• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Novinky Mazda

Málokdo by to řekl, ale letos je tomu už 10 let, co Mazda oznámila, že s ohledem na špatné prodeje a nekonkurenceschopnost ukončí výrobu sportovního modelu RX-8. Záhy však chtěla své zákazníky utišit, protože se prý mohou těšit na nástupce, který bude revoluční. Máme rok 2021 a nástupce nikde, nebo…? Mazda si to udělala u fanoušků ještě horší i tím, že představila úchvatný koncept RX-Vision, který má mimochodem taky už šest let po premiéře, a velké naděje začaly mít reálné obrysy. Jenže opak se stal zase pravdou…sériový RX-Vision nikde! Ovšem letos to začíná celkem nabírat na obrátkách, neboť se konečně ukazují také nějaké patentové obrázky. Prvně se ukázala část přední nápravy pro nějaký sportovní model, potom nová loga odkazující na...
Spekulace sílí, Mazda mlčí. I tak by se dal shrnout tok neověřených informací okolo budoucnosti rotačního motoru. Není tajemstvím, že rotační motor má být použit jako „prodlužovač“ dojezdu pro Mazdu MX-30. Kdy? Možná příští rok, ale kdo ví, projekt byl údajně pozastaven kvůli nárůstu pořizovací ceny. Teď se zas objevily spekulace, že Mazda pracuje na rotačním motoru s pohonem na vodík. Není to nějaká extra novinka, protože už v roce 2003 ukázala automobilka RX-8 Hydrogen RE, takže má bohaté zkušenosti v této oblasti. Dokonce je vodík plně kompatibilní s konstrukcí Wankelu, ale vývoj by byl tak nákladný, že by musel být dostupný pouze pro model s omezeným počtem kusů. Nedávno se sice objevilo nové logo s písmenem „R“ a nákresy zadní...
Začátkem letošního roku jsem zveřejnil článek, že Mazda má v plánu uvést během příštího roku další verzi MX-30, která se bude pyšnit vyšším dojezdem díky přítomnosti rotačního motoru coby „generátoru“. Jak to tak vypadá, dnes je situace zase jiná. Mazda měla původně v plánu uvedení nové MX-30 s vyšším dojezdem v první polovině roku 2022, a to zejména na americkém a evropském trhu. Jenže nyní místní japonské zdroje mluví o tom, že automobilka shodila ze stolu novou variantu MX-30, protože by musela dostat kapacitně větší akumulátor a to by se pochopitelně podepsalo i na pořizovací ceně auta. Momentálně prodávané MX-30 v Evropě i Japonsku disponují malým lithium-iontovým akumulátorem o výkonu 35,5 kWh, díky kterému nabízí dojezd 200 km...
V minulém týdnu vydala Mazda pětibodový plán, podle kterého se bude řídit při vývoji technologií a vozů do roku 2030. Vydaná tisková zpráva tvrdí například, že v letech 2022 až 2025 bude představeno celkem třináct elektrifikovaných modelů a také určitou úroveň elektrifikace pro všechny modely do roku 2030. Prohlášení obsahuje následujících pět bodů – akumulace technologických nástrojů pro vyšší efektivitu výroby, povýšení elektrifikovaných produktů, povýšení na lidi orientovaných bezpečnostních technologií k dosažení společnosti bez nehod, vývoj propojených technologií a na lidi orientovaná filozofie v časech definovaných uhlíkovou neutralitou. První bod se zaměří na nejzákladnější prvky vozidel. To znamená, že Mazda bude pracovat...
Při průzkumu historie značky Mazda můžeme natrefit na plno modelů, které se honosily označením MX. Dokonce i v současnosti se nabízí jeden, a to elektromobil MX-30. Ovšem historie písmenek M a X sahá až do osmdesátých let, kdy se představil i koncept MX-81, který prošel nedávno renovací přímo na popud samotné automobilky. Píše se rok 1981 a designové studio Bertone odtajňuje navrženou studii MX-81, která je známá i pod označením Aria. A proč píšu o něm až nyní? Jelikož bývalý programový manažer MX-5 (ND) a vývojář rotačních motorů, Nobuhiro Yamamoto, objevil koncept v tamním skladu v poměrně dobrém stavu, a proto se rozhodl k obnově retro futuristického vozu. Nalezená studie MX-81 byla tak okamžitě poslána italskému importu Mazdy...
Malá, jízdně skvělá, ale přesto nedoceněná a taky drahá. Řeč je o nejmenším zástupci portfolia Mazdy, který se prodává momentálně už ve čtvrté generaci. Mazda 2, ač se to nezdá vzhledem k designu Kodo, je na trhu už šestým rokem, a to je už pomalu na představení nové generace, i přesto, že nedávno „dvojka“ prošla lehkým faceliftem. Jaké má automobilka plány s modelem segmentu B? Prodeje Mazdy 2 nejsou oslňující a je si toho vědoma určitě i sama automobilka, proto zveřejnila v prezentaci k finančním výsledkům za druhé čtvrtletí fiskálního roku 2021 možné řešení, jak snížit náklady a třeba i změnit cenovou politiku modelu. Ovšem bude k tomu potřebovat Toyotu jako svého partnera v rámci aliance. Dle jednoho snímku ze zmíněné...
V průběhu léta letošního roku se představila nová Mazda 3 Turbo, která se ukázala poprvé na americkém trhu. Automobilka řekla hned ze začátku, že nejde o hot hatch, ale dle techniky by jim klidně mohl být. I když se rozšiřuje poslední dobou kategorie hot hatchů, Mazda se s 3 Turbo vydala jiným směrem. Přesněji, než se honit za počtem koní a ovladatelností na úkor pohodlí jako tomu bývá u hot hatchů, dala vozu výkonný motor, pohon všech čtyř kol a automat. Teď Mazda odhalila údaje ohledně zrychlení, jak je na tom „oturbená trojka“? Pod kapotou se nachází přeplňovaný benzínový čtyřválec 2,5T Skyactiv-G o výkonu 254 koní a točivém momentu 433 Nm při použití prémiového 93oktanového paliva. Pokud bude natankován standardní 87oktanový...
Takzvané swapy motorů nejsou žádnou novinkou na automobilové scéně, kdy jde v podstatě o to, že původní motor z výroby je nahrazen lepším, byť třeba i od jiné automobilky. V Americe se však teď pracuje na Mazdě RX-7 (FD), která dostane místo tradičního rotačního motoru nedávnou novinku od Dodge. Avšak fanoušci japonských aut to mohou brát třeba i jako svatokrádež, nebo nebude snad tak zle? Za vším stojí Rowdys Garage, který vyndal ze zmíněné japonské ikony Wankelův motor a má v plánu jej nahradit osmiválcem Hellcat. Údajně jde prý o první počin na světě, kdy Hellcat míří do RX-7 místo klasického motoru 13B. Není překvapením, že instalace osmiválce bude velmi náročná, protože autor nápadu musel například snížit hřeben řízení, aby...
Je to víc než rok, co se představil na tokijském autosalonu vůbec první elektromobil MX-30. Následná jeho evropská premiéra proběhla na začátku roku 2020 v Bruselu. S odstupem času začaly kolovat spekulace, že Mazda přemýšlí o další verzi s vyšším dojezdem. Současné provedení Mazdy MX-30 nabízí dojezd 200 km, což není zrovna dvakrát oslňující s ohledem na konkurenci, a proto se začalo mluvit o tom, že automobilka pracuje na benzínovém motoru, který by zvýšil avizovaný dojezd. A vypadá to, že čekání je konečně u konce, neboť byl údajně potvrzen návrat rotačního motoru coby generátoru pro MX-30. Při uvedení na trh si Mazda stanovila v Japonsku prodejní cíl 1000 vozů měsíčně, ale ten se plní nyní jen z poloviny. Důvodem je prý...
S příchodem podzimu zavítala do českých showroomů nová Mazda MX-30 neboli vůbec první elektromobil japonské značky, který se ukázal světu poprvé na tokijském autosalonu v minulém roce. Pochopitelně dealeři nezahálí a nabízí první testovací jízdy. Jelikož nemám takové časové možnosti, abych se ujal osobně volantu MX-30, jsem rád za kamaráda Martina coby externího marketingového specialistu ústeckého dealerství Mazda AUTO BEK, který si MX-30 vypůjčil na víkend a otestoval ji pro čtenáře Mazda News. Opět jej vyzpovídám prostřednictvím rozhovoru, jako tomu bylo třeba u nové 3 či CX-30. 1. Ahoj Martine, tak opět se setkáváme u dalšího rozhovoru a jsem za to pochopitelně rád! Co ti projelo tenkrát hlavou, když si poprvé zjistil, že...
Takzvané swapy motorů nejsou žádnou novinkou na automobilové scéně, kdy jde v podstatě o to, že původní motor z výroby je nahrazen lepším, byť třeba i od jiné automobilky. V Americe se však teď pracuje na Mazdě RX-7 (FD), která dostane místo tradičního rotačního motoru nedávnou novinku od Dodge. Avšak fanoušci japonských aut to mohou brát třeba i jako svatokrádež, nebo nebude snad tak zle? Za vším stojí Rowdys Garage, který vyndal ze zmíněné japonské ikony Wankelův motor a má v plánu jej nahradit osmiválcem Hellcat. Údajně jde prý o první počin na světě, kdy Hellcat míří do RX-7 místo klasického motoru 13B. Není překvapením, že instalace osmiválce bude velmi náročná, protože autor nápadu musel například snížit hřeben řízení, aby...
V průběhu léta letošního roku se představila nová Mazda 3 Turbo, která se ukázala poprvé na americkém trhu. Automobilka řekla hned ze začátku, že nejde o hot hatch, ale dle techniky by jim klidně mohl být. I když se rozšiřuje poslední dobou kategorie hot hatchů, Mazda se s 3 Turbo vydala jiným směrem. Přesněji, než se honit za počtem koní a ovladatelností na úkor pohodlí jako tomu bývá u hot hatchů, dala vozu výkonný motor, pohon všech čtyř kol a automat. Teď Mazda odhalila údaje ohledně zrychlení, jak je na tom „oturbená trojka“? Pod kapotou se nachází přeplňovaný benzínový čtyřválec 2,5T Skyactiv-G o výkonu 254 koní a točivém momentu 433 Nm při použití prémiového 93oktanového paliva. Pokud bude natankován standardní 87oktanový...
Malá, jízdně skvělá, ale přesto nedoceněná a taky drahá. Řeč je o nejmenším zástupci portfolia Mazdy, který se prodává momentálně už ve čtvrté generaci. Mazda 2, ač se to nezdá vzhledem k designu Kodo, je na trhu už šestým rokem, a to je už pomalu na představení nové generace, i přesto, že nedávno „dvojka“ prošla lehkým faceliftem. Jaké má automobilka plány s modelem segmentu B? Prodeje Mazdy 2 nejsou oslňující a je si toho vědoma určitě i sama automobilka, proto zveřejnila v prezentaci k finančním výsledkům za druhé čtvrtletí fiskálního roku 2021 možné řešení, jak snížit náklady a třeba i změnit cenovou politiku modelu. Ovšem bude k tomu potřebovat Toyotu jako svého partnera v rámci aliance. Dle jednoho snímku ze zmíněné...
S příchodem podzimu zavítala do českých showroomů nová Mazda MX-30 neboli vůbec první elektromobil japonské značky, který se ukázal světu poprvé na tokijském autosalonu v minulém roce. Pochopitelně dealeři nezahálí a nabízí první testovací jízdy. Jelikož nemám takové časové možnosti, abych se ujal osobně volantu MX-30, jsem rád za kamaráda Martina coby externího marketingového specialistu ústeckého dealerství Mazda AUTO BEK, který si MX-30 vypůjčil na víkend a otestoval ji pro čtenáře Mazda News. Opět jej vyzpovídám prostřednictvím rozhovoru, jako tomu bylo třeba u nové 3 či CX-30. 1. Ahoj Martine, tak opět se setkáváme u dalšího rozhovoru a jsem za to pochopitelně rád! Co ti projelo tenkrát hlavou, když si poprvé zjistil, že...
Emisní normy jsou čím dál přísnější na evropské půdě, proto některé automobilky začaly stahovat z nabídek dieselové motory a nahrazuje je hybridními, například Honda. Ovšem stejnou cestou se zřejmě vydá i Mazda, která oznámila, že v Evropě přestane nabízet u „šestky“ dieselový agregát, ale pro změnu v USA se značka konečně dočkala certifikace pro prodej dieselů na tamním trhu. Vyjmutí dieselu z nabídky motorizací se týká obou karosářských provedení a stane se tak do konce října letošního roku po celé Evropě. Zákazníkům tak zůstanou pouze atmosférické zážehové motory Skyactiv-G. Podle webu Autocar by prý motor 2,2 Skyactiv-D musel být přepracován tak, aby splňoval současné přísné emisní normy, což by prý vzhledem k jeho...
Letošní rok je pro Mazdu výjimečný, jelikož oslavuje sté výročí od svého založení, ale také 60 let od uvedení prvního osobního automobilu – model R360 Coupe. Většina fanoušků i zákazníků čekala s napětím, jaký asi připravila automobilka dárek k významnému jubileu. Někteří třeba doufali, že by se mohl ukázat konečně nástupce RX-8, ale omyl, nakonec zůstalo u představení limitované edice 100th Anniversary pro všechny současné modely, krom Mazdy 2, je-li řeč o evropské půdě. O této edici jsem napsal více už začátkem dubna, ale až nyní jsou konečně známy její ceny pro český trh. Jak uvádí oficiální brožura k výroční edici, Mazda patří mezi nejinovativnější výrobce automobilů na světě a nutno podotknout, že zanechala významnou stopu v...
Jak jste si asi všimli, prohloubili jsme spolupráci mezi mnou a kamarádem Martinem, který zastupuje pozici externího marketingového specialisty v ústeckém dealerství Mazda Auto Bek. Sice jsme prozatím přinesli společnými silami dva rozhovory, ale už teď mohu prozradit, že se pracuje na třetím. Nicméně, rozšířená spolupráce přinesla Mazda News i první zapůjčení demo vozu na víkend – vybrali jsme si Mazdu 6 Wagon (GL). Co měla pod kapotou? A jak na mě zapůsobila? Možná si to už nepamatujete, proto si dáme malou rekapitulaci. Současná generace Mazdy 6 se představila už v roce 2012 na moskevském autosalonu. První menší facelift přišel v roce 2015, kdy se toho tolik nezměnilo z pohledu exteriéru. To se stalo až o téměř tři roky...
Tak dlouho se spekulovalo o přeplňované Mazdě 3 až se tak nakonec stalo, což prozradil pár dní před premiérou i mexický import značky, který zveřejnil specifikaci pro tamní trh. Evropští zákazníci musí prozatím schovat veškeré úspory, jelikož novinka byla uvedena na americkém trhu a o příchodu do Evropy se zatím nemluví. Nicméně, co můžeme vlastně závidět zámoří? Od začátku se vědělo, že se nepracuje na znovuzrození divize MPS, což některé fanoušky zamrzelo, ale zas lepší něco než nic. Nová Mazda 3 Turbo, ano, pod takovým označením se bude prodávat, má pod kapotou námi známý 2,5T Skyactiv-G o výkonu 254 koní a točivém momentu 433 Nm při použití prémiového 93oktanového paliva. Pokud bude natankován standardní 87oktanový benzín...
Naposledy jsem s kamarádem Martinem, externím marketingovým specialistou ústeckého dealerství Mazda AUTO BEK, vedl rozhovor o nové Mazdě 3, v provedení hatchback, která měla pod kapotou revoluční motor Skyactiv-X. Protentokrát si našel chvíli, aby vyzkoušel pro Mazda News novou Mazdu CX-30, a to jak v kombinaci se základním motorem Skyactiv-G122, tak i převratným agregátem Skyactiv-X180. Jak zapůsobilo na něj nové SUV? A co přineslo srovnání motorizací? 1. Ahoj Martine, předně děkuji, že sis udělal opět čas na naše čtenáře a pomáháš mi tak tvořit zajímavý obsah na stránkách. Nicméně, takhle ze začátku, jak se ti vlastně líbí CX-30? Ahoj Jirko, já děkuji a jsem rád, že můžu své zážitky sdílet s fanoušky značky. Jak jistě víš...
Je tomu už pár dní, co Mazda začala lákat pomocí teaseru na premiéru nové generace modelu BT-50. Říkáte si, že jste o něm snad nikdy neslyšeli? Není divu, jelikož v Evropě se oficiálně neprodává, ale fanoušci Mazdy jej určitě znají. BT-50 nahradila dlouho žijící B sérii, a to od roku 2006, ale o tom až jindy. Dnes se představila nová generace na australském kontinentu a přece jen dorazila se zásadní novinkou. Jelikož odcházející generace BT-50 nezapadala designem do současného portfolia Mazdy, bylo jen otázkou času, kdy se automobilka pustí do nápravy. Nutno říci, že nová generace BT-50 vypadá opravdu pěkně a vývojáři tak vytěžili z designového jazyku Kodo úplné maximum. Vpředu se vyjímají nám známé světlomety, např. z CX-5, mezi...
Back
Top