• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Výměna turbodmychadla, poškození ložisek, upadlý nýtek klapky malého turbodmychadla

Jezdíš za šest litrů? Já se nedostanu pod 6.5, dlouhodobě 7. Kolik stojí vstrik prosím tě?
rozhodně se ani teď neloudám ale před opravou jsem měl stále 8 ať jsem to šetřil nebo ne.
řešil jsem závadu cukání skoro rok než jsem přišel na to, že by to mohl být vadný vstřik č.3 po 120 000 km, přestože prý ty naše vstřiky Denso jsou spolehlivé
nový kolem 10 000 ale rozhodně ne v AS Mazdy , tam to bude i s montáží tak za 25 000 :)
já sehnal jetý za 3000 , dělal jsem to sám a na podruhé to vyšlo
 
Ahoj

Mazda 6 2014/09 2.2D 129kw 176xxx km

tak se přidávám do klubu turba?‍♂️. Kdybych byl pravidelný čtenář skupiny tak bych určitě využil vaše rady abych tomu zabránil?.
Auto ?v servisu na repas turba ? ?
První velké zklamání ?
 
Jo kdyby to zustalo jen u toho jeste to nebude tak hrozny, kdyz ti delali turbo nekontrolovali jste nic jineho? A v jakem stavu bylo? Dost to muze napovedet o dalsim stavu motoru.
 
Tak ja při koupi nechal čistit sání, kontrolovat vacku, vstříky atd.
Ikdyz u mojeho roku prý už stou vackou problém nebyl.
Jinak mám to v servisu takže další info zatím nemám.
 
Popis mého problému. Mazda 6 2.2 D 2015 SH 129 kW AT 4WD. Najeto toho času cca 158tis. km. Zhruba v květnu 2021 - při jízdě rozsvícení ikony motoru a pád do nouzového režimu. Po restartu ikona stále svítí, ale auto jede pár desítek kilometrů normálně. Později opět nouzový režim - motor bez výkonu.
Začátek června 2021 --> Návštěva Mazda servisu s odpovědí "měl jste tam strašně moc chyb, tak jsme vám je smazali a jezděte dál, kdyby se to znovu projevilo, tak přijeďte" (V-group Kladno)
Projevilo se to hned po příjezdu ze servisu domu (po cca 70km). Opět tedy naplánována cesta zpět na "vyšetření" - bohužel ikonka motoru se po nastartování nezobrazila, takže si auto v servisu chtěli nechat na týden na "pozorování" s tím, že budou postupně vyměňovat co se jim bude zdát podezřelé (auto již po záruce) - což jsem odmítl a odjel domů.
Ponořil jsem se tedy do pročítání místního fóra a hledal možné příčiny. Po načtení informací jsem auto odvezl do "mého běžného" servisu a nechal auto diagnostikovat + jsem jim předal seznam možných závad: 1) kontrola všech hadic, hadiček - OK 2) karbon v sání - rozebráno vyčištěno 3) špatná funkce turba - zkontrolováno kamerou bez vyndání - mechanicky se zdá být v pořádku 4) Střižený nýtek - zkontrolováno, v pořádku (jen má lehce větší vůli než na novém turbu), pak proběhla preventivní výměna čidla tlaku DPF, čidla tlaku turba, ventilků turba (3x), EGR ventilu. Naposledy došlo na vyčištění DPF.
Tím jsem se dostal až k aktuálnímu stavu - prosinec 2021 - najeto cca 162 tis. km. Minulý týden opět návštěva Mazda servisu s tím, že auto stále padá do nouzového režimu - přehráli mi software motorové řídící jednotky. Po příjezdu domů opět pád do nouzového režimu.
Můj mechanik se dlouho vyhýbal výměně turba, že mi nezaručí že to tím bude. Ale přepokládám, že už mi asi nic jiného nezbývá - že jsem všechny ty "jednodušší/levnější" varianty již zkusil.
Za jakoukoliv radu a povzbuzení předem děkuji.
 
Popis mého problému. Mazda 6 2.2 D 2015 SH 129 kW AT 4WD. Najeto toho času cca 158tis. km. Zhruba v květnu 2021 - při jízdě rozsvícení ikony motoru a pád do nouzového režimu. Po restartu ikona stále svítí, ale auto jede pár desítek kilometrů normálně. Později opět nouzový režim - motor bez výkonu.
Začátek června 2021 --> Návštěva Mazda servisu s odpovědí "měl jste tam strašně moc chyb, tak jsme vám je smazali a jezděte dál, kdyby se to znovu projevilo, tak přijeďte" (V-group Kladno)
Projevilo se to hned po příjezdu ze servisu domu (po cca 70km). Opět tedy naplánována cesta zpět na "vyšetření" - bohužel ikonka motoru se po nastartování nezobrazila, takže si auto v servisu chtěli nechat na týden na "pozorování" s tím, že budou postupně vyměňovat co se jim bude zdát podezřelé (auto již po záruce) - což jsem odmítl a odjel domů.
Ponořil jsem se tedy do pročítání místního fóra a hledal možné příčiny. Po načtení informací jsem auto odvezl do "mého běžného" servisu a nechal auto diagnostikovat + jsem jim předal seznam možných závad: 1) kontrola všech hadic, hadiček - OK 2) karbon v sání - rozebráno vyčištěno 3) špatná funkce turba - zkontrolováno kamerou bez vyndání - mechanicky se zdá být v pořádku 4) Střižený nýtek - zkontrolováno, v pořádku (jen má lehce větší vůli než na novém turbu), pak proběhla preventivní výměna čidla tlaku DPF, čidla tlaku turba, ventilků turba (3x), EGR ventilu. Naposledy došlo na vyčištění DPF.
Tím jsem se dostal až k aktuálnímu stavu - prosinec 2021 - najeto cca 162 tis. km. Minulý týden opět návštěva Mazda servisu s tím, že auto stále padá do nouzového režimu - přehráli mi software motorové řídící jednotky. Po příjezdu domů opět pád do nouzového režimu.
Můj mechanik se dlouho vyhýbal výměně turba, že mi nezaručí že to tím bude. Ale přepokládám, že už mi asi nic jiného nezbývá - že jsem všechny ty "jednodušší/levnější" varianty již zkusil.
Za jakoukoliv radu a povzbuzení předem děkuji.
Chladící kapalina je v pohodě? Nefouká to do chladiče? Poměrně často odchází těsnění pod hlavou, já měl navíc prohnutý blok
 
@harry nevím jestli každému, obecně bych neřekl, že by to byl takový problém jako vačky nebo karbon, ale u starších ročníků je to dost ošemetná záležitost i právě kvuli spojitosti s vačkama..kdy právě směsí z jejich broušení a oleje může dojít obecně i k poškození turba..ostatně na to je při kontrole auta brán zřetel a je doporučeno v případě poruchy vaček mít turba pořádně zkontrolovaná, že nedošlo k jejich poškození, ale je fakt, že problém nejtku tu je..relativně častý..respektive v drtivé většině pokud zahlásí chybu turbo...bývá problém na něm..a zase když se vrátím na dílnu...většina Mazd co jsme řešili, měla turbo po výměně...takže ano..nejtek do roku 2017 může být problém...z mé Mazdy můžu říct...nejtek problém nebyl v době opravy auto mělo 185 tis...pořád vypadalo turbo jako nové, ale když už bylo venku vyměnili jsme ho (nejtek za šroubek)...a pokud už ten motor je venku..respektive je možný turbo vyndat...pro tu jistotu bych to udělal..nakonec ted to řešíme i s kluky odstud, že ikdyž je to preventivně děs..jsou kluci co přijedou a nechají si to udělat i tak..byt je to za cenu celodenní práce a nějakej ten peníz to stojí..ale zase není to vymena motoru nebo celeho turba..to vyjde daleko daleko dráž. Tady třeba je vidět jak je všechno zlý k něčemu dobrý...ja řešil celej vrch motoru..a díky tomu mám nakonec relativně klid se vším najednou...při vačkach se udělalala hlava s novými ventily, podložky, turbo, karbon v sání, spojka ložisko...ikdyž možná bohužel jsme měli udělat i dvojhmotu..ale tak zatím drží..
a ještě ke svolávačce...ta by na to určitě nebyla..není ani na vačky..a to je daleko větší problém...nejde o bezpečnost posádky..to by byla ...ale o věc mechanickou která se projeví pro Mazdu až v km kdy je po zárukách..obvykle bych řekl tak 150 tis. a víc...jak říkám..muj vypadal jak nový, přitom vačky totalka..a auto 180 tis.
Ahoj. Chtěl bych preventivně vyměnit ten nýtek turba. Je ta náhrada za šroub 100%( nějaký spec. Šroubek) nebo se dá sehnat celá ta klapka a nechat vyměnit?
 
Ahoj, nic specialniho jsme nedělali, nejtek se vyměnil za imbus s matičkou a ten se pro jistotu jemně bodnul tak aby nemohlo dojít k povolení, tot vše od te doby žádný problém ;)
 
To je desivy cteni.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Poslední úprava moderátorem:
Ahoj
Tak moje auto Mazda 6 2,2 Diesel motor SH1 rok 2013 220tiskm ted preslo vymenou turbodmychadla A. Te chyby a forscan jsem postnul tady ( https://www.mazdaklan.cz/threads/2-2-skyactiv-d-hlaseni-scbs-karbon-v-sani.3082/post-128138)

P0299 - Nižší přetlak turbodmychadla A

Turbo jsem sehnal repasovane ze stranky https://www.turboexpert24.cz/1876-turbo-mazda-cx-5-22d-150ps175ps.html.
Cena 16 000 a pri poslani stareho turba 4500 dolu. Stare jsem jeste neposlal.

Ta chyba na starem turbu byla uz spominann jednalo se o ten cudlik. Chyba je popsana na prvni strance.
K vymene turba bylo jeste vymena oleja, filtry, kolektor vyfukovych plynu.
Samotna praca za vymenu turba byla 7000kc.
Celkove servis za 14000 plus cena turba.
 

Podobná vlákna

Back
Top