• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Zadymila jedna brzda

sefko88

nový člen
11
Zdarec. Včera som bol na výlete. Po 20km som odbočil natankovať a na semafore som si všimol v spätnom zrkadle, že mi zadymilo ľavé zadné koleso. Na benzínke som to omrkol. Nechal som to vychladnúť a jediné čo ma napadlo bolo deaktivovať parkovaciu brzdu do servisného režimu. Čuduj sa svete pomohlo to. To isté sa mi stalo na octavke 1. Tam som ľahol pod auto a odpojil lanko ručnej brzdy. Otázka je. Čo sa vlastno stalo? Zatuhol brzdový strmeň? Auto má nabehnaých 105tisic km a rocnik 2018. Akože na starej octavke berem - 15 ročný strmeň....ale tu? Poraďte čo s tým je. Kotúče a doštičky boli vymenené pred 5tis km.
 
Hledal bych problém v té výměně před 5000 km.
Popřípadě něco tady:
 
Odpověděl jsi si sám tím, že jsi deaktivoval tu ruční brzdu. Takže problém je nejpravděpodobněji v třmenu LZ kola.
U VW/VAG se to může stávat, když se vymění zadní desky a pak se parkovací brzda nastaví do výchozí polohy diagnostikou. A je jedno jakou. Dělá to dle zkušeností uživatelů i origo diagnostika ve značkovém servise. Takže hodně lidí začalo fungovat tak, že to nastavují při výměně zadních desek ručně.

Zkusil bych to zpětně aktivovat v místě, kde je velmi mírný, skoro neznatelný sklon silnice, následně odbrzdit ruční brzdu, opakovaně sešlápnout provozní brzdu (tedy pedál) a pustit. Auto se musí samo rozjíždět (případně na rovině neklást odpor k potlačení vpřed/vzad). Ovšem i při bezproblémové funkci v tom čase budeš pořád vědět, že je tam nějaký problém a důvěřovat bezchybné funkci asi nebudeš.

Bylo by vhodné se na to mrknout i diagnostikou, jestli tam brzda nevypsala nějakou chybku.

+ nevím jak přesně u tvého modelu funguje ta ruční brzda. Koncerny mají elektromotorek přímo na třmenu, ale například Toyoty Avensis měly elektromotor uprostřed auta a od něj šly lanovody k oboum zadním kolům. V prvním případě tedy logicky nemůže být problém v lanovodu, v druhém případě ale ano + klidně v tom el. motoru samotném (pokud se tak děje na obou kolech)

Každopádně řešit hned. V krajním případě přijdeš o desky, kotouč a možná i samotný třmen. Nemluvě o spotřebě paliva a teoreticky i ložisku kola a snímač ABS, které se vyhřejou.
 
Back
Top