• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Zadní brzdy - kompletní repas

Nikde jsem to tu neviděl, tak přidávám svoji zkušenost s mazáním brzdových třmenů: na kluzné čepy/piny používám BG 608 SS 2000, kompatibilní s těsněním nejrůznějších materiálů, jako jsou Hytrel, Viton, Neoprene, aj. těsnění stále stejných rozměrů, vydrží velmi vysoké teploty. Na styčné plochy, kluzné plochy desek pak Liqui Moly pasta proti pískání brzd (modrá). Plíšky čistím čističem brzd, na čepy brát smirkový papír je špatné, lepší zkušenost mám s brusným rounem vyšší měkkosti 280+. Všechny brzdy originál, původní, Mazda 6 GH Wagon, 2.2D, 207t km.

 
@FCPetys záleží o jakým autě se bavíme a o jaký nápravě. Pokud je to evropský GH tak zadek je patent od Akebono za kterej by někdo z Mazdy zasloužil přes držku už od doby 626GE, protože Akebono má i kvalitnější brzdy, jen to chce trochu přitlačit na penězích když už chci brzdy od nich.
Mazda co vím tak žádný origo svůj vyvinutý brzdový systém nemá. Vždy převezme od Akebono, TRW, Tokico, ATE, Ford a nevím co ještě strkala do aut.

Co já doporučuji ? Já doporučuji nešetřit.
Bosch nebo TRW jsou velice kvalitní repasy - TRW mi přijdou ještě o chlup lepší.
Potvrzuji Repase třmenu od TRW je nejlepší. Již je mam tři roky a zatím vše v pořádku.
 
Čau, tak jsem se pustil do upgradu brzd na svém GH 2,5 GTA. Koupil jsem komplet třmeny s držákama z GG MPS, ty zrepasuju a hodím na svý GHáčko. Přikládám fotky z první etapy: rozborka, očištění od rzi, ošetření odrezovačem s taninem.

20220416_095554.jpg 20220416_162235.jpg 20220417_171052.jpg 20220416_154831.jpg 20220416_095606.jpg 20220416_162239.jpg 20220417_171056.jpg 20220416_095559.jpg 20220417_171054.jpg 20220417_171056.jpg
 
Nedávno jsem tu řešil koupi kotoučů na M6 GH 2,2 d 2011. Koupil jsem na race-shop značku Rotinger. https://race-shop.cz/4753-brzdove-k...-6+(gh)+2.2+mzr-cd/motor-2.2+mzr-cd+(+163hp+)

Jednak byla fajn cena a přišly poměrně rychle, takže žádný obavy ;)
Zatím mám hotový předek. Koupil jsem repas sadu na třmeny bez nových vodících čepů a vše rozebral, očistil, oškrábal, dal nové gumy na pístky a zase složil. Desky mám Textar.
Kotouče jsou černé, drážkované, bez děr.
Dále nové obložení desek, ty plíšky apod.
Moc nedoporučuji opravný sady autofren, ty tlumící gumy na vodících plíšcích tam moc napasuji a na jeden jsem ji nakonec nedal.

Celý jsem to lehce stříknul černou barvou na výfuk :D ale jen naoko, žádný lakování.

Původní kotouč 137 tis. a byl nejvyšší čas na výměnu .Zarezlý šrouby na kotouči mě trápily fakt dost, ale vše nakonec ok.
Doporučuji měděný sprej na styčné plochy.
Ještě jsem vyměnil tyčky stabilizátoru za meyle HD.
Vyměnil jsem kapalinu za ATE 200.

Dojmy zatím nevím, brzdim opatrně ať se to zajede a obrousí a pak napíšu. Rozhodně nejsou hlučné, spíš naopak.
A na zadní repas se netěším, tam ten pístek nevim jak vyřeším, je to na pružině se segrovkou a netroufám si.

Pár foto jak kotouče vypadají.IMG_20220416_162223.jpgIMG_20220415_192157.jpg

Odesláno z mého M2003J15SC pomocí Tapatalk
 
Tak dneska jsme to s kamarádem dotáhli. Vypadá to, že vše funguje jak má.
Měnil jsem:
- Všechny třmeny včetně držáků z GG MPS, které jsem si sám zrepasoval opravné sady Brembo a Budweg Caliper
- Všechny brzdové hadice TRW
- Všechny kotouče a zadní desky MTec brakes
- Přední desky Brembo
Vyšlo to komplet na cca 20K
Ujeto zatím jen asi 20km, na fotkách je vidět, že desky si ještě pořádně nesedli, ale už teď to brzdí mnohem líp, než ty starý.

20220508_102247.jpg 20220508_103015.jpg 20220508_102302.jpg 20220508_144434.jpg 20220508_103022.jpg 20220508_144436.jpg 20220508_183156.jpg 20220508_152000.jpg 20220508_152005.jpg 20220508_114926.jpg
 
Tak dneska jsme to s kamarádem dotáhli. Vypadá to, že vše funguje jak má.
Měnil jsem:
- Všechny třmeny včetně držáků z GG MPS, které jsem si sám zrepasoval opravné sady Brembo a Budweg Caliper
- Všechny brzdové hadice TRW
- Všechny kotouče a zadní desky MTec brakes
- Přední desky Brembo
Vyšlo to komplet na cca 20K
Ujeto zatím jen asi 20km, na fotkách je vidět, že desky si ještě pořádně nesedli, ale už teď to brzdí mnohem líp, než ty starý.

Zobrazit přílohu 40484 Zobrazit přílohu 40485 Zobrazit přílohu 40486 Zobrazit přílohu 40487 Zobrazit přílohu 40488 Zobrazit přílohu 40489 Zobrazit přílohu 40490 Zobrazit přílohu 40491 Zobrazit přílohu 40492 Zobrazit přílohu 40493

20220508_183151.jpg 20220508_183144.jpg
 
V čem je mezi brzdičama rozdíl? Jsou větší?, jiný pístky, nebo jen větší kotouč a desky?
 
- Všechny třmeny včetně držáků z GG MPS, které jsem si sám zrepasoval opravné sady Brembo a Budweg Caliper
- Všechny brzdové hadice TRW
- Všechny kotouče a zadní desky MTec brakes
- Přední desky Brembo
Vyšlo to komplet na cca 20K
Ujeto zatím jen asi 20km, na fotkách je vidět, že desky si ještě pořádně nesedli, ale už teď to brzdí mnohem líp, než ty starý.
Pekny projekt? a barva?To jsi mel ty UK brzdy nejak vyhodne? Ja o nich take rozmyslel jako nad alternativou EBC. Ale UK uz bylo tenkrat z EU tusim a pak jsem objevil Rotinger, ktere vychazely lepe. Mozna ale trochu zbytecne cele ne? Pridal jsi neodpruzenou hmotnost a citelny efekt by mely i pouhe lepsi kotouce a lepsi desky. Jako upgrade dobry?, ale 20k bych vedel u auta asi vyuzit efektivneji, nez na zadni brzdy:laughing:
 
Pekny projekt? a barva?To jsi mel ty UK brzdy nejak vyhodne? Ja o nich take rozmyslel jako nad alternativou EBC. Ale UK uz bylo tenkrat z EU tusim a pak jsem objevil Rotinger, ktere vychazely lepe. Mozna ale trochu zbytecne cele ne? Pridal jsi neodpruzenou hmotnost a citelny efekt by mely i pouhe lepsi kotouce a lepsi desky. Jako upgrade dobry?, ale 20k bych vedel u auta asi vyuzit efektivneji, nez na zadni brzdy:laughing:
Dělal jsem celý auto. Všechny 4 kotouče + zadní desky + doprava 1 800,- = 8K
 
Kdyby někdo chtěl třmeny z M6 GJ na repasi, tak bych tady jedny měl. Tedy jeden třmen chodil ok, druhý se musí repasovat, ten se přidíral. Já dal komplet nové a repasovat asi nebudu. Cena dohodou
 
Ahoj, po pročtení fóra si stále nevím rady. (Mazda 6 GH) Přibržduje mi leve zadni kolo. Zkoušel jsem desky sundat, promazat vodící čepy (lehce měděnkou a vím že je nevhodná ale na ostatní h kolech funguje) vyčistit vodící plíšky, zkoušel jsem i kousek zasunout brzdový pístek. Vše jde hladce, ale kolo stále přibržďuje. Cca po 30km vsechna kotouče chladné a levej zadní je žhavej. Nepříjemné je, že mam v neděli odjezd na dovolenku a potřebuju to vyřešit.
- objednal jsem ATE vazelinku, ma prijit zitra

Nemeli byste jeste nejake napady co by to mohlo byt?
Pomohlo by objednat druhej dratek kterej oddaluje desky?
Nebude zakopanej pes v samostavu ručky?

CBD2FBFF-B8EB-41D4-8BB9-D145AA27DACB.jpeg 9ADA73E1-575A-4986-9A62-1C515903AFCC.jpeg
 
Piestik musí ísť naozaj ľahko zatočiť v smere hodinových ručičiek. A vodiace čapy musia tiež behať v púzdrach úplne bez odporu.. Ešte skontrolovať, či zataťahuje a povoľuje rúčka..
 
Tak další rozborka a sborka. Odhalil jsem zbytky měděné pasty na konci otvoru pro vodící čepy. Třmen se tedy nemohl dostat do požadované koncové polohy, protože měděná pasta se chovala nestlačitelně a vodící čepy se tedy nedostaly na požadované místo.

7DAB1B1B-A7F4-455E-8FD9-841AA70B4F0B.jpeg
 
Zdarec lidi, chtěl bych se zeptat. Koupil jsem si destičky na zadní brzdy a je na nich takovej cudlik. Myslím že když jí dám na vnitřní stranu k pritlacnemu válci, tak ten cudlik tam musí přeci překážet? Nebo má nějaký jiný význam? Mazda 6 gh mzr-cd
 
Viz fotky pár příspěvků výše, v brzdovem písku je výřez a musí se natočit tak, aby do něj ten cudlik na destickach zapadnul
 
Viz fotky pár příspěvků výše, v brzdovem písku je výřez a musí se natočit tak, aby do něj ten cudlik na destickach zapadnul
No a pistek když je v pohybu tak se pohybuje přeci i točivým pohybem. Tak přemýšlím jestli je tam tak důležitý a nebylo lepší ho odbrousit. Destičky jsou neoriginální díl.
 
No a pistek když je v pohybu tak se pohybuje přeci i točivým pohybem. Tak přemýšlím jestli je tam tak důležitý a nebylo lepší ho odbrousit. Destičky jsou neoriginální díl.
Nic neobrusuj, je to u vsech zadnich desticek vyrobce X i vyrobce Y. Originalni neznamena, ze desticky vyrabi Mazda. Dela je pro ne znacka, kterou jsi treba koupil.
 
Back
Top