• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Xenony, výbojky

Zaujima ma jedna vec, da sa na GH nastavit aj sirka svetelneho lúča? Povedzme popri nastaveni hore/dole aj do širky.
 
Diky moc za odpoveď. Otazka ako clovek zisti ci ich potrebuje nastavit do stran, vidia to na regloskope?
 
Diky moc za odpoveď. Otazka ako clovek zisti ci ich potrebuje nastavit do stran, vidia to na regloskope?
Ja si to steluju podle sebe v noci na dlouhy rovince na okresce. A debilove na STK mi to vzdycky donuti rozvrtat. Ale uz si pocitam otocky😁Prave mam trochu vice "do lesa" a dalky, kvuli lidem v maskacich a zveri.
 
Diky moc za odpoveď. Otazka ako clovek zisti ci ich potrebuje nastavit do stran, vidia to na regloskope?
Ano. Popřípadě stačí zeď viz pdf ;)
Nastavení na GH by mělo být i ve workshop manuálu.
 

Přílohy

  • HEADLIGHT AIMING.pdf
    150,2 KB · Zobrazení: 23
Máme tu opět zimu, tak přidám další aktualizaci z renovace světel ;) Velké díky a uznání letí na adresu Dobre Svietime :cool:
Zobrazit přílohu 17020 Zobrazit přílohu 17022 Zobrazit přílohu 17023 Zobrazit přílohu 17024 Zobrazit přílohu 17021

Více foto a info na mé stránce: https://www.facebook.com/pg/mazdaLEDosvetleni/photos/?tab=album&album_id=1874160085966810 :snaphappy:
Ahoj,
to je nová parabola nebo vyčištěná..... pokud nová, tak dá se někde koupit? Chtěl bych si vyčistit xenony, ale když už to budu demontovat, tak bych rád byl připraven, kdyby byla parabola KO. Mám světla s přísvitem do zatáček s originál výbojkami, tak snad je vše jen špinavé a ne spálené/rozbité. Díky

můžu poprosit kolegy, kteří si doma čistili čočky a paraboly, tak čím to dělali a jak pak světla slepili a čím? ať těsní? chystám se na renovaci a nerad bych byl překvapen :)
 
Ahoj. Na paraboly bych raději vůbec nesahal. S velkou pravděpodobností jenom setřeš vypálenou vrstvu a pak budeš řešit, kdo ti to znovu pokoví.
Já jsem bohužel dělal jedno světlo do kterého teklo a zařekl jsem se, že už to nikdy dělat nechci :D
Jestli se do toho přece jenom chceš pouštět, tak světlomet musíš nahřát (odhaduju 60°C, aby tmel začal povolovat a plasty ještě nebyly úplně měkké), pak velmi opatrně rozloupnout.
Před složením vyškrábeš starý tmel z drážky, naneseš nový a pečlivě vtlačíš plexi do drážky. Doporučuju tmel na lepení autoskel a plexi zamaskovat - černí opravdu kvalitně. Přeju hodně trpělivosti :)
 
Ahoj. Na paraboly bych raději vůbec nesahal. S velkou pravděpodobností jenom setřeš vypálenou vrstvu a pak budeš řešit, kdo ti to znovu pokoví.
Já jsem bohužel dělal jedno světlo do kterého teklo a zařekl jsem se, že už to nikdy dělat nechci :D
Jestli se do toho přece jenom chceš pouštět, tak světlomet musíš nahřát (odhaduju 60°C, aby tmel začal povolovat a plasty ještě nebyly úplně měkké), pak velmi opatrně rozloupnout.
Před složením vyškrábeš starý tmel z drážky, naneseš nový a pečlivě vtlačíš plexi do drážky. Doporučuju tmel na lepení autoskel a plexi zamaskovat - černí opravdu kvalitně. Přeju hodně trpělivosti :)
Všichni tady píšou, že když už měnili výbojky, tak si dali tu práci na celkový repas.... Cistili čočku a paraboly a ty napíšeš, že bys na ni raději nesahá, tak jsem zmatený.... 🙂 Neví náhodou někdo, zda se dají koupit ty paraboly zvlášť. Že bych je vyměnil za nové.?? Rovnou
 
Všichni tady píšou, že když už měnili výbojky, tak si dali tu práci na celkový repas.... Cistili čočku a paraboly a ty napíšeš, že bys na ni raději nesahá, tak jsem zmatený.... 🙂 Neví náhodou někdo, zda se dají koupit ty paraboly zvlášť. Že bych je vyměnil za nové.?? Rovnou
Přiznávám, že toto vlákno moc nečtu a světlo, které jsem dělal mělo 18 let. Tam ta vrstva z paraboly šla velmi lehce dolů.
Skleněné čočce se teoreticky nic stát nemůže
 
Ahoj,
to je nová parabola nebo vyčištěná..... pokud nová, tak dá se někde koupit? Chtěl bych si vyčistit xenony, ale když už to budu demontovat, tak bych rád byl připraven, kdyby byla parabola KO. Mám světla s přísvitem do zatáček s originál výbojkami, tak snad je vše jen špinavé a ne spálené/rozbité. Díky
Je to samozřejmě nová parabola. Jak je vidět na foto, tak na původní plastové parabole nic na vyčištění nezbylo.

Problém je, že u před FL je parabola kovová a ta se dá vyčistit (pokud to člověk neosadí nějakýma noname výbojkama). Ty máš FL a plastové paraboly, na kterých většinou není co čistit jelikož jsou propálené (samozřejmě především záleží na tom, kolik má auto nasvíceno).
Kde koupit/poptat/repasovat jsem psal viz

Hlavně nepoužívej všelijaké tmely a blbosti co na světlo nepatří (je potom radost na takových světlech do budoucna něco dělat). Normálně ideálně butylovou pásku/těsnění na svtětlomety ;)
 
O víkendu jsem se dostal k výměně xenonových výbojek na mé M3 (BM). Z výroby tam jsou Osramky, proto jsem, i podle recenzí, koupil OSRAM Night Breaker, Laser Xenarc, D4S.
Měl jsem sundané kola kvůli přezouvání, proto jsem zvolil metodu výměny přes podběh. Po sundání těch plastových cvoků, co drží podběh (není nutné vyndávat všechny) a asi 3 šroubků, které drží podběh ze spodní strany nárazníku, je k výbojce celkem dobrý přístup. Pro Vás, kteří se na výměnu teprve chystáte, jsem pro lepší představu udělal pár fotek.
Ještě něco málo k popisu fotek a pracovnímu postupu.
- před výměnou jsem pro jistotu odpojil baterku, přeci jen do výbojky neproudí 12 V, jako u běžné žárovky.
- černý plastový kryt pouzdra xenonu (se samolepkou - foto 1) se povoluje pootočením o 1/8 otáčky proti směru hodinových ručiček.
- kovová objímka xenonové výbojky (s vylisovaným bleskem - foto 2) se povoluje pootočením objímky rovněž o cca 1/8 otáčky proti směru hodinových ručiček a pote se objímka jen k sobě vysune.
- xenonovou výbojku drží kovové drátky (jako u běžných žárovek - foto 3). Ty se z horní polohy odjistí lehkým zatlačením směrem k výbojce, pak stlačením drátků k sobě a jejich následným pohybem směrem dolů do servisní polohy (foto 4).
- xenonová výbojka je ve světle osazena s izolovaným vláknem v dolní poloze, tak jak je na fotce 5.
Při zpětném nasazení kovové objímky a plastového krytu správnou polohu "potvrdí" takové lehké zacvaknutí.
Třeba někomu pár postřehů z výměny pomůže;)

1.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg 6.jpg
 
Rovnako som sa rozhodol pre výmenu výbojok (D4S Night Breaker), pretože už hádam každé auto s halogénmi svietilo lepšie. Pri výmene došlo k nepríjemnému zisteniu, že paraboly sú spálené, tak teraz dilema kam to dať pokoviť? Kontaktoval som Dobre Svietime, no z prístupu pána na telefóne som bol sklamaný, nakoľko bol arogantný a na jednoduchú otázku pokovenia parabol mi neodpovedal a zaujímal ho len model auta. Následne pokus č. 2 bola firma Majstri Svetla, kde som bol informovaný, že vákuové pokovovanie nerobia a navyše to v konečnom dôsledku nemá zmysel a ponúkli mi prestavbu svetlometov za 450 €. 3. pokus bol konečne úspešný https://www.xenon-vybojky.cz/kategorie/395-pokoveni-parabol.html

20240303_132535.jpg 20240322_101754.jpg
 
O víkendu jsem se dostal k výměně xenonových výbojek na mé M3 (BM). Z výroby tam jsou Osramky, proto jsem, i podle recenzí, koupil OSRAM Night Breaker, Laser Xenarc, D4S.
Měl jsem sundané kola kvůli přezouvání, proto jsem zvolil metodu výměny přes podběh. Po sundání těch plastových cvoků, co drží podběh (není nutné vyndávat všechny) a asi 3 šroubků, které drží podběh ze spodní strany nárazníku, je k výbojce celkem dobrý přístup. Pro Vás, kteří se na výměnu teprve chystáte, jsem pro lepší představu udělal pár fotek.
Ještě něco málo k popisu fotek a pracovnímu postupu.
- před výměnou jsem pro jistotu odpojil baterku, přeci jen do výbojky neproudí 12 V, jako u běžné žárovky.
- černý plastový kryt pouzdra xenonu (se samolepkou - foto 1) se povoluje pootočením o 1/8 otáčky proti směru hodinových ručiček.
- kovová objímka xenonové výbojky (s vylisovaným bleskem - foto 2) se povoluje pootočením objímky rovněž o cca 1/8 otáčky proti směru hodinových ručiček a pote se objímka jen k sobě vysune.
- xenonovou výbojku drží kovové drátky (jako u běžných žárovek - foto 3). Ty se z horní polohy odjistí lehkým zatlačením směrem k výbojce, pak stlačením drátků k sobě a jejich následným pohybem směrem dolů do servisní polohy (foto 4).
- xenonová výbojka je ve světle osazena s izolovaným vláknem v dolní poloze, tak jak je na fotce 5.
Při zpětném nasazení kovové objímky a plastového krytu správnou polohu "potvrdí" takové lehké zacvaknutí.
Třeba někomu pár postřehů z výměny pomůže;)

Zobrazit přílohu 50676 Zobrazit přílohu 50677 Zobrazit přílohu 50678 Zobrazit přílohu 50679 Zobrazit přílohu 50680 Zobrazit přílohu 50681
Mám aktuálně také zkušenost s výměnou, levá strana bez problému a celkem rychle, pravá strana trochu s komplikacemi s opětovným správným usazením výbojky - málo místa, nechal jsem na autě kola, jen jsem demontoval podběh. Nicméně ještě přemýšlím, jestli po výměně nechat udělat seřízení světel. Nechával jsi seřídit světla?
 
Mám aktuálně také zkušenost s výměnou, levá strana bez problému a celkem rychle, pravá strana trochu s komplikacemi s opětovným správným usazením výbojky - málo místa, nechal jsem na autě kola, jen jsem demontoval podběh. Nicméně ještě přemýšlím, jestli po výměně nechat udělat seřízení světel. Nechával jsi seřídit světla?
Koncem dubna mě čeká STK, tak při technické nechám seřídit. Pokud jsi vzal xenony s větší svítivostí, jako já, určitě bych nechal seřídit.
 
Koncem dubna mě čeká STK, tak při technické nechám seřídit. Pokud jsi vzal xenony s větší svítivostí, jako já, určitě bych nechal seřídit.
Byla to první výměna xenonů, použil jsem Osram Cool Blue Intense Xenarc. Nechám tedy seřídit. Díky.
 
Byla to první výměna xenonů, použil jsem Osram Cool Blue Intense Xenarc. Nechám tedy seřídit. Díky.
Taky jsem si jednu chvíli pohrával s myšlenkou vzít Osramky s teplotou chromatičnosti 6000K, u kterých je větší wau efekt. Ale shlédl jsem nějaké video recenze, včetně přímých srovnání, a co se týká kvality osvětlení vozovky, hlavně za deště, byly lepší xenony s teplotou 4000-4500K. Takže jsem upřednostnil větší bezpečnost před efektem.
 
Taky jsem si jednu chvíli pohrával s myšlenkou vzít Osramky s teplotou chromatičnosti 6000K, u kterých je větší wau efekt. Ale shlédl jsem nějaké video recenze, včetně přímých srovnání, a co se týká kvality osvětlení vozovky, hlavně za deště, byly lepší xenony s teplotou 4000-4500K. Takže jsem upřednostnil větší bezpečnost před efektem.
Rozumím. Já jsme chtěl otestovat tuto verzi, pokud to nebude vyhovující, tak se vrátím k "původním". Dám vědět.
 
Back
Top