• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Vrzání / drhnutí zadního kola - brzdy

mr.neo

člen KLANu
52
Ahoj všichni, všiml jsem si zajímavé věci. Po umytí auta, auto stálo další týden, aniž by se s ním jelo. Nepoužívám WAP, ale jen klasickou hadici s vodou. Následně jsem při rozjetí si všiml, že velmi drhnou zadní brzdy a brzdové kotouče jsou dosti narezlé. Uklidnil jsem se, že to běžně auta dělají a že po prvních brzděních to bude OK.

Celkově se to zlepšilo, ale stále teď, když jedu podél zdi, slyším že to stále drhne. Zadní brzdové kotouče nejsou kompletně obržděné (fotku přidám), ale nepřijde mi, že by se kola nějak zahřívala po delší jízdě. Jak vypadají vaše zadní kotouče?
 
Po umyti auta alebo dazdi vzdy zatahujem rucnu brzdu pocas jazdy, takto sa vzdy zbavim vsetkej hrdzi na zadnych kotucoch. Inak moze byt problem: 1. Piestik, 2. Guide pins, 3. Dosticky sa drhnu v drziaku.
 
Ahoj, znám.. Bohužel s elektronickou parkovací brzdou to jde špatně. Teda vlastně vůbec.
 
Zkus za jízdy podržet tlačítko elektronické ruční brzdy nahoře, ručka začne brzdit, tím to obrzdíš ;) Funguje to i na nouzové zastavení vozidla :)
 
Inak este dodatok, vzdy ale vzdy po umyti auta dam jazdu po ulici kedy brzdim noznou brzdou a nasledne zatiahnem par krat aj rucnu. Takto na mna v 99% casu neciha problem s hrdzavymi kotucmi.
 
Ahoj, tak jsem včera večer ještě zkusil emergency brake a musím poděkovat. Opravdu to funguje -> já se před tím bál to zkusit pořádně. Podle mě se to hezky obrousilo (ne úplně dokonale). Je pravda, že když jsem zjistil, že to až tak MOC rezne na M6, tak když jsem umil M3 tak jsem to šel přesně projet a standartně zabrzdit. Ted to určitě budu dělat po každém umytí. "Problém" je, že to meju na zahradě a v podstatě si jen přejedu, tzn. nikde nebrzdím. Díky moc za pomoc.
 
No primární problém je, že když umeješ auto, tak to stejnak pak spláchneš hadicí ze studně. Tam tu vodu moc neošetříš. Spis to vidim tak, že po umytí auta ho proste jen projedu ulicí tam - zpět a bude klid.
 
Ahoj, tak jsem včera večer ještě zkusil emergency brake a musím poděkovat. Opravdu to funguje -> já se před tím bál to zkusit pořádně. Podle mě se to hezky obrousilo (ne úplně dokonale). Je pravda, že když jsem zjistil, že to až tak MOC rezne na M6, tak když jsem umil M3 tak jsem to šel přesně projet a standartně zabrzdit. Ted to určitě budu dělat po každém umytí. "Problém" je, že to meju na zahradě a v podstatě si jen přejedu, tzn. nikde nebrzdím. Díky moc za pomoc.
Parkovací brzda není emergency brake. Navíc, zde nemůžeš dávkovat brzdný účinek. Podle mne trocha rzi na kotoučích nestojí za to, zničit si drahou elektrifikovanou ruční brzdu.
 
Parkovací brzda není emergency brake. Navíc, zde nemůžeš dávkovat brzdný účinek. Podle mne trocha rzi na kotoučích nestojí za to, zničit si drahou elektrifikovanou ruční brzdu.
No trochu si dovolím nesouhlasit. Nevím jestli máš M6 s elektronickou parkovací brzdou, ale za A) Emergency brake to píše, pokud ji zatáhneš za jízdy, B) Nemyslím si, že by se tím něco ničilo, zhlavně z důvodu toho, že v podstatě to neudělá nic jiného, než že pomalu zatáhne přední a zadní brzdu -> zvýrazňuji slovo POMALU. Docela mě překvapilo, jak to funguje a je vidět, že kluci v Mazdě přemýšlí, když něco dělají. V podstatě jsem z toho měl pocit, jako kdybych pomalu zatahoval ruční brzdu na klasickém autě. Tak samozřejmě, není to o tom, používat to vždy a stále.

Poučení pro mne -> Po umytí auta, projet 1km, což by mělo stačit k osušení brzd, aby to nedělalo takové problémy, jaké to dělalo ted (a 600km poslouchání slebého drhnutí je problém)
 
Mno, pro tenhle účel (usušení třecích ploch) je vhodnější provozní brzda. A jak jsi přišel na to, že ručka působí na obě nápravy?
 
Back
Top