• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Výměna vstřikovačů, zadání QR kódu, reset naučených hodnot, kalibrace

Petr N

člen KLANu
56
Zdravím vás pánové, mám dotaz ohledně vstriku. Chtěl bych se zeptat, jak moc je náročné vstrik vyndat? V jednom servisu mi bylo řečeno, že u GH mzr-cd 2.0 103kw to je tak náročné, že to prej dělá jen jeden člověk v republice..... Tak bych si to jen chtěl ověřit. Díky za odpověď
 
Náročnost je podobná jako u jiných motorů a rozhodně demontáž vstřiku na RF motoru nedělá pouze jeden člověk v republice.
 
Zdravím vás pánové, mám dotaz ohledně vstriku. Chtěl bych se zeptat, jak moc je náročné vstrik vyndat? V jednom servisu mi bylo řečeno, že u GH mzr-cd 2.0 103kw to je tak náročné, že to prej dělá jen jeden člověk v republice..... Tak bych si to jen chtěl ověřit. Díky za odpověď
Vstřiky dokáže vyndat každý šikovný mechanik a servisní síť na zkoušky a repase je tady
 
Mám M5, MZR-CD 2.0 105 kw. Vstřiky vytáhnout není složité. Při montáži je nutné dát nové těsnící podložky a utáhnout momentem. Repasi jsem dělal v kravařích. Je dobré nahrát QR kod do řj.
 
Mám M5, MZR-CD 2.0 105 kw. Vstřiky vytáhnout není složité. Při montáži je nutné dát nové těsnící podložky a utáhnout momentem. Repasi jsem dělal v kravařích. Je dobré nahrát QR kod do řj.
Zdravím, chystám se někdy, teda až vyjde čas vyměnit 1 možná 2 vstřiky za starší s polovičním nájezdem, než mám já, na mé mazdě 3 BK MZD-CD 105kW skoro 240t km. Začnu na druhým válci, který má korekci asi 140 (ostatní mají kolem +-20) a motor nemá v některým pásmu otáček dobrý chod a často se při přechodu na volnoběh motor dobu srovnává, ale jinak podle mě hezky táhne, ale taky papá kolem 7l. Pak se uvidí, jak se vstřiky zkalibrujou... ale proč píšu. Je nutný nahrát přes ForScan ten kód do ECU nebo to zkousne i bez toho. Píšeš "je dobré" nahrát QR kód, pokud teda bude čitelný. Rád bych to věděl, než se do toho pustím, abych pak nečuměl jak vejr. Podložky jsem měnil před asi 15t, tak by jiné překvápko snad přijít nemělo ;) Dík za radu.
 
Tak to budu muset ukrást manželce notebook na full ForScan, protože přes mobil to nepůjde...že. A ten kód vezmu z toho QR kódu...je tam číslo, jestli si dobře pamatuju, ale to jde blbě přečíst 😩
Jen pro zajímavost, proč se to kóduje, stejně si to jednotka musí zkalibrovat. Přijde mi, že když se něco po na origo vstřiku, tak se s tím jednotka taky vypořádá ne?
 
Určitě nakódovat, to je bez debat.
Vstrik nakoduju, ikdyz moc nechapu, jak s tim dlouhym kodem ECU pracuje...
Jeste bych se chtel zeptat, co vlastne presne dela obnoveni adaptace. Chapu to, ze se obnovy vychozi nastaveni a novy cidlo nebo vstrik se zacnou prizpusobovat aktualnimu stavu/podminkam... obnova = reset? Treba prave u vstriku moc nechapu, co se bude dit pri obnove, kdyz se kalibrujou. 🤔 S tim souvisi dalsi dotaz, jestli se krom kodovani pri vymene vstriku musi i obnovit ta adaptace?
Dekuju za vysvetleni.
 
Vstrik nakoduju, ikdyz moc nechapu, jak s tim dlouhym kodem ECU pracuje...
Jeste bych se chtel zeptat, co vlastne presne dela obnoveni adaptace. Chapu to, ze se obnovy vychozi nastaveni a novy cidlo nebo vstrik se zacnou prizpusobovat aktualnimu stavu/podminkam... obnova = reset? Treba prave u vstriku moc nechapu, co se bude dit pri obnove, kdyz se kalibrujou. 🤔 S tim souvisi dalsi dotaz, jestli se krom kodovani pri vymene vstriku musi i obnovit ta adaptace?
Dekuju za vysvetleni.
Fuel injection amount learning

• The PCM verifies the variation in fuel injection amount by calculating fluctuations in engine speed.
• The fuel injection amount of each cylinder is increased/decreased by correcting the fuel injection amount to each cylinder according to the changes in engine speed so that the fluctuation in engine speed is reduced.
• The correction amount is recorded in the PCM as a learned value, and remains recorded until it is updated.
Auto-learning
• The PCM periodically implements auto learning of the fuel injection.The idling sound may fluctuate due to the fuel injectors performing high/low fuel injection pressure during learning.
• If all of the following conditions are met, the PCM implements the fuel injection amount learning.
― Shift lever position: Neutral (MTX)
― Selector lever position: Either D position, N position, or P position (ATX)
― Vehicle speed: 0 km/h {0 mph}
― Engine coolant temperature: 70—95 °C {158—203 °F}
― A/C non-operation
― Accelerator opening angle: 0%
― DPF regeneration control not implemented
• If any of the implementation conditions is not met during the fuel injection amount learning, the fuel injection amount learning is canceled, but it will resume when the implementation conditions are met again.
Manual learning
― The fuel injection amount learning can be implemented using the Mazda Modular Diagnostic System (M-MDS) or a check connector.
― It is necessary to perform the fuel injection amount learning periodically (once/year) to maintain performance.
 
Fuel injection amount learning

• The PCM verifies the variation in fuel injection amount by calculating fluctuations in engine speed.
• The fuel injection amount of each cylinder is increased/decreased by correcting the fuel injection amount to each cylinder according to the changes in engine speed so that the fluctuation in engine speed is reduced.
• The correction amount is recorded in the PCM as a learned value, and remains recorded until it is updated.
Auto-learning
• The PCM periodically implements auto learning of the fuel injection.The idling sound may fluctuate due to the fuel injectors performing high/low fuel injection pressure during learning.
• If all of the following conditions are met, the PCM implements the fuel injection amount learning.
― Shift lever position: Neutral (MTX)
― Selector lever position: Either D position, N position, or P position (ATX)
― Vehicle speed: 0 km/h {0 mph}
― Engine coolant temperature: 70—95 °C {158—203 °F}
― A/C non-operation
― Accelerator opening angle: 0%
― DPF regeneration control not implemented
• If any of the implementation conditions is not met during the fuel injection amount learning, the fuel injection amount learning is canceled, but it will resume when the implementation conditions are met again.
Manual learning
― The fuel injection amount learning can be implemented using the Mazda Modular Diagnostic System (M-MDS) or a check connector.
― It is necessary to perform the fuel injection amount learning periodically (once/year) to maintain performance.
Děkuju. Tenhle popis mi sedí na kalibraci i s těmi podmínkami odpovídajícími podmínkám ForScanu. Teď jsem dělal kalibraci a hodnoty korekcí se snížily, ale to si za jízdy časem mazda stejně upraví... adaptuje se. Obnovení adaptace vstřikovačů (případně dalších komponentů - EGR, čidla dif. tlaku apod.) jako další servisní úkon dělá co, jakoby ten reset? U vstřikovačů bych tenhle servisní krok chápal třeba po výměně, protože asi nebude požadovat optimální podmínky jako teplota apod., aby si udělal kalibraci. Jinak by třeba v mým případě jednotka používala na dobrý vstřik nějakou dobu hodnoty korekce z původního špatnýho vstřikovače, v mým případě děsných 110-160 (po-před kalibrací), než se mazda sama zkalibruje nebo budou podmínky na manuální kalibraci. Do té doby by motor vyskočil s kastle ;) Obnovu adaptace u vstřiků jsem se neodvážil udělat, tak se ptám a hlavně musím vyměnit ten vstřik, tak kromě kódování, bych potřeboval vědět, zda udělat před startem po výměně i to obnovení adaptací vstřikovačů. Děkuju moc a omlouvám se za natvrdlost :innocent:
 
Není jasné, u jakého auta/motoru. ...už jsem to našel a přesunul. Nedělej tady v tom bordel a dej si ty auta do podpisu.
Zdravím, trošku jsem v časovém presu a potřebuji jasnou odpověď, tak se ptám i tady (živé vlákno ;)).
Když se vymění vstřikovač, tak se před startem nakóduje, to je jasné, ale musí se nebo je dobré i obnovit adaptace vstřikovačů? Nerad bych si přidělal starosti. Děkuju.
 
Zdravím, trošku jsem v časovém presu a potřebuji jasnou odpověď, tak se ptám i tady (živé vlákno ;)).
Když se vymění vstřikovač, tak se před startem nakóduje, to je jasné, ale musí se nebo je dobré i obnovit adaptace vstřikovačů? Nerad bych si přidělal starosti. Děkuju.
Vstřikovací potrubí lze vyjmout a znovu namontovat až pětkrát. Při demontáži a montáži potrubí vstřikování paliva nezapomeňte provést záznam do servisního protokolu. Pokud je demontujete pošesté, nezapomeňte je vyměnit za nové.
Při výměně kteréhokoli vstřikovače bez kruhové značky v kalibračním kódu za vstřikovač s kruhovou značkou vždy současně vyměňte ostatní tři vstřikovače za vstřikovače s kruhovou značkou a proveďte přeprogramování PCM.
V případě výměny vstřikovače vždy proveďte každý postup seřízení podle následujících kroků:
KROK​
AKCE​
STRÁNKA/PODMÍNKA​
1​
Vyměňte vstřikovač paliva.​
–​
2​
Zapněte zapalování.​
–​
3​
Proveďte přeprogramování PCM*​
(Viz PCM REPROGRAMMING [MZR-CD (RF Turbo)].)​
4​
Proveďte postup programování kódu vstřikovačů paliva.​
(Viz FUEL INJECTOR CODE PROGRAM [MZR-CD (RF Turbo)].)​
5​
Proveďte postup resetování dat vstřikovače paliva.​
(Viz FUEL INJECTOR DATA RESET [MZR-CD (RF Turbo)].)​
6​
Vypněte zapalování.​
–​
7​
Počkejte 20 s.​
–​
8​
Spusťte motor.​
Zkontrolujte, zda se nerozsvítí kontrolka MIL.​
9​
Vypněte motor.​
–​
10​
Zapněte zapalování (Motor vypnutý).​
–​
11​
Proveďte postup autotestu KOEO.​
(Viz KOEO/KOER SELF TEST [MZR-CD (RF Turbo)].)​
12​
Spusťte motor.​
–​
13​
Proveďte postup autotestu KOER.​
Zahřívejte, dokud teplota výfukových plynů (EXHTEMP1, EXHTEMP2, EXHTEMP3 PID) nebude 100 °C {212 °F} nebo vyšší.
(Viz KOEO/KOER SELF TEST [MZR-CD (RF Turbo)].)​
14​
Proveďte postup korekce množství vstřiku.​
Teplota chladicí kapaliny motoru 65—95 °C {149—203 °F}
Teplota nasávaného vzduchu 15—65 °C {59—149 °F}
Teplota paliva 30—60 °C {86—140 °F}
(Viz ENGINE TUNE-UP [MZR-CD (RF Turbo)].)​
15​
Vypněte motor.​

Podrobný postup je tady v manuálech. FUEL INJECTOR REMOVAL/INSTALLATION [MZR-CD (RF Turbo)]
 
Poslední úprava:
Dekuju za komplet postup. Docela me polil pot po precteni te informace o kruhove znacce, o ktere jsem nevedel, u kodu vstrikovace... u novyho vstriku nemam nastesti za poslednim dvojznakem zadnou znacku, tak dobry😊
Jinak hlavne mi slo o to, jestli dobre chapu ukony ve ForScanu, tj. reset je tedy v prekladu obnoveni a test KOEO a KOER jsou predpokladam standardni vnitrni testy ridici jednotky s vypnutym a zapnutym motorem. Je to tak?

PS: Pardon za ten bordel ve vlaknech...
 
Dneska jsem měnil vstřik na mé Mazdě 3, BK, MZR-CD, 105kW motor RF7J a chtěl bych se podělit o pocity a výsledek.

Původně jsem myslel, jak mechanická výměna půjde jako po drátkách, ale za ty necelý dva roky nebo tak něco, co jsem měnil podložky pod vstřiky, jsem zapomněl, jak debilně je to udělaný (u 3ky bych přirovnal k výměně kabinovýho filtru nebo vyndání EGR či nezávislé topení). Třeba u Oktávky vstřiky procházejí ventilovým víkem bez jeho demontáže, takže včetně kabelů, aby se tam nemotaly, a bez všude přítomnýho oleje, ale dá se ;) Jo a samozřejmě po montáži se nedá zkontrolovat, jestli někde neprosakuje nafta...takže alespoň v mém případě násobná kontrola těsnění a utažení. Vstřik šel ven po chvilce rukou, ale bohužel se musí odpojit komplet svod přepadů a vyndat těsnění kolem přívodu paliva, aby se vytáhl. Při výměně všech vstřiků, případně přívodních trubek je nejednoduší vyndat celou přední stěnu, alespoň jsem tak dělal při výměně podložek. Pak jenom vyčisti sedlo vstřikovače, nová podložka a vše vrátit zpět...

No a teď přichází to, čeho jsem se bál a zjišťoval tady na fóru je nakódování a obecně celá procedura viz předchozí příspěvek od Shr3ka. Stačí úplně free ForScan na Windows a bluetooth adaptér (viz doporučované Shr3kem). Nebýt toho, že mám v garáži zimu a odpojený nezávislý topení a tedy, že se motor a výfuk zahříval sakra dlouho, aby se mohly udělat testy a kalibrace, tak nakonec dobrý. PS: Bez větrání se s tím nastartovaným dieselem nedá (zlatý benzín), takže zase zima, (zítra musím pořádně vyvětrat ;)).

Výsledek zatím vzhledem k výměně jenom jednoho jetého vstřikovače (240t za 120t km) a testovací jízdy jen 10km je pozitivní. Problém s cukáním v nízkých otáčkách při šimrání plynu zhruba 1100-1400 RPM je pryč a to samý při rychlejším sešlápnutí v nižších otáčkách. Nevím, zda je to zásluhou toho vstřiku na druhým válci nebo celou tou procedurou - reset, kalibrace apod., ale to se uvidí. Zatím jsem neměl šanci zkusit další studený start, tak snad se motor nebude dohadovat jako před tím, a uvidí se také, co časté vypalování DPF (pro info: EGR mám zaslepený).

Co je zvláštní jsou hodnoty korekcí před výměnou a po výměně vstřiku. Uvádím hodnoty FI_LRN_ jen ve 35MPa (volnoběh) a 65MPa (kolem 4000 RPM), obojí po kalibraci:

Válec / Před výměnou / Po výměně
01 / +4 / +32
02 /+108 / +40
03 / -16 / -12
04 / -36 / -12
11 / -20 /+12
12 / +8 / +4
13 / -64 / -20
14 / -60 / -32

Je zajímavý/divný, že se změnily hodnoty všem vstřikům. Původně jsem měl záměr vyměnit za nějakou dobu i 4ku, ale teď bych vyměnil spíš znova 2ku... buď je to tou procedurou nebo je vstřik na druhým válci řídící. Třeba mi to někdo polopaticky objasní. Předem dík za reakce.
 
Poslední úprava:
Po nějaké době doplňuji můj předchozí příspěvek. Po pár set kilometrech je vidět, jak se jednotka adaptuje a v některých ohledech v pozitivním smyslu a v některých zase ne... Chod motoru je pořád kulturnější, než před výměnou, ale občas je to jako by auto oddechovalo ;) Co je zajímavý nebo divný jsou hodnoty vstřikovačů, který si jednotka docela výrazně upravila, jestli je to přidáváním VIFu a pročištěním nebo prostě tou adaptací všeho za provozu... Uvádím korekce hned po výměně a nyní (doplněny i pro vyšší tlaky), třeba to bude někoho zajímat - pro srovnání.

Válec / po výměně / nyní
01 / +32 / +12
02 / +40 / -8
03 / -12 / -32
04 / -12 / -32
11 / +12 / -52
12 / +4 / -48
13 / -20 / -60
14 / -32 / -72
21 / +12 / -72
22 / 0 / - 64
23 / +8 / - 76
24 / -12 / - 72
31 / +8 / - 48
32 / +8 / -36
33 / -4 / -60
34 / -8 / -52
 
Musíš počítat s tím, že jednotka to počítá z míry akcelerace při jednotlivých zápalech, tzn. že když upraví jeden, koriguje i další. Mínusové hodnoty znamenají, že jsou vstřikovače ojeté a pravděpodobně nyní i čisté.
 
Dik za reakci. "Ojete" chapu jako, ze vic propousteji, pokud samozrejme nebudou necim ucpany. Takze pri vyssich plusovych hodnotach, je obecne vstrik tedy nejspis zacpany nebo je nizsi tlak na valci a snazi se to jednotka dorovnat vyssi davkou paliva, ne?
Vzhledem k tem vysokym plusovym hodnotam u druhyho vstriku pred vymenou a soucasnym minusovym bych tedy typoval, ze byly oba zacpany, ale ten novy rozumne a podarilo se ho procistit... 😉
 
Back
Top