• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika TPMS - systém sledování tlaku v pneumatikách

Minulý týždeň som išiel po D3 a zrazu mi to začalo pípať.. spomalil som, lebo tam nieje žiadne odpočívadlo, kde by som zmeral tlak a tŕpol som, čo bude. Po asi 3min to zhaslo a odvtedy to nesvieti. Pre mňa je to už druhý falošný poplach na dialnici. Veľmi mi chýba zobrazenie auta kde by som videl tlaky v jednotlivých kolesách, aby som mal aspoň predstavu čo sa deje.
 
Uprimne, Prime měření tlaku pneumatik, je dobra věc. Uz jen kvůli bezpečnosti. Životnost a to že se dělají věci na jedno použití v celém světě je věc druhá a štve me to, že je tak postaven konzumní svět. Proc věci vyhazovat kvůli součástce za pár korun nebo desetikorun, ale rovnou vyměnit dil za tisíce když to JDE opravit? To je jen LENOST lidí a vyčuranost výrobce a spíše dodavate to fajn fíčura
Je to fajn fíčura, ale ani na MX-5, ani na RX-7, ani na jiných autech to nemám a vždycky jsem to poznal spolehlivě prdelí :D Speciálně jak říkáš, když to nejde jednoduše opravit, tak se z toho stává věc která je jen na přítěž.
 
Ahoj.
Zjistil jsem, že mi přes ventilky uchází zadní pneunatiky, asi 0,5 baru za týden. Systém kontroly tlaku přitom nic nehlásí, je to normální? Kontrola přes ABS
 
Ahoj ,doopravdy zjisti ze je to pres ventilky. Nejlépe tam dat mýdlovou vodu nebo s jarem at vidíš kde ti to uchází. U Cinskych TMPS je vetsionou na vine nekvalitní těsnění
 
Ahoj.
Zjistil jsem, že mi přes ventilky uchází zadní pneunatiky, asi 0,5 baru za týden. Systém kontroly tlaku přitom nic nehlásí, je to normální? Kontrola přes ABS
Přes ABS to je nepřesné. To by hlásilo, kdyby těch 0,5 ušlo během pár minut.
 
Systém TPMS má nějakou aretaci tlačítkem nebo v infotainmentu?
Jen u ABS měření se to musí při výměně nebo dofouknutí nastavit talčítkem. TPMS senzory se spárují samy a uikazují aktuální tlak v pneu.

Ne, přes ABS by to hlásilo, až se překonal nastavený rozdíl vzájemných obvodových rychlostí na dané nápravě.
No a jaký limit to je? Musí tam být větší únik nebo nadbytek, aby to začalo hlásit. Podle zkušenosti vím, že zvýšení tlaku o 0,5 bar v deseti minutách, mi to začalo až hlásit.
 
No a jaký limit to je? Musí tam být větší únik nebo nadbytek, aby to začalo hlásit. Podle zkušenosti vím, že zvýšení tlaku o 0,5 bar v deseti minutách, mi to začalo až hlásit.
Detection of the tire air pressure is performed by combining the following two methods.
• Dynamic loaded radius detection
Detects the tire rotation speed using the ABS wheel speed sensor. The rotation speed of each of the wheels is compared to detect decreases in air pressure. Normally, the rotation speed of the 4 wheels is nearly the same, however, if a decrease in air pressure occurs in one tire, the dynamic loaded radius of the tire becomes smaller, the rotation speed of that tire increases, and a difference in rotation speed occurs. This method of detection is dynamic loaded radius detection. With the dynamic loaded radius detection method, if the tire pressure of all 4 tires decreases at the same level, a difference in tire rotation speed for each wheel does not occur and, therefore, detection is not possible.
• Torsion resonant frequency detection
With torsion resonant frequency detection, detection of differences in tire air pressure is possible even if the tire pressure of all 4 tires decreases at the same level. This detection method uses the ABS wheel speed sensor signal the same as the dynamic loaded radius detection method. With resonant frequency detection, the signal from the ABS wheel speed sensor is analyzed in single pulse units and various wave frequencies are detected. Among these wave frequencies, the wave frequency synchronized to the air pressure is the torsion resonant frequency. Therefore, by monitoring the torsion resonant frequency, decreases in air pressure can be detected indirectly.

ac5wzn00002353.pngac5wzn00001072.png
 
Škoda, že u toho grafu není i hodnota tlaku. By mě zajímalo kdy se signalizace spustí. Jak psal LukeCh, tak myslím, že 0,5 baru za týden je málo, aby to bylo signalizováno.
 
Tak tohle je auto s TPMS nebo ne?

Zobrazit přílohu 38105
Ano, auto má TPMS (systém monitorování tlaku v pneu), ale pomocí ABS, takže nemá senzory tlaku v pneumatice. A při výměně pneu nebo dofouknutí se musí s nastartovaným motorem, zataženou ručkou toto tlačítko zmáčknout. Když je v pneu únik vzduchu, tak se ti rozsvítí kontrolka, ale nevíš na jakém kole a kolik je únik. Když máš senzory tlaku v pneu, tak se nic nemačká a senzory se po pár km spárují samy a ukazují tlak pro každý kolo.

1.jpg 2.jpg
 
Poslední úprava:
Dobře a když to tlačítko pro ABS není, v infotainmentu není sledování TPMS v nabídce a přesto kovové ventýlky? To je jak?
 
Back
Top