• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Vrzání při zatáčení doprava

chupa

nový člen
21
Zdravím,

Nejdříve bych se rád omluvil, za zakládání nového vlákna, ale hledal jsem tenhle problém dost a tak nějak nemůžu najít nějaké vlákno, kde by se u GJ řešil tento problém. On je to hodně debilní problém.

Už delší dobu mě otravuje taková blbost, která začala nějak v létě. Někdy při pomalé (do 60 km/h) jízdě do prava se mi ozve jakoby silné "vrznutí" z pod auta. Řešil jsem už i tyčku stabilizatoru (tu malou) na pravé straně, která dělala bordel a pak silenbloky ramen a čepy řízení. Mechanici si mysleli, že to povrzávání bude beztak od těchto věci.. ale je to tam dál.

Dál jsem to nechal být, chvíli se to neozývalo (asi počasí a teplota nevím) poté jak začalo tohle chladno, se to začalo ozývat už dost. Těžko se to reprodukuje, avšak už jsem na to asi přišel jak ty podmínky nasimulovat. Nicméně po čtení vláken jsem zkoušel i prostříkat olejem od uložení tlumičů, přes tlumiče až po každej čep/silenblok/uchyt ramen. A pořád nic.

Aby nedošlo k nedorozumění... nedělá to při točení kol z plného rejdu do plného, na místě je klid. Při jízdě rovně jsem si všiml, že to možná někdy lehce udělalo na nerovnostech, ale nejsem si jist.

Nicméně jak jsem dneska oddělával ty kola a stříkal olejem ty místa, díval jsem se co na tom středu je, a jak jsou ty stabilizátory uchycené. Díval jsem se, že ty malé tyčky stabilizatoru jsou napojeny na velký držák, který je k rámu auta přichycený na dvou místech, kde jsou gumy. Na 99.9% si myslím, že je to ta velká tyč na středu a vrže o ty gumy. Nějak to ale nemůžu najít na netu, kolik to stojí a tak, všude jsou jen ty malé "kosti".


1700155025442.png

Díky moc za odpovědi.

Rád bych ten problém vyřešil, ať už kvůli ostatním lidem, kterým se tohle v budoucnu stane.
 
1700155835639.png

Tak se dívám, že se dá vyměnit jen tady ta blbost, otázka je, Může tohle tak silně vrzat?
 
Podle toho jak to popisuješ, bych řekl, že to přesně může být ten problém, dost často se to právě vychodí zároveň s "kostma"...a je to potřeba vyměnit zároveň
 
Podle toho jak to popisuješ, bych řekl, že to přesně může být ten problém, dost často se to právě vychodí zároveň s "kostma"...a je to potřeba vyměnit zároveň
Takže předpokládám, že stačí vyměnit i tu levou "kost" a tyhle dva úchyty? Ta tyč asi nemá smysl měnit ne?
 
To uložení ti vymění za pár korun, je k tomu i dobrej přístup. Taky mi to měnili, leč u mě byl problém u tyček stabilizátoru. Držím pěsti ať to pomůže.
 
Jestli to dělá při zatočení a zároveň se musí přejet nerovnost, tak to opravdu můžou být ty gumový silentbloky/úchyty příčnýho stabilizátoru. Oni jsou z fabriky namazaný vazelínou, ale dají jí tam strašně málo. Když se k tomu přičte věk auta, tak po tý vazelíně tam nebude už ani vidu ani slechu.
Pokud ta tyč v těch gumovejch úchytech drží pevně (nemá v nich vůli), tak by mělo stačit jen ty gumy vyndat a promazat. Pokud je v nich vůle, tak vyndat, koupit nový, namazat a nainstalovat. Můžou se namazat celý ty gumy (ze strany objímky i ze strany stabilizátoru), ale hlavní je ta vnitřní strana ve který vede ten příčný stabilizátor - prostě ta díra.
Dobře funguje nějaká vazelína na principu litného mýdla nebo červená vazelína na gumu.

Jinak za sebe k stabilizačním tyčkám: Pokud se mění z jakýhokoliv důvodu (většinou protože umřel čep), tak doporučuju vyměnit obě zároveň - levou i pravou. Pokud tam jsou už nějakej rok, tak na tý druhý/neměněný straně už ty čepy budou taky nic moc a jak dáš na jednu stranu novou tyčku, tak tím jak bude pevná, tak zlikviduje čepy tý starý tyčky na druhý straně.
 
Poslední úprava:
Díky moc za zprávy. 28.11. jsem objednaný do servisu, tak jim tam i popíšu, že tam mají dát tu vazelínu a tak. Doufám, že se na to nevykašlou.
 
Tak jsem nechal udelat tu levou tyčku a komplet ty držáky plus grafitkovou vazelinu, jebal se s tim prej hrozně. Stálo mě to 3500 a dál to vrže. Takže stabilitator to nebyl :(.

Dál nevím... vracím se k těm brzdám, protože, to děla podobný zvuk i když pomalu pouštím brzdu... hlavně za studena.
 
Dneska jsem to opět trochu testoval.. to "vrzání" od brzd je asi jinej zvuk... Nicméně když jedu do zatáčky a jsou v ni i nerovnosti, tak to vrzne třeba 2x po sobě jak se to auto trochu houpe. Nemůže se takto projevovat ten tlumič? přece jen to má 170k a jestli to nikdo od nového neměnil.. ale odpružení bych řekl, že je vklidu, auto drží a nehoupe se, jen prostě to takhle nepříjemně vrzne jednou možná dvakrát, když specificky jedu do zatáčky doprava.

Jsem v autorizáku objednanej na brzdy... ale asi zbytečně. Achjo nemám rád, když jsou ty problémy tak težce zjistitelný.
 

Tady je video těch zvuků. Vždy když se jede do pravé zatáčky. To asi nebudou brzdy ne? Další kandidát je pro mě tlumič.

V reálu je to teda slyšet a cítit o dost víc.
Ale jsem rád, že jsem to zachytil aspoň takto.
 
Byl jsem tedy v autorizovaném servisu, po diagnostice, kde se závada samozřejmě neprojevila, protože teď jak bylo -10 přes den to prostě neudělalo ... vtip na mě. Tak mi technik řekl, že po tom co mu říkám to bude skoro najisto spodní čep. Vyměněny teda oba dva spodní čepy ramen. Jedu ze servisu, teplota 2 stupně C a znova to nechutné vrzání.

Takže rekapitulace - stabilizator komplet vyměněný, vyměnené silenbloky obou ramen, čepy řízení a spodní čepy ramen. Opět metoda pokus omyl nefungovala. Co zbývá? Brzdy to asi nebudou, na ty mi řekli, že jsou skoro jako nový. Takže zbývající věci jsou - ten malý silenblok, který přední rameno zepředu, ale jak by taková malá věc dělala takový bordel? a nedělalo by to pořád?

Další věc co zbývá je tlumič. Četl jsem tu spoustu těch Mazda TCB na horní uložení, že mělo problémy skrz materiál. Na pružiny se dávaly návleky atd.

Nevím no, přeju ať tohle nikdo nemusí řešit. Příští týden zase jedu do Mazdy a doufám, že bude nad nulou a konečně to technikovi ukážu i za jízdy :D
Nejlepší na tom bylo, že mám i to video a když jsem byl v servisu, NB1 mě vypeklo a nechtělo mi přehrávat zvuk z videa, jen spotify :D

Abych nezapomněl, jel jsem po D1. Samozřejmě kolona v pátek a řazení se doleva. Jak jsem tím levým kolem jel přes tu zdrsněnou čáru a za ni jak už asfalt končí a jde to tam lehce "dolu" tak to začlo dost vzrat i když jsem jel rovně a do 20km/h. Začínám si říkat, že to dělá hlavně kvůli tomu, že to kolo se má tendenci nahnout takto / (vzhledem k tomu, že se tak nahne i když jede auto doprava). Vyjel jsme z dálnice a každá pravotočivá zatáčka do 40km/h v obcích vrzající festival.
 
Poslední úprava:
Odpovídám si pro sebe, ale budu rád, když někdo, kdo bude mít stejný problém to díky tomuhle vyřeší.

Update: Znovu jsem navštívil autorizák, konečně bylo nad nulou a vrzalo to pořád. Problém je vyřešen. Byla to zadní brzda, destička tam nechodila správně a dělala bordel na nerovnostech a při zatáčení. Bohužel od řidiče jsem to prostě slyšel víc ze předu.

Musím konstatovat, že Mazda Tábor má velice slušné mechaniky, kteří se vyznají. Hned jak to mechanik uslyšel tak věděl, co to dělá.
 
Dobré že se povedlo. 👍
Musím ale napsat, že když jsem měl nějaké problémy já, zvuky jsem nahrál, jak kdyby technik seděl v autě, a stejně jsem si to musel vyřešit sám. Jo, dobrej servis, to je dneska kumšt...
 
Back
Top