• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Brzdy original vs. aftermarket

Takto dopadlo TRW po roce na Fabii. Toto se opakovalo 2x. Za mě TRW už nikdy
Nechtěl jsem malovat čerta na zeď, ale taky mi TRW už na auto nesmí :D mám teď desky od TRW na GG a nic moc. Zvuky jak ze staré skříně. Servisák už ze mě kvete, protože ty brzdy rozdělával chudák 2x za poslední půlrok. Naposled to byl neskutečně žvýkavý zvuk při pomalé jízdě a dobržďování. Když jsem k němu přijel, nejdřív se mi smál, že jsem paranoidní, ale nakonec sám nechápal, co je to za zvuk. Všechno prošel, všechno krásně chodilo, nakonec stáhl mírně desku na smirku na desce a ejhle po problému. Jelikož se to ale dělalo už 2x za poslední půlrok, tak při příštích pazvucích jdou desky do koše :D
 
Též příšerná zkušenost s TRW. Ate mi fungují už třetí rok skvělé. Jen hodně práší a občas pisknou. Příště koupím ty keramický destičky Ate.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Díky hoši, nechám dát ATE a nebudu nic vymýšlet, dokud nesjedu předek :)
Jen pro zajímavost, nevím co tam bylo teď, ale auto mám cca půl roku a zadek byl dělaný prý 20tkm zpět.
Vůbec mě nenapadlo, že to může být KO. Kotouč vypadal pohledove laicky dobře a na zadní destičky je hůř vidět (nebo jsem si to myslel, protože byly sjety? 😂)
A je to tak KO, že jednu desku sjíždím o kotouč a tím jsem ho prý spálil. Ani bych to nepoznal, kromě obcasnyho pisknuti, který mi přišlo normální.
U octavky by mi destička už praskla, chroupalo by to a piskako jak blázen. Zkusím něco nafotit, pokud mi to mechanik nechá a nezapomenu.
 
Tak hlavně ať ti mechanik pořádně pročistí třmeny a zkontroluje pístek jestli chodí
 
Tak hlavně ať ti mechanik pořádně pročistí třmeny a zkontroluje pístek jestli chodí
Trefil jsi to dobře, pistek moc dobře nechodil, proto se blbě sjely destičky a ty co mají pískat (jedna z páru) nepiskaly.
Už je to hotovo, dal lakovaný ATE kotouče, desky ATE, plisky a ještě něco říkal 😁
Taky se kvůli tomu sjely o dost dřív. No alespoň jsem za 6k chytřejší a přečtu si tu jak o to pečovat v budoucnu.
Děkuju všem za podnety
 
Poslední úprava:
Nevíte někdo, jaký je předepsaný utahovací moment šroubů na třmenu brzdy?
 
Měním brzdovou kapalinu na M3, nevíte ještě někdo, jaký je utahovací moment odvzdušňovacího šroubu na třmenu brdy? Díky moc.
 
Přidávám své poznatky s ATE Ceramic.
Už je mám zajeté, a po lehkém zahřátí brzdí skvěle. Pak už stačí brzdový pedál jen "lechtat" a přichází okamžitá reakce.
A zatím ani nepískají 😁 a nepráší! Což je velké pozitivum.
Je to fakt znát, oproti kombinaci ATE kotouče + ATE obyčejné desky.
Uvidím, až najezdím více.. Zatím je to nějakých 1200km.
 
Přidávám své poznatky s ATE Ceramic.
Už je mám zajeté, a po lehkém zahřátí brzdí skvěle. Pak už stačí brzdový pedál jen "lechtat" a přichází okamžitá reakce.
A zatím ani nepískají 😁 a nepráší! Což je velké pozitivum.
Je to fakt znát, oproti kombinaci ATE kotouče + ATE obyčejné desky.

Je jen škoda, že na naše BMka ATE nedělá ty keramiky na zadní brzdy. Proto jsem místo ATE originál na zadní kola objednal brzdové destičky TEXTAR.
 
Je jen škoda, že na naše BMka ATE nedělá ty keramiky na zadní brzdy. Proto jsem místo ATE originál objednal brzdové destičky TEXTAR.
Jj, to je škoda. Proto mám zadek Textar kotouče i desky, a zatím se nezdá, že by nějak výrazně prášily, pořád se mi to zdá lepší, než ty obyč ATE
 
Já těm brzdovým destičkám TEXTAR dopřál brzdové kotouče ATE.
 
Přidávám své poznatky s ATE Ceramic.
Už je mám zajeté, a po lehkém zahřátí brzdí skvěle. Pak už stačí brzdový pedál jen "lechtat" a přichází okamžitá reakce.
A zatím ani nepískají a nepráší! Což je velké pozitivum.
Je to fakt znát, oproti kombinaci ATE kotouče + ATE obyčejné desky.
Uvidím, až najezdím více.. Zatím je to nějakých 1200km.
No jo. Já bych si ty desky tak rád koupil taky a vyměnil za ty stávající obyčejné ATE ale ono se tvrdí že se to vůbec nedoporučuje dávat na již zajeté kotouče a co tak sleduji, tak ty mé brzdy jsou i po dvou letech stále jako nové a sotva náznak hranky. Ale nejsem moc spokojený jak fungují. Jednak piskaji a hodně práší. Občas mi připadá že při delším brzdění jakoby cítím takové chroupani v pedálu jakoby byli vlisovane kamínky v destickach. Samotný pedál má v první půli malý záběr v brzdění. Ale nic nevibruje a auto brzdí. Ale láká mě přehodit to na ty keramiky a snad hodit i nové kotouče a nečekát několik let než ty stávající brzdy budou na odpis

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
No nevím. Jezdím komplet brzdy Ate s ceramic deskama a že by auto brzdilo lépe než s originál brzdama se mi nezdá. Nepatrně je brzdný účinek lepší,ale celkově ta Mazda má takové tupé brzdy. Koncern má rozhodně ostřejší nástup.
Jinak k tomu prášení ceramic desek...práší stejně jako obyčejné. Jen směs je světlejší,tudíž to na oko vypadá,že méně špíní kola od brzdového prachu.
Ještě jedna věc. Když jsem tenkrát objednával brzdy Ate,tak na zadek nebyly desky Ate k sehnání. Dal jsem tedy do košíku Textar a druhý den mi z eshopu volali,že Textar nejsou skladem,tak jestli chci na ně čekat nebo dát Ate ceramic? Z toho plyne,že na eshopu je neměly uvedeny,ale k dispozici je měly. Mám ale BN s elektronikou ručkou a e-shop Motora.
 
No nevím. Jezdím komplet brzdy Ate s ceramic deskama a že by auto brzdilo lépe než s originál brzdama se mi nezdá. Nepatrně je brzdný účinek lepší,ale celkově ta Mazda má takové tupé brzdy. Koncern má rozhodně ostřejší nástup.
Jinak k tomu prášení ceramic desek...práší stejně jako obyčejné. Jen směs je světlejší,tudíž to na oko vypadá,že méně špíní kola od brzdového prachu.
Ještě jedna věc. Když jsem tenkrát objednával brzdy Ate,tak na zadek nebyly desky Ate k sehnání. Dal jsem tedy do košíku Textar a druhý den mi z eshopu volali,že Textar nejsou skladem,tak jestli chci na ně čekat nebo dát Ate ceramic? Z toho plyne,že na eshopu je neměly uvedeny,ale k dispozici je měly. Mám ale BN s elektronikou ručkou a e-shop Motora.
Jsou tupejsi, než na koncernu, to souhlasím.. Proto jsem původně chtěla dávat větší brzdiče + brzdy, ale jsou teď jiné finanční priority.. Proto tahle volba.. Ale musím je zahřát, za studena není brzdný účinek žádný zázrak, spíš normální, jako u jiných desek..
Já mám kola černé, takže prach je na nich znát o něco víc.. A s Ceramic úplně v pohodě.. Něco tam je, ale minimální, asi jako, když jsem měla Brembo desky.
 
No ten horší brzdný účinek je u Mazdy znát ale problém vidím v malých trmenech i kotoucich napříč modely.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
ATE uvádí u destiček ceramic tyto přednosti:
  • Menší opotřebení
  • Výrazně nižší tvorba prachu
  • Vyšší komfort
O lepším brzdném účinku tam není ani slovo. Takže líp určitě nebrzdí, to by se pochlubili.
 
Back
Top