• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Vrzání / rány od přední nápravy / kola

Podobné věci se řeší v několika vláknech, i v tématech u novějších modelů, ale není to nikdy úplně stejné. Pokud by to bylo zbytečné vlákno, tak klidně smažte.

Mazda 6, GH wagon, 2008, v dobrém stavu, cca 3/4 roku po STK.

Při jízdě se začal ozývat jednotný divný zvuk, jakoby klepnutí kladívkem do dna hrnce. Těžko se mi identifikuje místo, ale určitě je spíše z pravé strany (z pozice řidiče) a někde ve střední až zadní (po zadní nápravu) části. Myslím, že to nejde zepředu. Ozývá se to různě, ale nejčastěji ve chvíli, kdy při nižší rychlosti řadím nahoru a vyšlápnu spojku - tam je krátký setrvačný moment, kdy se to často ozve. Jakoby tou setrvačností něco uvolněného někde dole o něco bouchlo. Není to ale vždy. Znát je to hlavně při jízdě typické ve městě. Na dálnici a okreskách se to neobjevuje. Zvuk se také někdy ozve ve chvíli, kdy se auto zhoupne, ale jen při pomalém dopředném pohybu, třeba při projetí nějakého většího mělkého dolíku. Retardéry a jiné ostřejší nerovnosti to nejspíš nedělají. Spíš taková líná zhoupnutí zezadu dopředu při průjezdech zmíněným dolíkem, kde je zase trochu té setrvačnosti.

Zdá se mi, že zvuk se stává stále častějším. Zaznamenávám ho přibližně od doby, kdy mi v prosinci přehodili zimní kola na plechu místo letních na hliníku. Předtím to určitě nebylo. Jinak na autě jsou od loňské STK vyměněny všechny tyčky stabilizátorů a nově uchycen příčný stabilizátor, který se pak utrhnul.

Chápu, že je to hrozně obecné a může to být leccos. A že nejlepší je nechat to prohlédnout v servisu, což chci udělat co nejdřív. Ale říkal jsem si, jestli by třeba někdo neměl podobnou zkušenost a už by věděl, že bych mohl servis aspoň nasměrovat, protože jinak pro ně mám pouze tyhle obecné informace.
 
Vzhľadom na ostatné podobne témy bol použitý nejaký sprej do uložení tlmičov?
 
Tak tým by som začal hneď zajtra ráno ale nejdem tvrdiť že to nemôže byť nič iné
 
Buď kosti stabilizátoru na zadní nápravě a nebo povolenej omezovač pohybu na motoru případně některej ze siláču motoru v haji
 

Nieco taketo? Tieto videá som nahraval ja, buchanie pri prehupoch na ceste.
 
Tak jsem tam nakonec dal silikonovy olej od Coyote....vcera jsem 2x prejel "muj oblibeny" vymol a ticho :) zacal me ale v posledni dobe trapit jiny otravny zvuk...pri zataceni na krizovatce vlevo je slyset lupnuti a pri vraceni se do primeho smeru zase..neni to pravidelne...takove tlumene lupnuti...zatim jsem to neresil...tady na foru jsem nenasel...
 
@Richie jednou z možností je prachovka na táhle řízení. Jak se natáhne a zase smrskne, tak může takhle "lupnout". Ale je to jen jedna z několika možností.
 
Dneska jsem to poslouchal a klidne by to neco takoveho byt mohlo...zkusim mrknout...ale asi budu muset zajet do servisu. Potrebuju stejne jeste na geometrii...
 
Takže v servisu mi řekli tři věci.
1. Auto je zespodu dost zrezlé (stojí venku) - dá se s tím ještě něco dělat?
2. Rozpadající se kulový čep na levé straně, prachovka prasklá, vazelína jde ven - výměna s celým ramenem - teoreticky jeden zdroj těch zvuků. To nechám udělat.
3. Zvuk z hřebenu řízení - tam prý nevědí, ale že by byla výměna nebo oprava nákladná (mluvil o 40-50 tisících) a že by to už u takhle starého auta neřešil, zřejmě to není nic akutního, ale nějaký problém tam je.

Toto jsou tedy věci, které při kontrole objevili a o kterých si myslí, že mohou dělat ty zvuky. Mě to teda nepřijde zepředu, ale souhlasím s tím, že se to může po autě různě roznášet a pak to zní odjinud.
 
2. Rozpadající se kulový čep na levé straně, prachovka prasklá, vazelína jde ven - výměna s celým ramenem - teoreticky jeden zdroj těch zvuků. To nechám udělat.

Určite by som nechal spraviť obidve strany, nikdy nevieš kedy sa to stane aj na druhej strane a takto budeš mať istotu...
 
Udělej čepy na obou stranách, stojí relativně prd, ramena jsou dražší ale můžeš taky udělat, pak se samozřejmě musí dělat geometrie. Výměnu řízení na GH mám za sebou, cena bez práce odpovídá - ale nemá 1.8 náhodou jen hydrauliku? Tam by cena nemusela být tak vysoká pokud je řízení špatný

Se rzí nic neuděláš, jedině spodek rozebrat, jednotlivý díly opiskovat nebo obrousit a ošetřit - nic co by se u 1.8 vyplatilo cenově
 
Udělej čepy na obou stranách, stojí relativně prd, ramena jsou dražší ale můžeš taky udělat, pak se samozřejmě musí dělat geometrie. Výměnu řízení na GH mám za sebou, cena bez práce odpovídá - ale nemá 1.8 náhodou jen hydrauliku? Tam by cena nemusela být tak vysoká pokud je řízení špatný

Se rzí nic neuděláš, jedině spodek rozebrat, jednotlivý díly opiskovat nebo obrousit a ošetřit - nic co by se u 1.8 vyplatilo cenově
možem poprosiť čislo na vhodný čap? doteraz som bol v tom že len cele rameno, ale kedže silentbloky zvladnem sám tak to vyzerá zaujimavo ušetriť 300e
 
Ušetřit je sice fajn, ale pokud jsou ramena původní, tak můžou být již trochu pokřivená, navíc na kvalitní silentbloky je docela problém narazit, i proto bych vral celé rameno. Když pošleš VIN, zjistím kódy
 
Tak jen update stavu - ano, taky mi v servisu říkali, že se u mazdy mění nejlíp celé rameno i s čepem, tak mi to levé vyměnili, teda za tovární díl, takže to nebylo úplně málo, ale co se dá dělat. Udělali mi k tomu v ceně i geometrii obou náprav. Každopádně, ťukám na dřevo, ten zvuk kovového klepnutí zdá se zmizel. Takže to asi byl ten levý přední čep. A fakt bych přísahal, že to bylo spíš zprava a zezadu, takže se potvrdilo, že zevnitř auta nejde moc poznat, kde to vlastně je.

Ten druhý zvuk, na který údajně narazili vůbec neregistruju. Takže je možné, že je tam mnohem déle. Prý zkoušeli bouchat na kolo a tím našli kovový zvuk v hřebenu řízení, který tam být nemá. Každopádně jsem rád, že to kovové klapání zmizelo. Zajímavé je, že jsem měl před rokem technickou, tam nikdo nic nenašel, s autem jsem celý rok jezdil minimálně, a najednou, po výměně disků na zimní se objeví rozsypaný čep. Ale při stavu těch silnic v Praze se ani moc nedivím.
 
Buď kosti stabilizátoru na zadní nápravě a nebo povolenej omezovač pohybu na motoru případně některej ze siláču motoru v haji
Už jsi tu někdy nekomu dobře poradil? každej třetí komentář je tu od tebe. Pak by se tu listovalo mnohem lépe. Já tu psal že mi vrže neco od kola(ložisko) a píšeš jestli nemám prasklou pružinu. Pak tu nakej kočka píše, že mu něco vrže a tvuj tip je uložení motoru a stabilizátory a ve finále to bylo taky neco uplně jinýho! hlavně za každou cenu neco okomentovat.
 

Podobná vlákna

Back
Top