• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Vibrace do volantu

Tak dnes v pneuservise domluveno, ze se sada letních pneu posle do Goodyear pobocky v CR na reklamaci - podezreni na sisate pneu... Pry se to obcas stane. Budu cekat (hlavne tedy doufat v uznani reklamace) a uvidime. Musel jsem tedy nahodit zimní 17sadu ?... na teto vibrace vubec zadne. Pak dam vedet. Ted se budu snazit s autem na zimních jezdit, co nejméně ?
Dvě z těch mých nových Bridgestonek jsou taky „šišaté“, a bez válce to bylo i vidět, ale na zadku to nic nedělá, tak jsem to už neřešil.
 
Je tu nějaký Pražák s mazdou v tématu? Mě by hrozně zajímalo, jak se chová vaše Mazda na novém úseku D1 od Chodova po Čestlice. Respektive při nazutych 18. V tomhle úseku to auto prostě celé jemně vibruje. Mimo něj při stejné rychlosti nikoli. Chyba finisheru? Prepalena citlivost těchto aut?

Mazda 3 BN
 
Vysledek reklamace pneu Goodyear, 3ks udajne ok, 1 ks kriva, reklamace neuznana jelikoz se to pry neresilo hned po koupi...U vsech pneu napsano, ze auto pravděpodobně delsi dobu stalo na podhustenych pneu - samozřejmě nesmysl, auto je denne v provozu a tlaky si hlidam, tohle asi pisou u neuznanych reklamaci vzdy, at jsou kryti. Dle pneuservisu je velmi pravděpodobné, ze vibrace zpusobovala prave ta jedna spatna pneu. Nejradeji bych celou sadu Goodyear odvezl do sberneho dvora, ale asi mi nezbyde nic jineho, nez koupit 1ks nove a doufat, ze bude vse ok ?

IMG_20211013_182003.jpg
 
Tak mám na autě opět zimní set (mám 2x set 18" letní/zimní - originál) a kola jsou naprosto identické v chování = ok.
Do 120km/h naprosto klid.. 120 - 127km/h nepatrná vibrace ve volantu a sedadle a nad tyto rychlosti zase ustane a je klid (při akceleraci nic nevibruje ani netahá)+ související problém brzd, že lehké brždění po Praze je naprosto ok, ale při tvrdším sešlápnutí (prudší kopce dolů nebo z vyšších rychlostí) začne lehce vibrovat volant.
Obě sady vyvážený na Hunteru a chovají se úplně stejně, takže vyvážení kol je ok.
Měřeny kotouče na třech místech a odchylku nemají snad žádnou, což servisák považoval za nevídané i oproti novým vozům, takže kotouče i náboje asi taky ok.
Je to stav, který ničemu nevadí a běžný člověk si toho ani nevšimne, ale přecijen bych se rád zbavil i této drobnosti, kterou já vnímám.
Po X pročítání diskuzí mě napadlo koupit zadní silentbloky předních ramen, které mohou být špatné už z výroby (na pohled jako nové a bez vůle) a údajně rádi působí vibrace, ale nevím, jak složité je vyměnit v domácích podmínkách nebo odhalí třesáky, že je na nich něco špatně a zajet nejprve tam?
Počítám, že Mazda servis je prodá jako díl (druhovýrobu v tomto případě nechci pač se nejedná o drahou položku).
Díky
 
Trošku obnovím téma.. Vezla jsem si svou Mazdičku víc jak přes půl republiky, na origo 18kách a v rychlostech 100-120km/h se objevovaly nepříjemné vibrace do volantu i sedačky (chápej, po 5 hodinách jsem byla naklepaná jako řízek) ? Ale pouze v tomto rozmezí.. Na základě infa v tomto vlákně jsem využila pneuservisu v Šenově - K&K pneu, kteří používají Hunter a problém vyřešen ? Takže díky tomu, kdo to zde zmínil ?
 
Jj. S tím jsem hodně řešil já tady na fóru. Hunter umí dobře vyvážit a hlavně pootocit pneu na ráfku a tím zbavit auto vibrací. Bohužel je to dost drahé a navíc zatím jezdím do Jiroucha na Kladno kde jsou spolehlivý. V Praze se mi zatím nepovedlo najít servis kde to umí. Možná někdo doporučí.. Zatím přemýšlím o Best drive.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
A keby ste mali nahodou cestu na slovensko, tak vyvazit s pritlakom vedia v Banskej Bystrici v ARS. Tiez ma tento neduh postretol. V Carstar Praha mi nalepili zavazia po celom obvode kolesa. V ARS technik povedal, ze to robil nejaky amater. ☹️?
 
Aký je rozdiel medzi Duo Expert a Hunterom? Či len rozdielny názov pre tú istú techniku?
 
Duo Expert je upínací systém na dokonalé vystředění kola na vyvažovačce. Ideální pro Mazdy, které mají specifický otvor na kolech. Jenomže mechanik musí na různá kola použít různé adaptéry podle rozteče, jenž jsou součástí sady a to je samozřejmě moc práce, tak to nepoužívají nebo to haní a nedoporučují.
Budou to upínat běžným vystředovacím kuželem, který lze použít na vše, ale upnutí není 100%.
Hunter je samotná vyvažovací mašina s přítlačným válcem a diagnostikou, která umí posouvat pneumatiku vůči ráfku v co nejlepším poměru.
Respektive obojí najednou je záruka úspěchu, ale postačí jedno z toho.
 
Vďaka za vysvetlenie. Lebo mierne trasenie okolo rýchlosti 110-115 kmh mam aj ja. A pneuservis ARS BB s Hunterom (ako niekto vyššie spomínal) mam blízko, takze tam pôjdem a uvidim výsledok.
 
Mám na své BM po výměně oleje v převodovce a brzdové kapaliny..auto se mi ale ze servisu vrátilo s neskutečnými vibracemi volantu, ale i celého auta a plyn.pedálu.. Nechala jsem pro jistotu znovu prevazit kola na hunteru, kola byly ok, takže tam nic. Nicméně, dělá to ve všech rychlostech, přestanu to vnímat až tak od 4500 otáček a výše.. Do toho okamžiku to je ale šílenost.
Napadá někoho, co by se tam mohlo posrat? Po čem jít? Že zrovna ze servisu se to vrátilo v takovém stavu...přes týden jim ještě budu volat..
 
mám asi obdobný problém, len u mňa to nastalo po výmene bŕzd. Vibrácie celým autom, volant, plyn. Kúpil som nové disky ale nepomohlo. Vibrácie ostali v rovnakej intenzite. Už sa to ťahá dlhšiu dobu, ale doteraz to bolo len o vyvážení. No posledné 3 pneuservisy s hunterom mi už nepomohli, takže to bude niečo iné.
 
U těch vibrací jsem vypozoroval i důvod nerovnoměrneho tlaku v pneu. Když jsem třeba nafoukal všechny na 2.4 bar tak to zmizelo. A třeba všechny kola znovu sundat a pořádně nasadit a dotáhnout na 120Nm. Vyvážení Hunter a pak jedině kontrola na klepaku silentbloku a ramen.
Teď mám už přes rok klid ale musím to zaklepat. U Mazdy příliš citlivé téma..

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Back
Top