• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

manuál A máme tu problém

CdbdleNeo

nový člen
4
Zdravím všechny fandy vozů z Hirošimy. Mám takový problém se svoji šestkou. No spíš jsem se přišel vybrečet. Tak k věci. V létě tohoto roku jsem si koupil svůj vysněný vůz. Jedná se o mazdu 6gl wagon 2017 2.0 121kw manuál. Vůz je po jednom majiteli s plnou servisní historií z mazdy. Nebourané nikde ani škrábanec interiér jako u nového vozu. Při koupi byl nájezd 105k a nyní mám 110k. Po cca dvou měsících se mi rozvrzala spojka. Jde to z převodovky takže nejspiš pritlačák. Nic hrozného ale stejně to je trochu otravné a ne úplně na místě u vozu této kategorie a s tímto nájezdem. Ale s tím jsem se smířil. Další taková věc co to dělá je že při přeřazení z dvojky na trojku to semtam ne vždy tak mechanicky cvakne. Nejsem si uplne jist jestli to je jestli to dělá synchron a chytá to zuby protože to je strašně decentní nebo jestli to je prostě vlastnost té převodovky. Má to někdo podobně? Každopádně to mě taky tolik netrápí. Hlavní problém je ten ze jak přišel podzim a nizké teploty tak při prvním ranním rozjezdu na spojku to jakoby zacuka nebo spis zahoupa jak by spojka prokluzovala. Jenom první jedno dvě max 3 rozjetí a potom uz to cely den neudělá. Když jsem ráno vyjížděl z vedlejší na hlavní tzn zatáčka 90 stupňů tak to až zamlátilo typu jak by hodně zakopalo abs. Ale ve spojkovém pedálu to cítit nejde. Stopro to nejde od motora. Spojka jinak neprokluzuje a chová se naprosto normálně. Setkal se s tím někdo? Pochybuju že to bude dělat silentblok. To by se projevovalo furt. Mohla by to dělat poloosa. Ale taky tomu moc nevěřím stejně jako u silentbloku. Spatně ovzdušnená spojka? To zase nevím jakou spojitost by to mělo s teplotou. Spojka? Popř. Dvouhmota (jestli to teda má dvouhmotu) 🙈 To by smysl dávalo ale to nechci slyšet 😁. Každopadně spojka po 100k? Dle toho v jakém to auto je stavu tak bych řekl že předešlý majitel nebyl žádný manták ale to ještě není záruka toho že neměl obě nohy levé nebo že vůz nepůjčoval manželce. Setkal nebo setkavá se někdo s podobným problémem? Popřípadě kdy jste dělali nebo nedělali spojku? Děkuji za každou radu nazor či zkušenost.
 
podle toho jak to popisuješ bych klidně tipl homokineťák, samozřejmě mohlo by to být i na převodovce, ale cvakání, poškubávání při rozjezdu (obzvlášt do prudké zatáčky pod plynem) by to klidně mohlo být od něj...nedostalo kolo někdy nějákou ránu (kanál, díra..ideálně s pokusem se třeba prudce vyhnout ale pozdě)? Samozřejmě je to jen podle písmenek, ideální nechat v dílně někde zkontrolovat a vyzkoušet.
 
Na aute jsem pár dní zpátky dělal geometrii a jak přední tak zadní náprava byla dobrá. Ve předu akorát lehce rozhozená sbíhavost kterou jsem samozřejmě seřídil. Podvozek bez vůle. Všechno pevné a bez poškození

IMG_20231031_072527.jpg IMG_20231031_072523.jpg
 
Geometrii a pokud jsou čepy ok to nebude. Pokud by to byl přeci jen homokineťak...na geometrii jeho vadu nezjistiš
 
To máš samozřejmě pravdu. Reaguju spíš na to jestli auto nedostalo nějakou velkou ránu na podvozek protože to většinou odnese řízení potažmo zavěšení. Žádná velká rána nebyla. Geometrii jsem dělal jenom preventivně. Kineťák dělá při vytočeném rejdu spíš takove lupaní. Tohle bylo spíš klepaní s houpavým škubáním jak by prokluzovala spojka. Navíc kineťák když je v rejži tak vetšinou dělá bordel tak nějak neustále a nevybírá si studený ranní rozjezd. Takže si nemyslím že to bude ono. Samozrejmě by to bylo pěkné ale moc tomu nevěrím.
 
Tak tohle jsem měl na mé 6tce taky. A nastalo to vždy při nižších teplotách. Vždycky jeden, dva rozjezdy po ránu a začlo to cukat, škubat nebo trhat. Rejd na to neměl vliv. Byla to docela záhada pro mě. Bohužel jsem to nevyřešil a auto už změnilo majitele. Ale rád bych věděl co tomu vlastně bylo.
 
Sakra. Když jsem začal číst tvůj příspěvek že si to měl taky tak ve mě svitla naděje že máš i řešení 🙈. No pátral jsem i po zahraničních webech a nejsme jediní s tímto problémem. Jenom řešení je neznámé. Jako za mě bych se přikláněl k tomu přítlačáku. Už jen to voďítko zě začal vrzat při sešlápnutí spojkoveho pedálu. Že by ty Vrátné pružinky a obložení na přítlačáku se nějak špatně trhavě vracelo tím že je už unavené či poškozené plus tomu nesvědší nízká teplota a vlhkost. Ale nechce se mi to měnit způsobem pokus omyl protože to je finančně náročná operace a momentálně by mě to finančně zrujnovalo kdybych to vyměnil nebylo by to ono a měnil bych další díly. Takže doufám že tu někdo přijde s jednoznačným řešením 🙏
 
Back
Top