1. Aby bylo snadnější používat naše webové stránky, používáme soubory cookie. Protože však Evropská unie ve své nekonečné moudrosti stanovila povinnost jasně vás o této skutečnosti informovat, činíme tak tímto textem. Používáním těchto stránek souhlasíte s používáním souborů cookie. Zde se dozvíte více.
  2. Podložky pod RZ s logem MazdaKlanu

    Ahoj Host, naši členové neúnavně vymýšlejí, kromě již několika realizovaných dodávek kvalitního oblečení, další identifikační znaky s logem MazdaKlanu, tentokrát se jedná o podložky pod RZ. Pokud máš zájem, hlasuj v anketě tamtéž.

motor Výměna chladící kapaliny

Diskuzi v 'Mazda6 (GH)' zahájil Scud, 25. 10. 2015.

  1. Scud

    Scud výkonný člen KLANu

    136
    70
    28
    Nadchází nám zima, a jelikož to bude naše první a Mazdice je z Itálie tak bych chtěl vyměnit chladící kapalinu. Koukal jsem že je zátka u spodku chladiče a na pravém boku motoru jsem našel odvzdušňovák. Chci se zeptat jestli tam je ještě nějakej další a dále kolik asi tam příjde chladiva a jaké. V Mazdě mi řekli SL22 ale z toho teda moc moudrej nejsem :D díky za odpověď. Mazda 6 GH wagon 2008 2.0 MZR-CD 103KW
     
  2. Vitus

    Vitus správce Člen týmu

    4 163
    2 380
    183
    Spritmonitor.de
    Konfigurátor říká, že 9 litrů chladiva. O specifikaci se ale nezmiňuje ...
     
  3. Scud

    Scud výkonný člen KLANu

    136
    70
    28
    a nevěděl bys jaký typ chladící kapaliny případně co má být origo?
     
  4. Vitus

    Vitus správce Člen týmu

    4 163
    2 380
    183
    Spritmonitor.de
    bohužel nedokážu určit přesný typ chladiva pro tvůj motor. Odhaduju modré chladivo, jakýsi konfigurátor říká že chladivo RAVENOL 1410112
     
  5. Max6

    Max6 rodinný člen KLANu

    383
    365
    63
    Pokud děláš kompletní výměnu,tak buď kup modrouzelenou/modrou (na bázi ethylenglykolu) ideálně koncentrovanou a pak si jí nařeď destilovanou vodou do cca -30°C. Tam je potom doporučená další výměna po cca 2-3 letech.
    Jestli máš na víčku chladiče nebo někde poblíž nápis FL22,tak kup chladící kapalinu specifikace FL22 (buď už naředěnou nebo zase koncentrát který si naředíš) a tam je doporučená výměna snad až 10 let.
    FL22 je kapalina přímo od Mazdy: https://www.google.cz/search?q=FL22...B4QsARqFQoTCMeP2eO03sgCFQNAFAod9a4EcA#imgrc=_
     
    Vitus se to líbí.
  6. Scud

    Scud výkonný člen KLANu

    136
    70
    28
    Tak kapalinu už mám, čekám na oleje a filtry, pak udělám kdyžtak nějaký návod, budu sundávat i vanu a čistit sací koš! Jinak stala se taková srandovní věc v obchodě, kde se kupovala chladící kapalina. Bylo mi vysvětleno prodavačem v AutoHobby že je úplně jedno jakou kapalinu tam naleji. A že žádná kapalina FL 22 neexistuje a mám si zavolat do Mazdy. Dle jejich slov "Je to jedno...." :D
    Jen podotýkám že jsem sehnal u známé FL 22 :)
     
  7. Natural

    Natural správce Člen týmu

    2 958
    1 591
    183
    Jenom přidám malé OT. Sundání vany, respektive čištění sacího koše je vzhledem ke generaci zbytečné. Ucpávání koše karbonem je neduh, který se týká prvních generací, které mají za sebou velkou dávku km s propálenýma podložkama..

    Jinak samozřejmě veškeré návody uvítáme ;)
     
  8. Scud

    Scud výkonný člen KLANu

    136
    70
    28
    nevíte náhodou kde je ještě odvzdušňovák? Vylil jsem 5 litrů ale zpátky šlo už jen 3L
     
  9. edemsx

    edemsx výkonný člen KLANu

    527
    191
    43
    Nenatáhne si do bloku pak ještě vodní pumpa? Bych to zkusil na pár sekund navrknout, pumpa se párkrát protočí a mělo by to dostat tam kam patří a dolejt co ubyde.
     
  10. Scud

    Scud výkonný člen KLANu

    136
    70
    28
    no to jsem praktikoval čistého času už asi hodinku a sežralo to tak litr navíc. Ale čerpadlo furt zajímavě vrčí. Whuuuůůůů a dokola
     
  11. edemsx

    edemsx výkonný člen KLANu

    527
    191
    43
    Mě tak napadá akorát, že by byl vzduch v horní hadici a neotevřel termostat, aby se to naplnilo celý... Tyo ale u GY jsem s tim takovýhle s*aní neměl, a to byl i motor venku :-/
     
  12. Scud

    Scud výkonný člen KLANu

    136
    70
    28
    hadice jsem promačkával a trochu to kleslo, no uvidíme po pár kilometrech
     
  13. Max6

    Max6 rodinný člen KLANu

    383
    365
    63
    Odvzdušnění se dělá takto:
    Naleje se chladič (případně i expanzka) co to jen jde). Potom se auto nastartuje a dá se topení na NEJTEPLEJŠÍ a foukání aspoň na 1.stupeň (nesmí být vypnuto) a raději se vypne klimatizace (to je kvůli ventilátoru klimy). Chvilku se auto drží na volnoběh,potom chvilku v hodně nízkých otáčkách a pak zase na volnoběh. Chcípne se motor a počká se až vychladne. Jak vychladne,tak se zkontroluje a doleje voda do chladiče/expanzky. Potom se auto saze nastartuje,topení opět na nejteplejší a foukání aspoň na 1.stupeň. Udělá se cvičná jízda alespoň 15km aby se auto pořádně prohřálo. Jelikož je venku zima,tak bych klidně nechal auto po týhle jízdě chvíli blafat na místě (ideálně aby se spustila sahara motoru). Potom se auto chcípne a nechá se v ideálnim případě vystydnout do rána (auto chcípněte s teplotou foukání nastavenou na nejteplejší). Jak auto úplně vystydne,tak vypustí tu poslední bublinu co v okruhu zbyla. Takže třeba ráno před dalšim nastartovánim to chce znovu zkouknout a případně dolít do chladiče/expanzky.
     
  14. Scud

    Scud výkonný člen KLANu

    136
    70
    28
    Díky za vyčerpávající odpověď. Dělal jsem to stejně, akorát ještě pořád se ozývají zvuky od vodní pumpy jako by něco nabíhalo a sahary se ještě nespustily :(
     
  15. Milda6

    Milda6 výkonný člen KLANu

    695
    240
    43
    Mám to na -20 stupňů a je tam modrozelena. Chci na -30
    I když nevím značení, tak můžu dolít FL22?
     
  16. Paul

    Paul nový člen

    9
    2
    3
    Já dával nedávno tuhle FL22 a vše ok-mám ale na víčku psáno FL22
    -jedině vypustit-dát tu FL22 a máš 10 let pokoj-nevím,jestli je dobré to smíchat s tím,co tam máš.;)
     

Sdílet tuto stránku