjížděli, říkal jsem manželce, aby mi zatočila volantem, ať se zkusím podívat, odkud to jde a najednou úplné ticho, tak jsem z toho teď trochu jelen.
 
Skripanie je pripisovane skor vyschnutemu mazivu v cape v spodnom ramene alebo v cape riadenia, je tu nato rozsiahla tema.
 
Back
Top