• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Novinky Mazda

Chvála rebelům - TEST Mazda3 2.0 Skyactiv-G/165 k Revolution - Auto7 1/2015 Verdikt: Mazda je králem kompaktních hatchbacků. Má fantastický dvoulitr a příjemně se řídí. K cestujícím vzadu ale není tak vstřícná jako k řidiči, kterého umí hýčkat všemi způsoby. Není však pravda, že je drahá – VW Gold 1,4 TSI/140 k sice stojí 497 900 korun, přitom není tak dobrý ani motoricky, ani úrovní výbavy. Celý článek ke stažení zde (PDF) Pokračujte ve čtení...
Naše žhavá novinka přináší zcela novou úroveň stylu a pohodlí vozidla kombi. Zcela nová Mazda6 Wagon se poprvé představí na pařížské motorshow 2012, který bude zahájen 27. září. A společně bude vystavena naše zcela nová Mazda6 Sedan, která se poprvé představila na moskevské motorshow 29. srpna. Oba modely budou v Evropě uvedeny do prodeje do konce roku 2012. Oba modely na pařížské motorshow budou vybaveny našim novým vznětovým motorem SKYACTIV-D 2,2 l o výkonu 150 nebo 175 k. Oba motory splňují jednu z nejpřísnějších evropských emisních norem Euro6. Pro řidiče, kteří dávají přednost zážehovému motoru, budou vozy Mazda6 Wagon a Mazda6 Sedan rovněž k dispozici s našimi zážehovými motory SKYACTIV-G 2,0 l (145 nebo 165 k) a SKYACTIV-G...
Nedávno jsem psal o tom, že australská Mazda zahájila půlroční testování CX-60 a poté bude teprve spuštěn samotný prodej. Ale to však nebrání tomu, aby místní import poodhalil konfiguraci modelu včetně motorizací. Předem je jasné, že protěžována bude hybridní varianta jako na jiných trzích, ale v Austrálii se budou nabízet celkem tři pohonné jednotky. Mazda CX-60 PHEV má v útrobách 2,5litrový řadový benzínový čtyřválec Skyactiv-G spolupracující s elektromotorem o výkonu 136 koní a lithium-iontovou baterií o kapacitě 17,8 kWh. Celkově tak pohonná soustava disponuje výkonem 327 koní a točivým momentem 500 Nm. Díky tomu jde tak o nejvýkonnější silniční model, jaký kdy Mazda vyrobila. Stejně jako Evropané i Australané se dočkají...
Pokrok nezastavíš! V minulosti se vymýšleli vzhledové úpravy pro sportovní modely jako kupé, GT, apod., ale dnes jsou zkrátka v kurzu SUV. I proto japonský úpravce AutoExe představil (prozatím) vzhledovou proměnu pro nedávno představenou Mazdu CX-60. Jak už to dnes bývá, představený aero paket dodává CX-60 agresivnější image. V přední části je k nepřehlédnutí výrazný splitter, zatímco z profilu oslní snad jen „ofuky“ na oknech. Vzadu se úpravce „vyřádil“ asi nejvíce – velké křídlo namontované na sériové, sportovní nástavce na umělých průduších v nárazníku a difuzor se čtyřmi koncovkami výfuku. Všechny tyto díly v rámci tuningového balíčku jsou kompatibilní se všemi verzemi CX-60. Na webu úpravce AutoExe je uvedeno, že balíček lze...
Na právě probíhajícím tokijském autosalonu se představil ve světové premiéře před pár dny historicky první elektromobil značky Mazda. Nese označení MX-30 a jde o menší SUV-kupé. Ovšem vzhledem k významné události, která se udá v příštím roce, je pochopitelné, když se nejen místní média zeptají přítomných zástupců automobilky na hojně omývané téma – návrat modelu RX. Jak se vyjádřili protentokrát? Zprávy týkající se nástupce RX-8 jsou pomalu tak nekonečné jako jeden ze seriálů na nejmenované televizní stanici. Spekulace o novém sportovním modelu s odznáčkem RX kolují už dlouhá léta, a co víc, Mazda to ještě víc „okořenila“ půvabným konceptem RX-Vision, který se ukázal v roce 2015 a měl by být předzvěstí pokračovatele tradičního rodu...
Rozhovory s Vámi se stávají na našem webu oblíbenou rubrikou. Ono není divu, jelikož se člověk dozví plno zajímavostí a zhlédne záživné fotografie. Naposled proběhlo interview s Honzou, který se vydal se svou MX-5 za krásami Slovenska a Maďarska. Tentokrát však půjde o trochu jiný rozhovor, jelikož čtenář Roman dlouho váhal, zda se vydá po Evropě s Mazdou MX-5 nebo 323F (BA) a nakonec zvítězil následovník oblíbené „mrkačky“. Co ho postihlo během cesty? A jak připravoval svůj vůz? 1. Ahoj Romane, je to už nějaký ten pátek, co ses mi do zpráv pochlubil, že právě cestuješ se svou Mazdou 323F (BA) po severní Evropě. Jak tě to napadlo? Ahoj Jirko, jak už na Mazda News dříve proběhlo, vydali jsme se s přítelkyní letos na trochu...
Česká dealerství značky Mazda naskladňují postupně novou Mazdu 3, ať už v provedení hatchback či sedan, s revolučním motorem Skyactiv-X. Bohužel nemám takové časové možnosti, abych mohl vyzkoušet danou novinku na vlastní kůži, ale naštěstí mám kolem sebe skvělé lidi a přátelé, kteří se dokážou podělit o své dojmy. Kamarád Martin, externí marketingový specialista ústeckého dealerství Mazda AUTO BEK, tak otestoval Mazdu 3 Hatchback s převratným agregátem. Jak na něj zapůsobil? Přečtěte si následující rozhovor. 1. Ahoj Martine, mohl bys tedy čtenářům pro začátek představit tebou testovaný vůz? Jestli bys zmínil například, v jaké byl výbavě či v jaké cenové relaci se pohybujeme. Ahoj Jirko, testovaný vůz byl na poměry předváděcích vozů...
S příchodem podzimu zavítala do českých showroomů nová Mazda MX-30 neboli vůbec první elektromobil japonské značky, který se ukázal světu poprvé na tokijském autosalonu v minulém roce. Pochopitelně dealeři nezahálí a nabízí první testovací jízdy. Jelikož nemám takové časové možnosti, abych se ujal osobně volantu MX-30, jsem rád za kamaráda Martina coby externího marketingového specialistu ústeckého dealerství Mazda AUTO BEK, který si MX-30 vypůjčil na víkend a otestoval ji pro čtenáře Mazda News. Opět jej vyzpovídám prostřednictvím rozhovoru, jako tomu bylo třeba u nové 3 či CX-30. 1. Ahoj Martine, tak opět se setkáváme u dalšího rozhovoru a jsem za to pochopitelně rád! Co ti projelo tenkrát hlavou, když si poprvé zjistil, že...
S příchodem podzimu zavítala do českých showroomů nová Mazda MX-30 neboli vůbec první elektromobil japonské značky, který se ukázal světu poprvé na tokijském autosalonu v minulém roce. Pochopitelně dealeři nezahálí a nabízí první testovací jízdy. Jelikož nemám takové časové možnosti, abych se ujal osobně volantu MX-30, jsem rád za kamaráda Martina coby externího marketingového specialistu ústeckého dealerství Mazda AUTO BEK, který si MX-30 vypůjčil na víkend a otestoval ji pro čtenáře Mazda News. Opět jej vyzpovídám prostřednictvím rozhovoru, jako tomu bylo třeba u nové 3 či CX-30. 1. Ahoj Martine, tak opět se setkáváme u dalšího rozhovoru a jsem za to pochopitelně rád! Co ti projelo tenkrát hlavou, když si poprvé zjistil, že...
Naposledy jsem s kamarádem Martinem, externím marketingovým specialistou ústeckého dealerství Mazda AUTO BEK, vedl rozhovor o nové Mazdě 3, v provedení hatchback, která měla pod kapotou revoluční motor Skyactiv-X. Protentokrát si našel chvíli, aby vyzkoušel pro Mazda News novou Mazdu CX-30, a to jak v kombinaci se základním motorem Skyactiv-G122, tak i převratným agregátem Skyactiv-X180. Jak zapůsobilo na něj nové SUV? A co přineslo srovnání motorizací? 1. Ahoj Martine, předně děkuji, že sis udělal opět čas na naše čtenáře a pomáháš mi tak tvořit zajímavý obsah na stránkách. Nicméně, takhle ze začátku, jak se ti vlastně líbí CX-30? Ahoj Jirko, já děkuji a jsem rád, že můžu své zážitky sdílet s fanoušky značky. Jak jistě víš...
Pokud sledujete články na našem webu pravidelně, určitě znáte mého kamaráda Martina, který pracuje externě i pro showroom Mazda AUTO Bek v Ústí nad Labem. Díky němu jsme měli možnost si přečíst první dojmy z nové 3 s motorem Skyactiv-X, ale i MX-30. Tentokrát to však bude trochu jiný rozhovor, neboť Martin si udělal loni další čtyřkolovou radost. 1. Ahoj Martine, já vím o tobě, že máš rád auta staršího data výroby, čemuž odpovídá i tvůj vozový park. Můžeš nám tedy říci, co parkuješ v garáži? Ahoj Jirko, auta mám velmi rád a ty starší především. A to proto, že i s obyčejným starým autem si užiju dost zábavy. A hodně mě baví to, jak z nich dýchá ta, v mém případě, devadesátková atmosféra. Zapnu si nějakou dobovou hudbu, obléknu...
Poslední rozhovor s jedním z Vás, který jsem zveřejnil v listopadu loňského roku, byl o prvních dojmech z nové Mazdy 3, ale především revolučního motoru Skyactiv-X. Čísla v editoru mluví jasně o tom, že Vás nadmíru zaujal. Nicméně, po delší pauze se vracím k oblíbené rubrice Rozhovory a tentokrát jsem položil otázky Lukášovi, kterého znáte spíše pod přezdívkou Deri. Vybral jsem právě jeho, jelikož doma postavil závodní speciál z Mazdy 6 (GG) a hodil jej do vítězných barev 787B z LeMans 1991. Musím uznat, že auto vypadá naprosto skvěle! 1. Ahoj Lukáši, přednostně musím smeknout před tebou pomyslný klobouk, protože výsledek se ti vážně povedl! Prozraď nám, kdy přišla ta první myšlenka něco takového postavit? A proč právě Mazda 6...
Naše rubrika Rozhovory se těšila velké oblibě, bohužel vlivem nedostatku času není už na ni tolik prostoru jako dříve, proto i ten poslední rozhovor proběhl s Martinem už před rokem. Nicméně, oslovil jsem nyní mou kamarádku Lucii, která je majitelkou Mazdy 323F (BG) v provedení GT, a udělal s ní krátký rozhovor i o tom, jaké překážky musela podstoupit při kompletní renovaci. Navíc na Instagramu začíná být známá, což není divu, její „eFko“ vypadá, jako by právě vyjelo z linky! Pokud ji taky chcete sledovat, najděte si její profil – @mazda323fbggt. 1. Ahoj Luci, řekni nám prosím, Mazda byla tvým prvním autem? Jak se vůbec holka jako ty dostala k Mazdám? Ahoj, mé první auto byl Ford Fiesta alias Fišta (smích). Pak jsem ale potřebovala...
Je to víc než rok, co se představil na tokijském autosalonu vůbec první elektromobil MX-30. Následná jeho evropská premiéra proběhla na začátku roku 2020 v Bruselu. S odstupem času začaly kolovat spekulace, že Mazda přemýšlí o další verzi s vyšším dojezdem. Současné provedení Mazdy MX-30 nabízí dojezd 200 km, což není zrovna dvakrát oslňující s ohledem na konkurenci, a proto se začalo mluvit o tom, že automobilka pracuje na benzínovém motoru, který by zvýšil avizovaný dojezd. A vypadá to, že čekání je konečně u konce, neboť byl údajně potvrzen návrat rotačního motoru coby generátoru pro MX-30. Při uvedení na trh si Mazda stanovila v Japonsku prodejní cíl 1000 vozů měsíčně, ale ten se plní nyní jen z poloviny. Důvodem je prý...
• Japonská automobilka dokázala meziročně zvýšit odbyt v Evropě o 18 procent • Ve všech evropských zemích si Mazda vedle lépe, než byl průměr daného trhu Mazda má za sebou velmi úspěšný rok, ve kterém si připsala jedenz největších meziročních nárůstů ze všech masových značek zastoupených na evropskémtrhu. Japonská automobilka zaznamenala v roce 2013 o 18 procent více nových registracínež o rok dříve, ačkoliv evropský trh celkově klesl o 1,8 %. Pro Evropu to byl již šestýmeziroční pokles v řadě.* Mazda si vedla nadprůměrně dobře v každé jednotlivé zemi Evropy. Ve třech čtvrtináchz nich vykázala dokonce dvojciferný růst. Velmi dobrý byl z tohoto pohledu severský region,kde se prodalo o 59 procent více automobilů značky Mazda než v roce...
Asi tak před měsícem jsem Vás informoval o tom, že nová generace Mazdy 6 zažije doslova revoluci, neboť dostane platformu s pohonem zadních kol, ale i nový šestiválec Skyactiv-X. Zdá se to možná divné, ale přechod na takovou platformu se musí značce vyplatit, a proto by nebylo od věci, kdyby na ni přešly i ostatní modely. A zřejmě se tak skutečně stane, protože se nyní objevila informace, že pohon zadních kol, a nejen to, dostane i nástupce CX-5. Možná si říkáte, proč píšu nástupce a ne nová generace. Důvod je prostý, Mazda najíždí na novou nomenklaturu, příkladem je CX-30, a proto logicky nové velké SUV dostane označení CX-50, aby tak zapadlo do nové „rodiny“. V USA, ale nejenom tam, se současná CX-5 těší velké oblibě, proto není...
Legendy, nebo Reunion? Tak tohle si možná říkalo mnoho z nás. Na poslední květnový víkend nebyla naplánovaná pouze automobilová slavnost Legendy, ale i tradiční jihočeský sraz Mazda Reunion. Někteří se tak vydali do Prahy a někteří zase dali přednost setkání s přáteli v autokempu Karvánky. Letošní, v pořadí již šestý, ročník byl zahájen v pátek 27. května v podvečerních hodinách. První účastníci nenechali na sebe dlouho čekat a už je vítal u závory hlavní organizátor Milan společně s Mírou. Následovalo ubytování v chatkách, pokud jste si ji v předstihu rezervovali, a přesun k hospůdce na kus řeči za ostatními dorazivšími. Jelikož se tradiční účastníci schází hromadně jen na srazu, není divu, že debaty trvaly do nočních hodin. Lidé...
Back
Top