• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel 2.0 MZR - CD; Vysoká spotřeba a nízký výkon

Adam_kre

člen KLANu
36
Ahoj všichni. Asi před dvěma měsíci jsme s přítelkyní koupili M6 GH, 2,0 MZR-CD, najeto 194 000 km, r.v. 2008 z Belgie po prvním majiteli. Serviska je úplná od 0km. Když jsme ji koupili, zajeli jsme do Mazdy přepsat servisku, chtěl jsem vědět jak je na tom EGR, DPF a stav vstřikovačů. Vstřiky, podle technika, nebyly nejhorší, ale ani ne nejlepší, ale určitě ne na opravu. DPF bylo prý ok, hodnotu mě technik ukazoval 5g/L. Shodou okolností jsme tam museli hned nechat vyčistit EGR, takže ten je v cajku. Dále pak technik přenastavil vstřikovače.
Po celou dobu se potýkáme se spotřebou 7,0 - 7,5 l/100km a to se snažíme jezdit EKO a dále při rychlostech nad 110km/h je auto dost líné. Protože u pravého kola něco syčelo, přisuzoval jsem velkou spotřebu a lenost děravému sání. Rozdělal jsem podběh a ano byl prasklý intercooler. Ten jsem vyměnil za nový. Jenže se nic nezměnilo. Stále spotřeba přes 7 litrů a auto snad jede na dálnici ještě hůř než jelo.

A teď Vás moudré Mazdaře prosím o radu. V průběhu tohohle týdne načtu diagnostiku a hodím sem screen, ale předběžně co mě může čekat? Někde jsem četl že váha vzduchu a někde zase lambda sonda, ale pak už nikdo nepíše jestli to opravdu bylo tím nebo ne. Díky moc za každý příspěvek. :)

 
Ahoj všichni. Asi před dvěma měsíci jsme s přítelkyní koupili M6 GH, 2,0 MZR-CD, najeto 194 000 km, r.v. 2008 z Belgie po prvním majiteli. Serviska je úplná od 0km. Když jsme ji koupili, zajeli jsme do Mazdy přepsat servisku, chtěl jsem vědět jak je na tom EGR, DPF a stav vstřikovačů. Vstřiky, podle technika, nebyly nejhorší, ale ani ne nejlepší, ale určitě ne na opravu. DPF bylo prý ok, hodnotu mě technik ukazoval 5g/L. Shodou okolností jsme tam museli hned nechat vyčistit EGR, takže ten je v cajku. Dále pak technik přenastavil vstřikovače.
Po celou dobu se potýkáme se spotřebou 7,0 - 7,5 l/100km a to se snažíme jezdit EKO a dále při rychlostech nad 110km/h je auto dost líné. Protože u pravého kola něco syčelo, přisuzoval jsem velkou spotřebu a lenost děravému sání. Rozdělal jsem podběh a ano byl prasklý intercooler. Ten jsem vyměnil za nový. Jenže se nic nezměnilo. Stále spotřeba přes 7 litrů a auto snad jede na dálnici ještě hůř než jelo.

A teď Vás moudré Mazdaře prosím o radu. V průběhu tohohle týdne načtu diagnostiku a hodím sem screen, ale předběžně co mě může čekat? Někde jsem četl že váha vzduchu a někde zase lambda sonda, ale pak už nikdo nepíše jestli to opravdu bylo tím nebo ne. Díky moc za každý příspěvek. :)
zlepsila se ti ta spotřeba?ja jezdim cca za 6,8-7,1....a diag. vse v poradku.....tak nevim jestli to resit nebo ne
 
Ahoj. Nene, stále spotřeba 6,5 - 7 litrů. Diagnostika čistá. regenerace po 230km. Vše je tak jako dřív. Stejně tak to i špatně jede. :D Ted dám na vyzkoušení vstřikovače a ještě jsem se setkal s názorem, že mohou být špatné čidla otáček. :)
 
Co to znamená špatně jede? Já mám dlouhodobou po okreska cca 6.6....ale když zkusím jet Eco jsem schopnéj za 5.6
 
Jezdíme spis po dálnici vysocina-praha a zpět. Nikdo mě nechtěl verit, ze ten motor nemá to co ma mít, tak jsem vzal mazdu na valcovou zkusebnu, kde ji otestovali a ma o 130 Nm nižší kroutici moment nez ma mit podle grafu z fabriky. Jde to, ze kdyz jedete na dalnici ustalenou tychlosti, tak abyste udrzeli konstantní rychlost musim drzet pedal plynu tak v polovine, jinak rychlost začne klesat. A ještě to popisu jinak. Jedu konstatne 130km/h, seslapnu plyn a ona tak pomalu začne premyslet o zrychlovani. O beznem předjíždění nemluvě. Spotřeba by me vubec nevadila, kdyby to jelo jako z praku. Jel jsem v jiné stejné Mazde, ktera jezdi za 5,5 a ta lita jak divá. Ještě dodam, že když seslapnu plyn, tak slysim, ze se přenastaví predvstrik, ale nic to nedělá. Podle diagnostiky maji vsechny vstriky hodnoty záporné od -100 do -80.

Nikdo neví čím by to mohlo byt, ze to nejede. Takže ted zmerime kompresi a vydělám oba snimace otáček motoru.

Prostě tam teče nafta kdy nemá a nebo nevim. :D
 
Vstřiky mají hodně vysoké hodnoty, tedy hraniční. EGR je původní, či zaslepen? Kolik auto prodělalo regenerací? Selenoid u turba je OK, podtlaky jsou OK?
 
Egr je zaslepen, ale když nebyl zaslepený, tak se auto chovalo stejně. Auto má najeto necelých 200 tis a počet rege je 1104. Když bylo auto na válcové brzdě, tak testovali i DPF a říkali, že je prý jak nový, mám k tomu i někde graf. Podle online dat turbo natlačí okamžitě to co si jednotka řekne, z toho usuzuji, že je vše v pořádku. Když zhasnu auto, tak i po chvilce je v systému podtlak.

Tady je graf z brzdy u kterého je vyznačeno co je špatně a pak výpis z diagnostiky. Váhu vzduchu jsem měnil. :)

Skener_20190417 (2).jpg Skener_20190417 (3).jpg Skener_20190417 (4).jpg Skener_20190417.jpg Skener_201904171.jpg

Ještě doplním že auto se někdy na volnoběh docela intenzivně chvěje, ale dělá to jen někdy. U strýcové feldy to dělalo když pálil hůř jeden válec, ale to je jen přirovnání. :D
 
Poslední úprava moderátorem:
Egr je zaslepen, ale když nebyl zaslepený, tak se auto chovalo stejně. Auto má najeto necelých 200 tis a počet rege je 1104. Když bylo auto na válcové brzdě, tak testovali i DPF a říkali, že je prý jak nový, mám k tomu i někde graf. Podle online dat turbo natlačí okamžitě to co si jednotka řekne, z toho usuzuji, že je vše v pořádku. Když zhasnu auto, tak i po chvilce je v systému podtlak.
Tak zaměřil bych se na turbo - dle regenerací, co si uvedl, tak průměrně auto najelo cca 150 km a pak se spustila regenerace (městský provoz, krátké vzdálenosti, dost často přerušené regenerace). Jestli je EGR zaslepen, tak už to fakt souvisí s turbem. To že ti točivý moment je v tak vysokých otáčkách, tak regulace turba nebude fungovat, tak jak má. Jinak si to nedokážu vysvětlit.
 
no pak jedině už má trochu zataženou ruční brzdu, to pak auto moc nejede a má větší spotřebu :)
 
Turbo jsem měl v Turbocaru ve Velké Bíteši. S tím, že je naprosto v pořádku. U podle online dat okamžitě natlačí požadovanou hodnotu jednotky.
Podle mě:
  • Nejde tam nafta
  • nebo ji to stříká špatně nebo v jinej moment ( mohou blbnout čidla na klice nebo vačce)
  • nebo nemá motor kompresi, tudíž nestíhá naftu spalovat. Ve splodinách je bohatá směs a tím lambda dává málo nafty a tím motor nemá krouťák
Podle mě je to něco se směsí. Lambda muže dávat špatné hodnoty do jednotky a tím je to na hovno celá směs, protože jednotka podle ní upravuje i délku vstřiku a velikost dávky.

Už mě napadly u rozvody a ty jsem kontroloval na značkách. Vše sedí, jen u vačkového kola je to cca o 3 mm posunuté oproti značce, ale podle servisu s tím nejde nic dělat, protože kolo je na klínku a nejde s ním jemně doladit rozdíl. Třeba 1,9 tdi měla jen kužel na vaččce a aretovala se přímo vačka a né kolo. :D Takže rozvodama to taky nebude.

Ještě chci dodat jednu takovou poznámku, když stojím na místě a sešlapnu a pustím plyn nebo i když řadím, tak otáčky padají pomalu " v řádech milisekund" oproti motoru co je v cajku. Takže to taky něco asi značí.
 
Ještě doplním že auto se někdy na volnoběh docela intenzivně chvěje, ale dělá to jen někdy. U strýcové feldy to dělalo když pálil hůř jeden válec, ale to je jen přirovnání. :D[/QUOTE]

Ahoj, s chvěním auta na volnobeh mám taky problém a je to údajně způsobeno olejovym silentblokem na motoru. Guma popraskala a olej pomalu vytekl. Občas mi přijde jako by mi na me Mazdě “nefungovalo” turbo, ale když motor proslapnu, ucitim jakoby “motor skočil do své pozice “ a turbo táhne úplně nadherne. Jel jsem mazdou která dělala to co má a po výměně silentbloku se tak chovat přestala a jela normálně.
 
To jsou vyhozené peníze, to ti řeknou, že jsou KO. Nech si změřit přepady, měří se to na autě a hned ti to řekne, který vstřik je na tom špatně.
 

Podobná vlákna

Back
Top