• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika TPMS - systém sledování tlaku v pneumatikách

Takhle mi to zlobilo na CX-3, hned na nové, než to v Mazdě rozebrali a zkusili nějak vyčistit. Nevím, co přesně s tím udělali, ale od té doby už to nezlobilo. Zkusil bych to samé, rozebrat, vyčistit.

Co se týká senzorů v pneu, tak vzhledem ke zjevně dost nízké životnosti baterie (z threadu tady mám teda pocit, že je to třeba 5 let a 100tkm?) a vysoké ceně senzorů (x4) mi to úplně jako výhra nepřijde. Jsem z té skupiny, co by klidně zas rád ten nedokonalý ABS senzor. Falešných poplachů jsem, kromě těch na CX-3, měl za nějakých osm let doslova pár, a pokaždé jsem prostě obešel auto, proměřil, a mohl pokračovat dál - když se znovu neozvalo, tak pohoda. Když se ozvalo, opravdu jsem měl špatně nazutou pneu a pomalu to unikalo kolem ventilku :). Když jsem měl defekt, viděl jsem to po zapípání a zastavení hned. Až mi poprvý failne senzor ve ventilku, asi to tak snadno nevyřeším..
 
Tak pre mňa je nepriamy systém tiež plus. Mal som na bývalom koncernovom aute, problémy som nemal žiadne - falošné poplachy možno 2-3 krát...? Keď dačo vyskočilo, skontroloval som tlak, príp. dofúkal, vynuloval a hijó ďalej. Som naučený si priebežne a pravidelne auto kontrolovať (tlak v pneu, olej, voda v chladiči), takže mne systém cez ABS vyhovuje. Príde mi bezstarostný a bezúdržbový. Ak prerazím gumu, prídem na to aj bez kontrolky. A pomalý únik tlaku, myslím že zachytím pravidelnou kontrolou. Radšej dám peniaze do benzínu ako do ventilov.
Ale 100 ľudí, 100 chutí... :cool:
 
No, já z té detekce z ABS nadšený nejsem. Stává se mi, že na dálnici v dlouhé mírné zatáčce mi nahodí falešný poplach. Mám vyzkoušeno na D1, že mi to tam hodilo poplach v jedné zatáčce opakovaně :( Nedávno se mi to stalo na D5. Pak dávám celou dobu až do příští benzínky pozor, jestli mi netáhne volant na stranu a mám od kol stejný pocit na prazích a nerovnostech. Na benzínce omrknout či oměřit, zresetovat - prostě otrava. Na GH jsem si zvykl na senzory a teď už ani nestojí majlant. A do výměny baterky rýpáním v zalitém pouzdře a nového zalívání bych nešel, ještě mi navlhne nebo se mi vysype v kole a co potom. A pokud už teď ukazují i tlak či aspoň chybové kolo, tak konečně fungují jak mají.
Přesně tohle jsem také řešil a bylo mi sděleno,že řešením je udělat občas reset tlačítkem,nejlépe po fyzické kontrole tlaku v pneu.Stávalo se mi to v situaci,kdy jsem přehazoval letní-zimní pneu a ten reset neudělal.Asi ta jiná kola se dostala na hranu tolerance.Od té doby se mi to nestalo ani jednou.
 
Faktem je, že naposledy jsem na reset zapomněl, přestože jsem měnil zimní gumy. A mají trochu menší průměr. Ale to přece nemůže ABS poznat, když jsem vyměnil všechny. Ale předtím na té D1 to bylo asi po měsíci v té samé dlouhé zatáčce. Tím mi došlo, že to je omyl systému. Pochybuji, že by resetování nějak pomohlo. Od té doby jsem měl další 2 falešné poplachy, za 3 roky nejméně 4. Se senzory v kolech nic takového neznám. A vydržely 7 let a 135 tis. km, než jsem GHčko vyměnil za GL.
 
Jelikož měním celá kola,tak senzory nejsou pro mne výhodné.
Když už jsem si myslel, že se začínám orientovat, tento příspěvěk mě hodil zpět na začátek.

Prosím o jasné vysvětlení této situace:
Mám Mazda3 2020, k ní druhou sadu orig kol se senzory od prodejce. U známého v neoficiálním servisu zkontroluju vyvážení sady, na kterou budu měnit a kola si přehodím sám. Stačí mi po přehození projet pár km, aby se TMPS synchronizovaly s jednotkou nebo si auto druhou sadu kol automaticky nevezme a musím po každé výměně sady kol do autorizáku?
 
Poslední úprava:
zdarec lidi, mám dotaz máte někdo zkušenost s použitím senzorů tlaku u těchto disků https://www.mazdashop.cz/Lite-kolo-17-d1565.htm#detail-anchor-related ? Podle eshopu by měly jít použít i s TPMS senzory, ale po nasazení nových senzorů to kolem nich netěsní, není tam žádná plocha ani výbrus o co by se senzor opřel a utěsnil. Když jsem koukal na jiné disky s TPMS, tak mají vždy nějaké vybrání právě kvůli senzorům
 
zkoumám nový auto a tak koukám i na TPMS. Mám M6 wagon GL, vybava exclusive (německá), TPMS by tam mělo být, ikonka se na budíkách krátce po nastartování objeví. Nicméně vlevo od volantu tlačítko na kalibraci TPMS nemám a ani nikde v systému jsem žádné zobrazení tlaku v pneu nenašel. Poradíte někdo jak kalibrovat TPMS systém po změně nahuštění nebo výměně pneu?
 
zkoumám nový auto a tak koukám i na TPMS. Mám M6 wagon GL, vybava exclusive (německá), TPMS by tam mělo být, ikonka se na budíkách krátce po nastartování objeví. Nicméně vlevo od volantu tlačítko na kalibraci TPMS nemám a ani nikde v systému jsem žádné zobrazení tlaku v pneu nenašel. Poradíte někdo jak kalibrovat TPMS systém po změně nahuštění nebo výměně pneu?
GL už žádné resetovací tlačítko nemá, bylo u systému kontroly tlaku přes ABS. Zobrazení tlaku taky nikde nenajdeš, je prostě nastaveno z výroby, ale nikde ho neuvidíš
 
GL už žádné resetovací tlačítko nemá, bylo u systému kontroly tlaku přes ABS. Zobrazení tlaku taky nikde nenajdeš, je prostě nastaveno z výroby, ale nikde ho neuvidíš
Díky. Takže manuálně. Zastavit, změřit všechna a dohustit nebo upustit...no, zrovna tohle bych si promítl v autě na display rád.

A můžete někdo nasdílet kontakt na TPMS druhovýrobu co funguje. Teď jsem vlákno pročetl, je tam nefunkční odkaz na nějakýho slováka a odkaz na Aliexpress. Je z toho něco použitelný nebo máte všichni origo případně vypnuto?
 
Aký mas rok výroby? Lebo modely GL sú dva: pred FL a po FL. Pred FL funguje cez senzory ABS a tam tlačítko je. Aspoň ja ho mam. A po FL funguje cez ventilky.
 
Mám 2019, po FL. Tlačítko nemám, čidla asi ano. Letos budu kupovat zimáky, a zvažuju zda koupit jen gumy nebo i alu disky a případně TPMS senzory
 
Mám 2019, po FL. Tlačítko nemám, čidla asi ano. Letos budu kupovat zimáky, a zvažuju zda koupit jen gumy nebo i alu disky a případně TPMS senzory
čidla máš určitě, stačí kouknout na ventilky a poznáš to ;) . Origo má teď Car Star za 3 990 kč , Ali tak cca 1 000 kč
 
a má ty Ali někdo testnutý? Stačí je namontovat, nebo to musí ještě někdo spárovat?

třeba tady

a údajní uživatelé jsou spokojeni:
"Excellent, quality goods. After installation, drove 2 kilometers and the sensors automatically connected to the car. Thank you!"

je tam i video jak to aktivuje...
 
a údajní uživatelé jsou spokojeni
Teď jde o to, jak dlouho. Baterie v origo by měly vydržet tak 7 - 9 let. Závisí i na nájezdu. U náhrad, pokud je to nějaká Čína, nemusí vydržet ani baterky, ani vlastní elektronika...
Já bych považoval cenu 4 000 za origo dost dobrou. Na GH stávaly od Mazdy asi 12 000 - to mělo smysl hledat náhrady.
 
Ahoj, mám dotaz - nový sensory v GH (předFl) se musí nakódovat, nebo ne?

Jinak kdyby někomu uhnil ventilek ale sensor pořád fungoval, tak umím opravit bez rozborky kola v podstatě na parkovišti :)
 
Ahoj zalezli , od jakého výrobce. VDO nebo Continental se mi sparovali samy ostatní bohužel netuším.

Spise ted přemýšlím nad repasem stavajiich protože čidlo neodejde , většinou je to baterkou. a ta se da vyměnit. Problem je sehnat náhradní a potom jak to zalepit nazpět. Hold V CR sehnat flexibilní lepidlo které je tam dávno z výroby je oříšek.
 
Uprimne, Prime měření tlaku pneumatik, je dobra věc. Uz jen kvůli bezpečnosti. Životnost a to že se dělají věci na jedno použití v celém světě je věc druhá a štve me to, že je tak postaven konzumní svět. Proc věci vyhazovat kvůli součástce za pár korun nebo desetikorun, ale rovnou vyměnit dil za tisíce když to JDE opravit? To je jen LENOST lidí a vyčuranost výrobce a spíše dodavatele.
 
Poslední úprava:
Back
Top