Spekulace sílí, Mazda mlčí. I tak by se dal shrnout tok neověřených informací okolo budoucnosti rotačního motoru. Není tajemstvím, že rotační motor má být použit jako „prodlužovač“ dojezdu pro Mazdu MX-30. Kdy? Možná příští rok, ale kdo ví, projekt byl údajně pozastaven kvůli nárůstu pořizovací ceny.
Teď se zas objevily spekulace, že Mazda pracuje na rotačním motoru s pohonem na vodík. Není to nějaká extra novinka, protože už v roce 2003 ukázala automobilka RX-8 Hydrogen RE, takže má bohaté zkušenosti v této oblasti. Dokonce je vodík plně kompatibilní s konstrukcí Wankelu, ale vývoj by byl tak nákladný, že by musel být dostupný pouze pro model s omezeným počtem kusů.
Nedávno se sice objevilo nové logo s písmenem „R“ a nákresy zadní části karoserie, které připomínaly koncept RX-Vision v sériové podobě, ale teď bylo zveřejněno další nové logo. To symbolizuje rotační motor a uvnitř písmeno „e“ – ve zkratce řečeno, elektrifikovaný rotační motor. Součástí fotografie s logem je také osm ochranných známek.
Přesněji za zmínku stojí tři nová zajímavá označení, e-SKYACTIV R-HEV, e-SKYACTIV R-EV a e-SKYACTIV R-Energy. Rozebereme-li si to postupně, tak pod názvem R-HEV by se mohl skrývat hybridní nebo vodíkový pohon, kdežto pod R-EV elektromobil s bateriemi. Co se týče R-Energy, mohlo by jít o vodíkový rotační motor, který by mohl být dán do netradičního výkonného modelu.
Tyto ochranné známky nemusí samozřejmě nic znamenat. Jenže s ohledem na poslední měsíc, kdy je rotační motor často skloňován v souvislosti s Mazdou, se asi vážně něco chystá…
Zdroj: autoblog.com, motor1.com
Článek Wankel sem, Wankel tam. Postaví Mazda rotační motor na vodík? se nejdříve objevil na Mazda News.
Pokračujte ve čtení...
Teď se zas objevily spekulace, že Mazda pracuje na rotačním motoru s pohonem na vodík. Není to nějaká extra novinka, protože už v roce 2003 ukázala automobilka RX-8 Hydrogen RE, takže má bohaté zkušenosti v této oblasti. Dokonce je vodík plně kompatibilní s konstrukcí Wankelu, ale vývoj by byl tak nákladný, že by musel být dostupný pouze pro model s omezeným počtem kusů.
Nedávno se sice objevilo nové logo s písmenem „R“ a nákresy zadní části karoserie, které připomínaly koncept RX-Vision v sériové podobě, ale teď bylo zveřejněno další nové logo. To symbolizuje rotační motor a uvnitř písmeno „e“ – ve zkratce řečeno, elektrifikovaný rotační motor. Součástí fotografie s logem je také osm ochranných známek.
Přesněji za zmínku stojí tři nová zajímavá označení, e-SKYACTIV R-HEV, e-SKYACTIV R-EV a e-SKYACTIV R-Energy. Rozebereme-li si to postupně, tak pod názvem R-HEV by se mohl skrývat hybridní nebo vodíkový pohon, kdežto pod R-EV elektromobil s bateriemi. Co se týče R-Energy, mohlo by jít o vodíkový rotační motor, který by mohl být dán do netradičního výkonného modelu.
Tyto ochranné známky nemusí samozřejmě nic znamenat. Jenže s ohledem na poslední měsíc, kdy je rotační motor často skloňován v souvislosti s Mazdou, se asi vážně něco chystá…
Zdroj: autoblog.com, motor1.com
Článek Wankel sem, Wankel tam. Postaví Mazda rotační motor na vodík? se nejdříve objevil na Mazda News.
Pokračujte ve čtení...