• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel DPF filtr, problém, regenerace

Ahoj, dík. Další postup bude ten, že budu sledovat přes diagnostiku co se při jízdě děje, bohužel starý ELM327 mi na tomhle autě nefunguje, takže jsem objednal nový, snad správný, ale to bude trvat měsíc než z Číny dorazí :( Buď motor moc čoudí (to se mi zatím díky čistému EGR a malé spotřebě mimo regenerace nezdá) pak nějaké čidlo nebo DPF po životnosti. Ohledně spotřeby to ještě není nejhorší na https://www.spritmonitor.de/ je průměr cca 7,5l/100km
 
No a já mám stejné auto, až na to že GL 2017 a průměrná spotřeba cca 5,8 a kdybych to honil, tak 6,1 ..... pokud by to mělo mít přes 7 tak tu M6 spustím ze svahu do rokle :)
 
No a já mám stejné auto, až na to že GL 2017 a průměrná spotřeba cca 5,8 a kdybych to honil, tak 6,1 ..... pokud by to mělo mít přes 7 tak tu M6 spustím ze svahu do rokle :)
Podle čeho určuješ tu průměrou spotřebu 5,8? Jak často ti běží regenerace?
 
No koukám na výpočet MAZDY a sem tam to překontroluji tím kolik jsem natankoval a ujel (to už jsem přestal dělat, protože to počítá skoro přesně). Neustále si po tankování nuluji počítadlo B a A nechávám. Dokážu bez problému jezdit i za 5.3 třeba, ale teď musím trochu více se neloudat a teď mám třeba 5.6 (Ostrava-Přerov-Ostrava). Regenerace vždy pokazí průměr, bez ní by to bylo bez problému ježdění pod 5 litrů na 100 :-( co jsem koukal tak regeneruje cca po 220km, ale nijak to nesleduji moc, jen vidím jak mi letí průměr nahoru a tak jsem se díval jednou že to trvalo ta regenerace kolem 22km na dálnici. Osobně bych tedy chtěl aby regeneroval co 500km (je to moc přísné) a štve mě to, kazí to průměrnou spotřebu a tím pádem to trochu degraduje tu úsporu naftového motoru.
 
@Kozlik Díky za odpověď. To je divné. Já jezdím Ostrava - Nový Jičín a spotřebu mám momentálně asi 6,5 l. Ze začátku jsem měl 6,8 litru. Na dlouhodobé spotřebě mi to ukazuje 6 litrů. Dneska jsem trochu pospíchal na dálnici a spotřeba byla 7,1 l/100km při jedné jízdě.
Filtr regeneruje taky cca co 220 km. Délka regenerace asi 15 km. Přitom to vypadá, že auto máme stejné...
 
Také jezdím trasu Ostrava -Nový Jičín a spotřebu mám 6,3 l/100 km.Benzín,2,5,automat.Je tam všude předepsaných 90 km/h,jezdím těsně přes stovku.Nemáte to s tím dieselem trochu moc?
 
No, dálnice rychlost 140-150 km/h, když sjedu z dálnice, tak pokud můžu, tak 115-120 km/h. A potom už courání po Jičíně předpisovou rychlostí 40-60 km/h. Právě se mi ta spotřeba zdá dost vysoká, zvláště, když přihlédnu k tomu, že kolega jezdí delší dobu dálnici a má spotřebu nižší. Nevím, čím by to mohlo být....
 
No, dálnice rychlost 140-150 km/h, když sjedu z dálnice, tak pokud můžu, tak 115-120 km/h. A potom už courání po Jičíně předpisovou rychlostí 40-60 km/h. Právě se mi ta spotřeba zdá dost vysoká, zvláště, když přihlédnu k tomu, že kolega jezdí delší dobu dálnici a má spotřebu nižší. Nevím, čím by to mohlo být....
Aha,ty jedeš po dálnici,já jezdím přes Mošnov,tímto je to vysvětleno.
 
Dnes jsme se na to zaměřil .... Trasa Ostrava-Pohořelice a zpět (vše po dálnici, jen jezdím přes Přerov, takže kousek přes okresní). Na dálnic jsem měl tempomat na 138 tam 135 zpět, na okrskách jedu vždy o kousek navíc cca od 10 až 20km, takže jezdím o něco rychleji než je povoleno, ale žádná honička, ale ani žádný loudal .... takže to bylo cca 330km (musela být jedna regenerace) a průměr pěkných 5,6. Ale pozor, mám natankováno tu drahou ŠÉL NAFTU (bo jsem zajel blbě ke stojanu a už jsem necouval :) ) a vím že když tu naftu mám, tak prostě je spotřeba o půl litru nižší než když tankuji klasickou naftu !!!
Jo a bez cyklu regenerace jsem dal Vsetín-Ostrava za 3.9, chtěl jsem testnout ty papírové hodnoty a šlo to, ale jel jsem jako loudal přesně dle dopravních značek a bez předjíždění, prostě jako kdybych jel se starou Avií :)
 
Já se na to taky trochu zaměřil. Jel jsem podle předpisů, město 40-55, mimo město 80-100, dálnice 135-7. Nastankovanou mám teď normální naftu a spotřeba na jízdu NJ - Ostrava byla 5,2 litru. Ale snažil jsem se jet plynule na spotřebu, žádné zbytečné předjíždění a rychlé akcelerace. A dneska ráno Ostrava - NJ, proběhla regenerace filtru a na jízdu jsem měl 7,2 litru :)
 
Jo přesně, REGENERACE ten naftový motor ohledně spotřeby trochu degraduje a to mě štve .... prostě těch cca 220km je dle mě strašně rychlý interval, beztak i 1000km by bylo v cajku a mi by se to líbilo co 500km. Když najedu na nádrž něco přes 900km, tak to vychází na 3 až 4 regerace :-( a ty zkazí tu průměrnou spotřebu. Já mám dlouhodobě zhruba od 5.6 do 5.8.
 
Já se i s regeneracemi držím na dlouhodobé průměrné spotřebě 5l, jezdím město, okresky, dálnice... Krátkodobější průměrná spotřeba se mi nikdy nevyšvihla nad 5,4 l.
 
Já se i s regeneracemi držím na dlouhodobé průměrné spotřebě 5l, jezdím město, okresky, dálnice... Krátkodobější průměrná spotřeba se mi nikdy nevyšvihla nad 5,4 l.
Asi je s tím mým autem něco špatně...taková spotřeba by se mi taky líbila. Ale zase nechci jezdit jak důchodce :)
 
Já se i s regeneracemi držím na dlouhodobé průměrné spotřebě 5l, jezdím město, okresky, dálnice... Krátkodobější průměrná spotřeba se mi nikdy nevyšvihla nad 5,4 l.
No ty máš SEDAN koukám a proto si na tom o něco lépe než já ....
 
Nejezdím jak důchodce, většinou na maximum povolených rychlostí, někdy to rozjedu i víc, hlavně, když musím předjíždět nebo spěchám.
Mám to dobře zajeté, tachometr něco přes 90000 km.
 
Ahoj, mám motor 2,2 Skyactiv-D (SH) 129 kW a řešíme se servisem problém, kdy mi auto regeneruje každých 125 km po dobu 20km. Auto je M6 po faceliftu (2015). Má najeto 175000km, je po výměně vaček, turb a řetízku od čerpadla (to mi říkali v servisu při koupi ojetého auta). V servisu proběhlo manuální vypalování na místě a po jízdě 125km v kuse se sepla regenrace znovu. Pak se jezdili krátké trasy a přesně po 125km se reneroval znovu. Spíš mě zajímá, jestli s tím někdo nemá zkušenosti. Diagnostika nehlásí nic špatně.

Zdravim,mam identicky problem na svojej M6, regeneracia po cca 130 km, turbo,vstreky su menene, na zvolavacke prehrany soft. Podarilo sa vam zistit pricinu? Mna napada ci to nesuvisi s tym zanesenym sanim, alebo "umierajuce" dpf..? vdaka
 
Ahoj, jsem čerstvý majitel 6ky s 2.2 MZR-CD 136 kW, je to moje několikátá mazda,ale druhá s dieselem ( první šestka 2.0 mzr-cd bez dpf) Tak mám par otázek ohledně DPF, někde jsem četl, že když auto regeneruje tak je aktuální spotřeba cca 2l/100 ikdyž se jede bez plynu, platí to vždy? Dále mám tu diagnostiku z Číny ELM 327 a aplikaci torque pro, četl jsem, že v tom Forscan jde sledovat průběh regenerace, zanesení DPF atd? Děkuji za info.

5004.jpg
 
Zdravim,mam identicky problem na svojej M6, regeneracia po cca 130 km, turbo,vstreky su menene, na zvolavacke prehrany soft. Podarilo sa vam zistit pricinu? Mna napada ci to nesuvisi s tym zanesenym sanim, alebo "umierajuce" dpf..? vdaka
Ahoj, pořád mám regeneraci kolem 120km, paradoxně, když dám třeba cca 300km na jeden zátah, tak mi regeneruje i po 90km. Byl jsem na další výměně oleje a opět diagnostika hlásí všechno v pořádku, DPF filtr je zanesen ani ne z 50%. Nyní začínám motor chemií připravovat na dekarbonizaci pomocí přístrojů. Jen musím najet cca 5000km, abych nevyléval nově vyměněný olej. Zanesení motoru karbonem už může být jediný důvod častých regenerací.
 
Ahoj, pořád mám regeneraci kolem 120km, paradoxně, když dám třeba cca 300km na jeden zátah, tak mi regeneruje i po 90km. Byl jsem na další výměně oleje a opět diagnostika hlásí všechno v pořádku, DPF filtr je zanesen ani ne z 50%. Nyní začínám motor chemií připravovat na dekarbonizaci pomocí přístrojů. Jen musím najet cca 5000km, abych nevyléval nově vyměněný olej. Zanesení motoru karbonem už může být jediný důvod častých regenerací.
Ahoj, jsem zvědavý, jestli ti ta chemická dekarbonizace pomůže. Já to musím zatím zaklepat, že z regeneracemi nemám problém...
 
Turbo a přepouštěcí klapka. U CX5 jsme to řešili. Časté regenerace, velké turbo spínalo o něco později a problém byl u malého turba a přepouštění. Diagnostika nic nepsala. Jenom jednou za čas vyskočila hláška o tlaku turba A.
prosim ta nevies cislo chyby? mne raz cas hodi P0299(00). v servise mi vycistili saci trak ale aj tak pri nizkych otackach sa mi to auto zda priduesene. a tiez mam regeneraciu okolo 150KM
 
Back
Top