• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel 2.0 MZR - CD; Vysoká spotřeba a nízký výkon

@Adam_kre Tolik věcí už jsi vyzkoušel a pořád nic. To je pešek. By mě zajímalo, kde je zakopaný pes...
 
Váhu vzduchu, vstřiky byly na seřizovací stolici, Turbo bylo na seřizovací stolici, DPF bylo na diagnostice - resume jako nový, kontrola rozvodů, nová lambda. Popis chování teď: Jedu plynulou jízdou 90km/h mám cca čtvrt plynu. Chci tomu šlápnout - dám plnej. Okamžitě auto zareaguje přenastavením předvstřiku i mírnou akcelerací ale není tam zátah. Turbo natlačí 2,4 baru (po odečtení 1,4baru) okamžitě, ale jednotka tam prostě nedá naftu a nebo ji dá v nesprávnou dobu. Graf z brzdy jsem už sem dával a tam je vidět že má o 100Nm méně. :/
 
Váhu vzduchu, vstřiky byly na seřizovací stolici, Turbo bylo na seřizovací stolici, DPF bylo na diagnostice - resume jako nový, kontrola rozvodů, nová lambda. Popis chování teď: Jedu plynulou jízdou 90km/h mám cca čtvrt plynu. Chci tomu šlápnout - dám plnej. Okamžitě auto zareaguje přenastavením předvstřiku i mírnou akcelerací ale není tam zátah. Turbo natlačí 2,4 baru (po odečtení 1,4baru) okamžitě, ale jednotka tam prostě nedá naftu a nebo ji dá v nesprávnou dobu. Graf z brzdy jsem už sem dával a tam je vidět že má o 100Nm méně. :/

Podívej jako úplný laik, nemůže být chyba v té řídící jednotce? Když to vypadá, že vše funguje, tak jestli si ona nedělá co chce... Netuším, jestli se dá nějak jednoduše zaměnit za jinou a odzkoušet, nebo jestli už si s ní něco zkoušel?! Třeba je to kravina, to řeknou zkušenější, ale je to takový nápad... :cool::D
 
Taky mě tato myšlenka napadla, ale pokud to dovezu do Servisu Mazdy a řeknu, že chci přehrát jednotku tak se mi vysmějou a nebo si to auto vezmou a nepřehrajou, ale zaplatím. :) Už jsem s tím jednou v servisu byl a ještě mechanik řikal jak je auto v dobrým stavu a jak jede a pak jsem s tím jel na tu brzdu a zjistili jsme že tam málo kroutáku. :D Takže já už moc servisům nevěřím. :) Ale nadruhou stranu vůbec nevím, kdo jinej by mě ten soft přehrál a budu rád za každý typ. :)
 
Ano, to by měla. Ale tak mi řekněte čím to, že u nás to tak není? :D Vstřiky byly ozkoušený, podložky vyměněný, lambda vyměněná a všechno zůstalo bez změny. :D a k tomu když jde motor na volnoběh tak se chvěje celé auto jak vibrátor. :D Ale silenblok by měl být dobrý.
Nedokážem veštit z kryštálovej gule. Kompresiu si meral ?
 
Na fb skupině mi jeden pán napsal, že jakmile je v nádrži málo nafty, tak ŘJ automaticky omezí výkon. Je to pravda nebo si ze mě dělal srandu? :)
 
Ale to asi musi byt uz hodne kriticky malo, ne?

Ja jsem treba do sveho auta tankoval jiz i pres 61 litru (pri udavane 62 litrove nadrzi).
 
No ono je asi rozdíl benzín x nafta, je to na ochranu vstřikovacího čerpadla.
 
A může to dělat, i když plovák ukazuje správně? Nebo to má nějaký svůj vlastní obvod? A lze tuto funkci nějak zjistit? :)
 
Taky mi přišlo, jak kdyby mi ŘJ omezila výkon, když jsem byl na rezervě. Asi aby se zvýšil dojezd. Každopádně, pokud bych to chtěl zkoušet, tak bych vzal auto s prázdnou nádrží na brzdu spolu s plným 20l kanystrem. A změřit před a po dolití. Nebo je to blbá úvaha?
 
Myslíte, když už teď mám o 100Nm nižší krouták, tak když bych to vyjel k nule, tak že by to ještě snížilo? :) Asi ta funkce nejde nějak resetovat v ŘJ co? :)
 
Je to rozhodně dobrej nápad. Pokud bys s vyjetou nádrží naměřil ty samé výkony, bylo by v tom více jasno, co že se na tom podílí. Pak by ti to i v servisu měli správně přehrát (za předpokladu, že do ŘJ jdou správná data).
 
Zdravím Vás všechny sledující.

Zdá se, že problém je vyřešen. Přibližně od začátku července do začátku října nebyly žádné změny v chování motoru a auta. Spotřeba byla okolo 6,7 l/100km a moc to nejelo. Ale na začátku října se začlo něco dít. :D Auto začalo víc tahat. Korekce vstřikovačů se z hodnot -100 +/- 5, sami přenastavily na 55 +/- 5 a spotřeba se snížila na 6,2 l/100km. Teď v neděli jsem chodil kolem auta a všimnul jsem si, že kostra, která vede z pravého uložení tlumiče k silenbloku motoru (u rozvodů) je trochu zkorodovaná. Tak jsem ji odmontoval, kontakty jsem očistil, nastříkal konzervačním sprejem a namontoval nazpátek. Pak jsem ještě pohnul s kablíkem, který vede k váze vzduchu (změnil jsem jeho trasu asi o 10cm, posunul jsem ho jinam) a výsledek? Asi dvě hodiny po tomto zákroku jsme jeli ze Žďáru nad Sázavou do Prahy. Hned jsem si říkal, že to jede ještě lépe než před tím a u Humpolce jsem zkusil vynulovat spotřebu. Při příjezdu na kraj Prahy palubák ukazoval hodnotu 4,9 L/100km a po průjezdu Prahou k baráku to ukazovalo 5 L/100km. A pánové, to auto letělo po dálnici, jak když ho z děla střelí. Takže fakt nevím, co se tam mohlo stát a ani nevím jak dlouho ta změna k lepšímu bude trvat. Uvidíme, až pojedeme teď v pátek zase domů, za kolik a jak pojede. :D
 
Takže ti asi nefungovalo čidlo váhy vzduchu, spíše ti fungovalo, ale špatně .... kdyby odešlo úplně, tak by to asi diagnostika hlásila, ale bohužel někdy elektronika zablbne, tak že to diagnostika neodhalí a ani nemůže.
 
Zdravím Vás všechny sledující.

Zdá se, že problém je vyřešen. Přibližně od začátku července do začátku října nebyly žádné změny v chování motoru a auta. Spotřeba byla okolo 6,7 l/100km a moc to nejelo. Ale na začátku října se začlo něco dít. :D Auto začalo víc tahat. Korekce vstřikovačů se z hodnot -100 +/- 5, sami přenastavily na 55 +/- 5 a spotřeba se snížila na 6,2 l/100km. Teď v neděli jsem chodil kolem auta a všimnul jsem si, že kostra, která vede z pravého uložení tlumiče k silenbloku motoru (u rozvodů) je trochu zkorodovaná. Tak jsem ji odmontoval, kontakty jsem očistil, nastříkal konzervačním sprejem a namontoval nazpátek. Pak jsem ještě pohnul s kablíkem, který vede k váze vzduchu (změnil jsem jeho trasu asi o 10cm, posunul jsem ho jinam) a výsledek? Asi dvě hodiny po tomto zákroku jsme jeli ze Žďáru nad Sázavou do Prahy. Hned jsem si říkal, že to jede ještě lépe než před tím a u Humpolce jsem zkusil vynulovat spotřebu. Při příjezdu na kraj Prahy palubák ukazoval hodnotu 4,9 L/100km a po průjezdu Prahou k baráku to ukazovalo 5 L/100km. A pánové, to auto letělo po dálnici, jak když ho z děla střelí. Takže fakt nevím, co se tam mohlo stát a ani nevím jak dlouho ta změna k lepšímu bude trvat. Uvidíme, až pojedeme teď v pátek zase domů, za kolik a jak pojede. :D

No tak je super. Prostě se to rozhýbalo :)
 
Chlapi radoval jsem se předčasně. Auto má teď sice spotřebu od 5,6 do 6,5, ale už se mu zase nechce a je to líný. :D Fakt už do toho kopnu. Kdybych nevěděl, že to auto umí jet jako z praku, tak už se s tím smířím, ale když vím, že to umí, tak mě to sere. :D Chyba bude někde v teplotních čidlech nasávaného a stlačeného vzduchu. Když je venku podle palubáku a i klasika teploměru cca 8°C tak diagnostika říká, že motor nasává vzduch o teplotě 20°C a stlačený vzduch třeba jen o 2°C méně. Takže teď babo raď... Čidlo teploty nasávaného vzduchu je součást váhy a ta je nová - Co s tím? - A čidlo stlačeného vzduchu je na Cooleru, takže asi prvně vyměním to, ale podle mě to bude dělat zase ta posraná váha. :/
 

Podobná vlákna

Back
Top