• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Trasie, vibruje - M6 GH 2010,75000km

michalBA

nový člen
5
Ahojte, neviem ci mi bude niekto vediet poradit takto od stola. Kupil som 6 GH 75 000 km auto rok stalo. Ked som kupil triaslo pri brzdeni + znicene pneu. Kupil som predne komplet brzdy ATE a zadne REMSA+ nove letne pneu. Vsetko OK po cca 1500 km zacalo triast pri brzdeni. Nasledovalo rozobratie brzd precistenie, vym. vodiach capov v strmenoch a vymena koolies predne za zadne - pomohlo. Po 500 km vibracie pri brzdeni opat. Kontrola kolies - zle zjazdene pneu /geometria/ a malinko krive disky. OK - ide zima, kupil som nove Matador zimne pneu a nove plechove disky. Isiel na geometriu spravili zbiehavost vpredu + vzadu. Trasenie pri brzdeni viac menej prestalo. Po najazdeni cca 600 km na novych pneu s diskami a geometrii mi auto trasie pocas jazdy od 120 -160 viac som nesiel. Trasie to velmi do karoserie a aj do volantu. Nasledovalo prevazenie plech diskoch R16 stymi novymi zimnymi pneu. Podotykam bola to vyvazovacka s pritlacnym valcom, kde ukaze ako umiestnit pneumatiku a disk aby bola co najmensia vibracia na vozidle.( simuluje to ako keby bola pneu na vozovke) - zlepsilo sa to tak o 50 percent. A neviem co stym dalej, vibracia pri brzdeni takmer nieje - minimalna, neriesim, ale pri jazde pri 130 - 140 je to neznesitelne. Nema niekto skusenost sniecim v com by to mohlo byt, alebo co este skusit? Spravil som test tlmicov 80%, test brzd - ovalita podla testu nieje, kontrola podvozku - vsetko tuhe pevne, riadenie ma malu volu a je vybite na pravom puzdre a sem tam klepne inak nic. Neviem co stym dalej....a menit diely na nahodu sa mi nechce. Este podotykam ze pri 120 zacne skor triast zadok / citim v sedadle a v stredovom tunely / - cim idem rychlejsie tym je vibacia silnejsia a intenzivnejsia az sa roztrasie volant a palubna doska. Ked vyhodim do neutralu / klby, poloosi / - nepomozem, trasie...
 

Přílohy

  • unnamed.jpg
    unnamed.jpg
    120,7 KB · Zobrazení: 28
Třesoucí se zadek by mohl být od doskákanych (vlivem slabších tlumičů a ježdění s nezatíženým autem) ale pokud máš nové pneu, tak bych se zaměřil na vyvážení, respektive na disky.
Z vlastní zkušenosti můžu říct že první vyvážení nových pneumatik se moc nepovedlo ale po druhém vyvážení na jiné vyvažovačce všechno OK.
 
Dik, ale nerozumiem, gumy mám nové geometria je dobrá. Boli vyvažovane dva krát a sú to plech disky.... a nepomohlo - aj tie plech disky sú nové. Neviem či tam dať spat letné na hliníkových R17 či to prestane.... ale neviem čo to môže spôsobovať......
 
Někde už se to tady řešilo, že je Mazda háklivá na úrcite druhý vyvažovaček, takže poprvé bych to řešil asi co se týká vyvážení...jinak asi nedokážu poradit.
Já teda jezdím R17 hliník léto i zimu a zatím jsem problém neměl.
 
Zajet jinam na vyvážení.zkontrolovat nápravy,
Kola jsou s přesnou středovou dírou?
 
Taky jsem měl blbě vyvážený přední kola, na jednom chybělo asi 3,5gramu na druhým 2 gramy závaží. Blblo to jenom na dálnici při rychlosti okolo 100km/hod tím, že lehce vibroval volant. Při vyšších rychlostech až do zhruba 160 km to bylo v cajku bez vibrací. Určitě to nedělalo to, co popisuje michalBA, vibrace ze zadu auta ani vibrace karoserie, to spíš vypadá na nějaký mechanický problém, nevím jestli měnil kotouče ale jestli to rok stálo může být problém i tam, zvlášť když mu to vibrovalo při brzdění.
 
Pokud to auto rok stálo na místě (doslova),tak to naprosto v klidu můžou bejt ložiska.
 
Ahojte, ano brzdy mam nove vpredu vzadu par km po vymene bolo dobre potom to zacalo trochu triast pri brzdeni,ale po precisteni dosadacich ploch an nabojoch a vymene kolies predne za zadne sa to eliminovalo 80%. Trosku to bolo citit aj je pri brzdeni ale velmi slabo. Ale akonahle som dal nove plechove disky, ( stred. diera je ok ) a nove pneu, to zacalo velmi triast ako som hore uvideol. Prevazene to bolo dva krat....Zacne to pri cca 130 triast v sedadle a v laktovej opierke a potom vibracia zacina aj vo volante a na palubovke, ale najprv to ide ako keby zo zadu.
Max6 aj mna napadlo, ale to by mohli hucat aspon tie loziska, alebo byt nejaka vola na nabojoch, nie?
 
Back
Top