• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Novinky Mazda

„Jen málokdy v nás první rande se zcela novým vozem zanechá tak jednoznačné pocity. Mazda3 je elegantní, pohodlné, mimořádně obratné, technologicky vyspělé a přiměřeně praktické auto obdařené vzácnou esencí – silným charismatem. Žádná z objektivně průměrných vlastností interiéru by nás ve skutečnosti nepřiměla dát přednost golfu. Zato harmonii kultivované jízdy, špičkové dynamiky podvozku a řidičské vytříbenosti se nebojíme porovnávat s prémiovým a náležitě draným Audi A3. Svět motorů s prvním testem vozu Mazda3 je nyní v prodeji. Pokračujte ve čtení...
Radost ze života - TEST Mazda2 - Auto7 4/2015 „Doba, kdy si lidé sedali na zadek z revoluční šestky, už pozvolna vyšuměla. Vůbec to však neznamená, že by u Mazdy spali na vavřínech. Nová dvojka je výtečně jezdícím a na poměry ve třídě nebývale kvalitně postaveným autem....“ Celý článek ke stažení zde (PDF) Svezte se novou Mazdou2 › Pokračujte ve čtení...
Více než třicet let. Tak dlouho se už objevuje model MX-5 v nabídce Mazdy. Jednoduchý roadster se dočkal prozatím čtyř generací, ale i ta poslední odkazuje na původní provedení. Za designem první generace stál také Shunji Tanaka, který uvedl koncept do sériové podoby. Bohužel, právě Tanaka zemřel minulý týden ve věku 75 let. Oznámení o jeho smrti se objevilo poprvé na facebookové skupině japonského klubu MX-5, kde o ní informoval předseda klubu Katsuyuki Satake, protože Tanaka byl věrným členem a přítelem. Prohlášení, které získalo v překladu médium CarBuzz, znělo následovně: „Je mi líto, že musím oznámit, že pan Tanaka, hlavní designér MX-5 (NA), zemřel 12. prosince ve věku 75 let.“ Jeho poslední slova byla: „V životě nelituji.“...
Známe výsledky hlasování veřejnosti v anketě Auto roku 2014 v ČR První vrchol ankety Auto roku 2014 v České republice máme za sebou. Přesně o půlnoci z 31. prosince 2013 na 1. ledna 2014 se uzavřelo hlasování veřejnosti prostřednictvím oficiální webové stránky www.autoroku.cz. Její návštěvníci měli počínaje 10. říjnem 2013 možnost podpořit svého favorita v celkem pěti kategoriích, do nichž byly nominované automobily rozděleny. Této šance využilo celkem 35 tisíc respondentů. A jak nakonec vše dopadlo? Mezi městskými vozy se nejvíce dařilo Renaultu Captur, ovšem těsně mu na paty šlapaly BMW i3 a Peugeot 2008. Naopak v nižší střední třídě předčila Škoda Octavia své konkurenty skutečně výrazným způsobem, přičemž stříbrná příčka...
Možná už o tom víte, možná to bude pro vás novinka. Evropská unie s platností od 1. ledna 2020 změnila (čti: zpřísnila) směrnice ohledně emisí vozů. Zkrátka, každý gram CO2 nad uvedený limit bude přísně sankciován. To se samozřejmě projeví na cenách pro koncového zákazníka, takže se očekává velké zdražování či rušení nějakých konfigurací jednotlivých modelů. A bohužel nevyhne se to ani Mazdě, která ohlásila první dopad u MX-5. I když Mazda MX-5 patří mezi ikony automobilismu a je v Evropě stále jedním z nejoblíbenějších sportovních vozů, tak zpřísněné směrnice platí i pro ni. Proto se počítá v příštím roce na evropském trhu s poklesem prodejů MX-5 o dvacet procent. Konkrétně, Mazda chce omezit nabídku motoru 2,0 Skyactiv-G o výkonu...
S nástupem roku 2022 začala Mazda nabízet modernizovanou CX-5, ale jak už je zvykem u této značky, změny byly evoluční než revoluční. Mezitím se stihla představit nová CX-60, včera zase CX-90 a další SUV jsou ještě v plánu. Jaká je tedy budoucnost CX-5? Australský web CarExpert položil ohledně tohoto tématu dotaz Mitsurovi Wakiieovi, programovému manažerovi CX-5, který odpověděl následovně: „Nejsem si jistý, zda představíme novou CX-5, proto vám nemohu poskytnout další podrobnosti.“ Jelikož inovace pro CX-5 jsou poměrně čerstvé, lze předpokládat, že bude v prodeji ještě pár let. Bohužel pro CX-5 se loni představila další dvě středně velká SUV – CX-50 a CX-60. Jen pro srovnání: Mazda CX-50 – 4719 mm na délku, 1920 mm na šířku, na...
Mazda byla vždy vyhlášená spolehlivostí a robustností svých produktů. A nová Mazda3 nepředstavuje výjimku. Na důkaz její odolnosti Mazda vyslala osm vozů na velmi neobvyklou testovací jízdu – 15 000 km z hirošimské továrny na autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem po vlastní ose. Nejnovější kompakt značky Mazda vyrazil na 15 000 km dlouhou cestu z Hirošimy na autosalon ve Frankfurtu Nový model, který v plné míře využívá technologií SKYACTIV, se v Evropě začne prodávat na podzim letošního roku Účastníci výpravy s oficiálním názvem „Mazda Route3 – Hiroshima to Frankfurt Challenger Tour 2013“ překročí devět časových pásem a procestují Rusko, Bělorusko i Polsko. Do Frankfurtu dorazí 7. září, v den zahájení autosalonu. Průběh výpravy lze...
Myslíme to vážně! Mazda ohlásila s příchodem CX-60 vstup do prémiového segmentu a svými kroky to jen více a více potvrzuje. Automobilka zastává názor, že prémiové vozy si zaslouží prémiové laky pro lepší reprezentaci. Proto představuje zbrusu nový lak Rhodium White Premium a jak už název napovídá, půjde o bílý odstín. Zmíněný lak je již třetím v pořadí, který byl vytvořen pomocí procesu Takuminuri, a zařadí se tak k dříve uvedeným prémiovým lakům – Soul Red Metallic a Machine Grey Premium. Stejně jako tyto dva odstíny, i Rhodium White Premium se skládá ze tří vrstev. Ve spodní části se nachází barevná vrstva, v tomto případě bílá, o které Mazda říká, že dělá odstín hedvábně hladký a jemnozrnný. Lakýrníci Mazdy sdělili, že barevná...
Praha, 6. února 2018. Stánek Mazda na 88. ročníku autosalonu v Ženevě bude velmi atraktivní. Na jednom místě bude k vidění světová premiéra nového kombi Mazda6 Wagon, nová Mazda6 Sedan v evropské premiéře, dva fascinující koncepční vozy Mazda VISION COUPE a Mazda KAI CONCEPT, ale také revoluční benzinový motory nové generace Mazda SKYACTIV-X. Světová premiéra nového kombi Mazda6 Wagon, Mazda6 Sedan v evropské premiéře Koncepty Mazda Vision Coupe a Mazda Kai Revoluční benzinový motor příští generace s technologií kompresního zapalování SKYACTIV-X Mazda6 v nejnovějším provedení přináší dosud nejrozsáhlejší balíček vylepšení, která zvyšují kvalitu tohoto modelu téměř v každém ohledu: elegantnější a vyspělejší vnější design, důkladně...
Tak konečně! Po několika špionážních fotografiích a předvčerejším úniku oficiálních fotek se nová Mazda CX-60 dočkala své premiéry. Nutno říci, že automobilka si jede opět to svoje a nenásleduje ostatní výrobce aut. Nová Mazda CX-60 se bude nabízet na evropském, japonském a australském trhu. KODO – Sázka na jistotu Mazda CX-60 je o něco větší než v minulém roce představená CX-50 pro americký trh. Je postavena na zcela nové platformě Skyactiv s pohonem zadních nebo všech čtyř kol, díky čemuž CX-60 měří 4745 mm na délku, 1890 mm na šířku, 1680 mm na výšku a rozvor náprav má 2870 mm. Exteriér pětimístného SUV vychází opět z designové filozofie KODO – Soul of Motion a přináší třeba hluboce tvarovanou přední masku nebo agresivní záď. Za...
Není to tak dávno, co jsem zveřejnil článek o tom, že si Mazda zaregistrovala na evropském patentovém úřadu nová označení pro své modely. Nutno dodat, že námětem této zprávy je opět zveřejněný patentový snímek z 12. září letošního roku, kdy mu vypršela ochranná lhůta a první zmínka je už z února 2018. Snímek naznačuje velké překvapení, dočkáme se ho snad už v Tokiu? Odtajněný patentový snímek ukazuje přední nárazovou strukturu vozidla a údajně se prý nevztahuje k žádné platformě, kterou automobilka momentálně aktivně využívá. Přesněji tedy ani pro menší auta s pohonem předních, či velká auta s pohonem zadních kol – vyvíjená společně s novým šestiválcem. Z toho se tak dá logicky usoudit, že unikátní platforma bude určená pro...
Pomalu, ale jistě! Těmito slovy by se dala popsat proměna evropské automotive sféry, která postupně uvadá pro opravdové nadšence do aut. Bohužel tomuto se nevyhne ani Mazda, která se i dnes snaží dělat řidičská auta. Směrnice Evropské unie jsou totiž nekompromisní… Od nejmenovaného zdroje jsem se dozvěděl, že v brzké době nebude možné objednat v ČR novou Mazdu MX-5/MX-5 RF v oblíbené motorizaci 2,0 Skyactiv G o výkonu 184 koní a zůstane tak v nabídce pouze slabší 1,5 Skyactiv G o výkonu 132 koní. Tím pádem nejspíš skončí i nabídka automatické převodovky, která je nyní k mání jenom u silnějšího agregátu. A z jakého důvodu? To vás asi nepřekvapí, jsou to zas a znovu emise. Vyřazení motoru G184 z českého ceníku chvíli potrvá, protože...
Back
Top