• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cukání při nízkých otáčkách

mikimix

nový člen
10
Ahoj,
Měl bych dotaz jestli má někdo nějaké zkušenosti s cukáním. Dělá mě to pouze u 2ky a trojky při 2500-2800 otáčkách (někdy lehce u 4ky, ale spíše ne). Diagnostika v ofiko mazdě nic neukázala, a u mého soukromého technika taky ne. Mám tam drobné úpravy jako android tablet s OBD ( které taky nic neobjevilo) blowoff ventil a drobne dekorační doplňky. Tento problém, ale už zde byl před tímto vším.

Auto přestane cukat, jakmile se dostanu nad 3000 otáček. Leji tam vždy Vervu 100 (poud není, vozím si aditiva). Jednou za čas to projelu nějakým kvalitním čističem, jako je například BG 208 44K POWER.
Auto mám druhý rok. Do ofiko mazdy nejezdím, mám tehcnika co je šikovný, zkušený a vyloženě ho to baví. Oživoval jsme zatím jen podvozek a nechával jsem pravidelně měnit filtry a olejele, všude kde se dá. ( jen s palivovým filtrem mě tuším říkal, že je problém s výměnou, ten jsem neměnil. Jo a jsou tam nové svíčky. To je asi v kostce vše. Ještě trošku divné se mě zdá, že docela trvá, než se to auto zahřeje... v zimě je ukazatel pořád na nule... v létě ok a teď to hold trvá.

Neví někdo čím by to mohlo být ? tady jsem to už dřív hledal ale vyloženě jsme nic jednotného nenašel. Jak říkal můj technik může to dělat více věcí... napadají mě vstřiky, ale tak na slepo to měnit... není to levná záležitost, ale dost o tom už začínám uvažovat. Nebo neměl by někdo nějaké, že bych mu dal zálohu a zkusil bych to ? Mám to auto moc rád a chci dál o něj pečovat a vylepšovat, ale tohle mě moc trápí, je to přece záležitost motoru...

Děkuji za rady
 
Mne to začína cukať tiež, hlavne pri akcelerácii z malých otáčok. Čím to bude? Skúsenejších prosím o príspevok...
 
Auto mi dělalo něco podobného. Kdykoliv jsem se nehlídal a přišlápl plyn trochu prudčeji při zrychlování, auto se začalo cukat do té doby, než se dostalo do otáček, nebo jsem nepustil nohu z plynu. Při zvážení všech možností jsem se prvně pustil do výměny svíček. Tím se přece jen nic nepokazí a není to tak nákladné (relativně, jak jsem zjistil [iridiový hrot = 400,- kč/kus] :grinning: ). Po projití fóra jsem dohledal, že lidé tam se spokojeností dávali svíčky NGK 4477 (NG ITR6F-13), které mi dohledala i místní mototechna, jako určené pro mé auto. Nadešla výměna a při porovnání starých a nových svíček jsem zjistil, že ty nové mají (ne moc, ale viditelně) kratší hrot, celý prostor pro jiskru byl malinko menší. Každopádně jsem je přehodil a od prvního doteku s plynem jsem zjistil že je vyhráno. Problém vyřešen! Teď jde auto krásně za plynem, jak nové. Snad to někomu pomůže ;)

EDIT: Mazda 6 GG 1,8i
 
Poslední úprava:
Auto mi dělalo něco podobného. Kdykoliv jsem se nehlídal a přišlápl plyn trochu prudčeji při zrychlování, auto se začalo cukat do té doby, než se dostalo do otáček, nebo jsem nepustil nohu z plynu. Při zvážení všech možností jsem se prvně pustil do výměny svíček. Tím se přece jen nic nepokazí a není to tak nákladné (relativně, jak jsem zjistil [iridiový hrot = 400,- kč/kus] :grinning: ). Po projití fóra jsem dohledal, že lidé tam se spokojeností dávali svíčky NGK 4477 (NG ITR6F-13), které mi dohledala i místní mototechna, jako určené pro mé auto. Nadešla výměna a při porovnání starých a nových svíček jsem zjistil, že ty nové mají (ne moc, ale viditelně) kratší hrot, celý prostor pro jiskru byl malinko menší. Každopádně jsem je přehodil a od prvního doteku s plynem jsem zjistil že je vyhráno. Problém vyřešen! Teď jde auto krásně za plynem, jak nové. Snad to někomu pomůže ;)

EDIT: Mazda 6 GG 1,8i
Cuká mi to jen při zařazené rychlosti bez plynu(kolony). Díky za tip určitě vyzkouším první svíčky.
 
Cuká mi to jen při zařazené rychlosti bez plynu(kolony). Díky za tip určitě vyzkouším první svíčky.
Cuka to aj mne na nižších prevodoch 1-2 v kolóne s minimálnym plynom alebo keď pustím plyn. Vyriešil som to tak že som si nato zvykol a naučil sa s tým jazdiť, tj. keď začne cukat výradim a doplachtim. Myslel som si že to môžu byť silentbloky na motore alebo spojka ale nepomohlo. Myslím si že to spôsobuje špina na hriadeli skrtiacej klapky alebo na lanovke niekde, že pri minimálnom plyne sa to tam mierne zasekava a rj nejak upravuje množstvo benzínu a preto poskakujú aj otáčky a auto cuka. Keby si mal zle sviečky tak by ti to skôr cukalo pri akcelerácii a vynechávanie Valca by si si asi všimol alebo by to dalo chybu motora nejaký náhodný misfire.
 
Cuka to aj mne na nižších prevodoch 1-2 v kolóne s minimálnym plynom alebo keď pustím plyn. Vyriešil som to tak že som si nato zvykol a naučil sa s tým jazdiť, tj. keď začne cukat výradim a doplachtim. Myslel som si že to môžu byť silentbloky na motore alebo spojka ale nepomohlo. Myslím si že to spôsobuje špina na hriadeli skrtiacej klapky alebo na lanovke niekde, že pri minimálnom plyne sa to tam mierne zasekava a rj nejak upravuje množstvo benzínu a preto poskakujú aj otáčky a auto cuka. Keby si mal zle sviečky tak by ti to skôr cukalo pri akcelerácii a vynechávanie Valca by si si asi všimol alebo by to dalo chybu motora nejaký náhodný misfire.
Ja to chci vyřešit né s tím žít. Jinak silentblok na tom měl taky podíl ještě vyměním převodový a zadní. Pak svíčky :)
 
By som skúsil prvé tu Klapku vybrať a vyčistiť. Najlacnejšie riešenie potrebuješ len čistič karburatorov a nové tesnenie.
 
Svíčky vyměněné ale trhání pokračuje na 2. a 3. převod při 2900 ot.
GG 2.3i
 
Tak ja som už našiel riešenie. GG už má nového majiteľa a trhá to jemu a nie mne.
 
Back
Top