• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Jaké používáte palivo? Dojezd, zkušenosti ...

Já mám vysledované že, když jsem tankoval V-Power95 nebo Racing, tak mě vždy stoupla spotřeba o cca 0.5l při stejném způsobu jízdy. Věřím, že obsažená aditiva jsou prospěšná motoru a proto je(VIF) do paliva dodávám sám. Jak je to možné, že při použití těchto paliv mě stoupá průměrná spotřeba, nevím. Mám takovou teorii, toto palivo u některých čerpaček nejde moc na odbyt a tak dlouho leží(po našem čučí;)) v nádržích a postupně degraduje. Kdežto, u takového ONO jsou pořád fronty a tam se palivo točí rychle.
Aditiva jsou myslím nezbytná, přidávat je do paliva sám je jistě správnější ("vím, co tam dávám"), asi i levnější, ale nic pro lenochy, jako jsem já. S aditivy v V-Power jsem spokojen, viděl jsem vnitřky motorů (atm. Toyota, Nissan) a byly OK, např. i navzdory manželce, která má děsný zlozvyk motory podtáčet.
Nárůst spotřeby jsem nezaznamenal, ani nemohl - jednou sám, jednou v pěti, jednou s nákladem, do toho klimatizace ...
S obratem u čerpacích stanic - to už mne taky napadlo. Jaké jsou asi sedimenty ? Co biosložka ? Nebo mají v nádrži míchadla ? Kolik se toho odpaří ? Nedochází k chemické degradaci ? Každopádně je lepší, když je palivo v pohybu.
 
@Kuko116 jj je to i u GH na budíkách
Viz video

Tak dnes som spekuloval a pokúsil sa dojsť na pumpu s 0 dojazdom. Otvoril som to hidden menu a je tam len asi prvá polovica položiek oproti GG, napríklad pocet litrov v nádrži to neukazuje (jediná zaujímavá vec) ani kalibrovanie spotreby. Každopádne na GH s 0 dojazdom som tam dal 57,2 litra pri priemere 8,4. Ešte tam ostalo 7L , tj. nejakých 85 km dojazd naviac. Ale bude to asi menej ak benzín moc pení pri tankovaní.
 
V-Power 95 je normální 95ka obohacená aditivy proti karbonizaci, což není malý problém. Cenový rozdíl mi nepřipadá hrozivý. Podle mé zkušenosti funguje dobře. PS: nemyslel jsem V-Power Racing 100.
Abych se dozvěděl, jestli přímovstřikový motor pomalu nepohřbívám používáním laciného benzinu z ONO, požádal jsem v servisu, aby při výměně svíček koukli do válců. Řekli, že zakarbonování pístů bylo minimální. Tak mi připadá zatím zbytečné kupovat aditivovaný benzin. Snažím se vyhýbat krátkým trasám (< 5 km) a o dovolené ho hezky proženu po dálnici. To by mohlo stačit. Jestli někoho zajímá, jak vypadají svíčky po 152 000 km, mohu vyfotit.
 
Verva 100 v kombinaci s Benzina kartou je pouze o 20 Kč na nádrži malého auta dražší než ostatní ekologické šunty.
Obsahuje motoru lahodící aditiva a n e s m í se do ní přidat žádná řepka ani jiná babišovina. Vsadím se s každým, že poznám sluchem (v Mazdě), jestli jede na RON95 nebo 100. Že by tedy motor nepoznal rozdíl?
Každý si musí rozmyslet, jestli chce zlepšit spotřebu ("překvapivě" někdy funguje RON95 lepší než Shell V-power Racing)...
nebo jízdní parametry (měřitelně zaznamenáno jen u V-power Racing, ale ta cena...)...
nebo řeší preventivně životnost motoru při častých kratších jízdách a jízdní zážitek (RON100, citlivější odezva plynu, můj případ).
Malý rozdíl v ceně za lepší benzín vynikne, když porovnáme cenu mezi pumpou na dálnici a "normální" pumpou :
je víc jak 100 Kč/ nádrž, takže ...
 
Navíc i ta spotřeba na N98 klesá. S nízkooktanem je potřeba při stejném předstihu víc paliva, aby to neklepalo. Třeba lambda 0,71 na N95 v max. otáčkách kontra 0,80 na N98+.
 
Je to sice mimo Mazdu, ale do Kawasaki už zásadně leju jen N98/100 protože se mi z toho nezanáší palivový systém když to přes zimu stojí (nebylo nic lepšího než když první nádrž po zimě na mě svítil checkengine) a u veterána Jawy mi z toho nerezne nádrž a neucpává se karbec.
Nejen z toho důvodu to leju i do současnýho auta.
 
Poslední úprava:
ja to psal asi uz v lete ve svem tematu. A nebylo to ONO s kterym jsem nemel nikdy problem ale nejezdim tam...
Ale natankoval jsem par litru do poloprazdne nadrze na nejake lokalni pumpe u Trebone. A bylo to dost desive. Netankuju ani Efectu s tou take nemam dobre zkusenosti
 
do Kawasaki už zásadně leju jen N98/100 protože se mi z toho nezanáší palivový systém
Zeptám se trochu OT: kde má benzinová CX-5 palivový filtr a jaký je dopor. interval výměny? O tom jsem se zatím nikde nic nedozvěděl.
 
Zeptám se trochu OT: kde má benzinová CX-5 palivový filtr a jaký je dopor. interval výměny? O tom jsem se zatím nikde nic nedozvěděl.
Pro náš region EU, je pouze síto na podávacím čerpadle v nádrži (takhle to mají snad všechny benzínový Mazdy).
Výměnný interval je stanoven na "nikdy" a pokud budeš tankovat pouze na kvalitní benzínce kde je velká výtoč tak tento interval opravdu můžeš dodržet. Lidem se nejčastěji zanesl když tankovali z kanystrů a podobně. Pak to poznáš jednoduše,že budeš mít třeba půl nádrže benzínu, ale auto bude chcípat.
Za těch 13 let co Mazdy dělám, jsem ho musel měnit pouze 1x u nějaký Premacy která ke mě přiskákala, ale tam majitel přiznal že jeho pumpa má název plechovej kanystr ze stodoly.
 
10ti litrová nádrž ??
Beru V100 na pumpě, kde je dražší o 1,5 Kč/l než je průměr RON95 v ČR. Benzina mi dává korunu slevu a nádrž mám 40 l.
Takže připlácím 20 Kč/nádrž za superbenzín a předcházím opravám motoru za tisíce :)
40 x 0,5 Kč = 20 Kč.
 
Pokud bych bral průměrné ceny různých pump, pak asi ano. Pokud vezmu přímo ceny Benziny, tak je 100 dražší o 3 kč na litru než 95 s použitím jejich karty je rozdíl 2 kč. Nemyslím si, že by mne při používání 95 čekaly opravy motoru za tisíce ;)
 
Pokud bych bral průměrné ceny různých pump, pak asi ano. Pokud vezmu přímo ceny Benziny, tak je 100 dražší o 3 kč na litru než 95 s použitím jejich karty je rozdíl 2 kč. Nemyslím si, že by mne při používání 95 čekaly opravy motoru za tisíce ;)
Já osobně přešel z SHELL V POWER na VERVU a prilevam VIF a svete div se u moji 2.3i klesla spotreba z 10.3 na krasnych 7.9 a stale pada dole a jeste mi prestal rachotit katalyzator.
 
Dnes som prvýkrát pred tankovaním dal do nádrže legendárny VIF. Vysoké Mýto (TankONO) - Hradec Králové pri normálnej jazde spotreba 5.8L/100km..

Náhoda? Pravdepodobne... :grinning:
 
Poslední úprava:
Dnes som prvýkrát pred tankovaním dal do nádrže legendárny VIF. Vysoké Mýto (TankONO) - Hradec Králové pri normálnej jazde spotreba 5.8L/100km..

Náhoda? Pravdepodobne... :grinning:
Skutečný efekt se projeví pro vyjetí několika nádrží - VIF p o s t u p n ě rozpouští usazeniny v motorovém prostoru a brání usazování nových.
 
Karbon na vstřikovačích, kolem otvorů, může odstranit celkem rychle, takže jednotka ubere STFT.

Odesláno z mého Mi 10 pomocí Tapatalk
 
Mate nekdo delsi zkusenost s benzinem GULF Xtream? Zjistil jsem, ze ho u nas prodavaji.
Gulf byval v pred Unesovem mezi Plzni a Touzimi a vim, ze byl na black listu COI kdysi. Ted uz je z toho tam Prim. To jen info o Gulf, jinak s jejich Xtreame zkusenost nemam.
 
Back
Top