• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 2 vs Mazda 3 (obhajoba Mazdy 2)

Mazda 3 je lepší auto než Mazda 2. Je toto konstatování ve všech ohledech správné?

  • Mazda 2 je lepší auto.

    Hlasy: 0 0,0%

  • Celkem voličů
    15

KJay

člen KLANu
61
Asi nikoho nepřekvapí, když se na internetu setká s názorem "Dvojka? To si radši kup Mazdu 3, je to lepší auto".
Platí to v každém ohledu?

V trojce jsem nejel, takže za mě se k tomu vyjádřím jen z pohledu řidiče Mazdy 2 (r.v. 2022 , top specifikace) a nechám ostatní aby do toho vnesli pohled z druhé (mnohem početnější) strany barikády.

Takže obhoajoba koupě dvojky. Pokud se smíříme s faktem, že Mazda 2 se prodává nejčastěji v nízkých specifikacích, je nejčastěji k vidění jako "očesané, základní" auto se slabou motorizací. To znamená, staré knoflíky ovládání větráků a klimatizace, volant bez vyhřívání, sedadla bez vyhřívání, nezatmavená skla, obyčejné zrcátko, méně polstrování v interiéru a tvrdé plasty, malá kola... všude se šetří. K tomu přičtěte tvrdý podvozek který není vhodný na české silnice plné výmolů, slabý motor, že nejdou složit sedačky do vodorovné polohy, že nemáte parkovací kameru, že rádio hraje přinejlepším průměrně z obyč repráků a zastaralého infotainmentu, že nemáte v autě navigaci (i když to nebývá problém nahradit), že má auto malý screen, že má obyčejné světlomety atd. Získáte tak trochu předražené auto s velmi dobrou kvalitou zpracování na kterém se toho může jen máloco pokazit. Je zde příslib, že vám vydrží a opravy vás nebudou stát moc peněz. Taková Mazda 2 se prezentuje jako městský vůz, nevhodný na dálnice, kvůli vyšší hlučnosti (tenčím materiálům střechy i vyššímu hluku z podvozku...)

Naproti tomu v Mazdě 3 získáte spoustu těch příplatkových věcí pravděpodobně již v základu. Plus budete mít větší kufr, pohodlnější sedadla, lepší kvalitu materiálů ve vnitřku auta. Už to hraje do karet Mazdě 3. Je to lépe vybavené, komfortnější větší auto. Je to novější generace auta (o Mazdě 2 se už léta zdůrazňuje, že je to jen omlazovaná zastaralá generace). A víte za co platíte - za komfort, prémiové materiály, lepší balíček všeho co má už v základu dohromady. A máte možnost koupit sedan.

Tam kde Mazda 3 začíná s cenovkou (630tisíc vč. DPH) se na Mazdě 2 nedostanete ani v top specifikaci. Ta stojí cca 550tisíc vč. DPH, a s příplatkovou výbavou se můžete dostat max. někam k 600tisícům Kč s DPH. Což tedy porovnávat porovnatelné, a zkusit vedle sebe postavit takovou top specifikaci Mazdy 2 oproti Mazdě 3 (bez ohledu na její specifikaci). V čem se pak přiblížíme k Mazdě 3, co je holt i v top specifikaci pro Mazdu 2 ve srovnání s trojkou nepřekonatelné a v čem naopak by se top specka Mazdy 2 mohla vyjímat nad Mazdou 3 popírajíce tvrzení, že "Mazda 2 není lepší vůz"?

V top specce má Mazda 2 vyhřívaná sedadla, vyhřívaný volant, automatickou klimatizaci (jednozónovou, ale to vzhledem k míření na jednotlivce nebo bezdětný pár nebo pár s jedním dítětem) není nevýhoda. Materiály uvnitř vozu již nepůsobí tak neprémiově (i když s Mazdou 3 i tak nesnesou srovnání), pak tam máme adaptivný led světlomety, od roku 2023 i adaptivní tempomat, někdo by řekl - více věcí které se mohou rozbít a bude nákladné je po uplynutí záruky levně nahradit (tím přichází Mazda 2 o nálepku auta s levnou údržbou). Přibývají dvě silnější motorizace (90 a 115 koní, s tím že těch 90 jde odemknout na 115). Přibývají tónovaná zadní a zadní boční skla, zatmavovací zrcátko, ovládací knoflíky pro větrání a klimatizaci už vypadají stejně jako v Mazdě 3. Volant působí dostatečně luxusním dojmem. Můžete si z výroby nechat na auto přimontovat kouli, dát si větší luxusní kola, která žehlí nerovnosti, nechat si namontovat loketní opěrtku atd. Něco tyto upgrady ale nevyléčí - hluk v kabině při vyšších rychlostech, malý kufr, pořád to je auto kde se sedadla nesklápí do roviny, kde je vzadu míň místa (ale oproti Mazdě 3 ne o moc). Pořád je to i ve vyšší motorizaci auto s nízkým torquem (kroutivým momentem), takže čím víc jej naložíte, tím méně mrštně reagovat bude. Motor sice může reagovat při malém nákladu dostatečně svižně, ale i tak je to na hranici možností motoru.

Co je tedy oním příslovečným tahákem na Mazdu 2, který by zametl s suchou větou "Kup si radši Mazdu 3"? Především je to menší auto. Představte si jak malá byla auta dříve a jak malá jsou dnes. Pochopíte pak, že Mazda 3 není malý vůz. Mazda 3 je svým yp;sdobem přerostlé malé auto. Malé auto, tedy Mazda 2, má blíže k mrštnosti, kterou ji ale nedává turbo jako u jiných výrobců ale handling a dobré řazení. Ty má i Mazda 3, obojí, ale v trojce vždy ovládáte větší a o trochu těžší auto. Neovládáte malý vůz. To je přednost číslo jedna - není to ani motokára typu MX5, ani poněkdu přerostlý malý vůz Mazda 3. Je to čistokrovné malé auto se skvělou ovladatelností a vysokým fun faktorem, které je holt tvrdé a ne tak komfortní. Co dále? Například, to, že 1.5L motor v Mazdě 2 údajně vznikl při vývoji MX5 a sdílí s ním něco pdoobného. Mazda 3 aby dosáhla na podobný fun faktor, musela by (nevím zda dnes, nebo to platilo před lety a teď to už neplatí) nemít línější 2.0L ale rovnou živější 2.5L motor. Mazdě 2 na to stačí 1.5L motor. Takže tahákem číslo jedna je fun faktor. Je to malý zábavný vůz co šlape jako hodinky. Ano, mnohem méně pohodlný, ale zábavný a za nižší cenu, a to se počítá. Co dál? Pravděpodobnně to, že s plnou příplatkovou výbavou získáte i něco, co za vyšší peníze v základní výbavě Mazdy 3 ještě není. Nejsem expert na Mazdu 3, ale předpokládám, že to může být druhý argument, který smete ze stolu tvrzení "Kup si radši Mazdu 3, je to lepší auto." Je ještě něco jiného, co by mohlo být třetím argumentem pro výběr Mazdy 2 před Mazdou 3? Sice jsem psal, že Mazda 2 je prezentována jako městský vůz, ale ona do nějakých 140-150kmh drží pevně i na dálnici. Díky dlouhému prvnímu převodu by se o tom, že jde o dobrý městský vůz dalo polemizovat, a zřejmě bysme se dostali k tomu, že je to spíš vůz na okresky, který dobře zvládne i dálnice (až na vyšší hluk v kabině) a s trochou grifu i město a semafory. V tom jsou si podle mne s Mazdou 3 podobné, takže třetím argumentem by mohlo být, že obě auta dobře zvládají všechny 3 prostředí, tedy univerzálnost. Samozřejmě při cestách na dovolené poznáte menší pohodlí sedaček v dvojce a menší kufr, ale ten kufr není zas o tolik menší aby to moc bolelo. Dáte do trojky kočárek? Dal by se odněkud z argumentačních hlubin vydolovat i čtvrtý argument, kterým utřít suché konstatování "Mazda 3 je prostě lepší"? Možná cena pojištění (?). Možná fakt že Mazda 2 je na výšku vyšší ("zdánlivá" nevýhoda v aerodynamice), a tudíž do ní nesedáte tak nízko jako do sportovního auta? Je to vůbec výhoda? A co třeba estetika? Jasně, zepředu Mazda 3 vypadá famózně a Mazda 2 stařecky, ale zezadu by se o tom čí zadek je hezčí dalo polemizovat. Je to zkrátka menší auto, nemá velkou tlustou ..del.

Odhaduji, že jsem nikoho nepřesvědčil, protože většina lidí uvažuje stylem, že větší a dospělejší auto je lepší, ale i tak jsem pár argumentů navrstvil, a myslím, že to stačí přinejmenším k tomu, že to otřese jistotou "názoru zkušeného řidiče - zkus se v ní projet a uvidíš, že Mazda 3 je lepší" a v někom vyvolá nostalgii po malých autech.

Je to zkrátka více Lancia Delta, starý Golf.. a méně "malé auto dneška". Malá auta dnes totiž nazýváme subkompakty, a jsou vnímány jako podřadné, jako auta z B segmentu, kde kvalita nehraje prim a vše určuje cena. Ale Mazda 2 to nabořuje, a dělá to po Mazdovsku, bez toho, aby turbila výkon.
 
Poslední úprava:
Ty jo,... Já vůbec nevím co v tý anketě zakliknout. Z uživatelského hlediska to mám asi nejblíž k "Ne, někdy to neplatí. Mazda 2 má co nabídnout i nad základní výbavu a má přednosti, které M3 nemá."
Ale z technického hlediska tak tam váhám mezi MX5 a M3BP. Problém je že MX5 je jízdně fantastický auto a auto je od toho aby jezdilo, ale BP je prostě novější (pevnější ocel karoserie, modernější technologie)...

Jo kdyby to bylo porovnání M2 DJ/DL a M3 BM/BN tak tam jasně zakliknu že lepší je M3.
Ale takhle fakt nevím. Prostě DJ/DL vs BP, tak tam má asi každý auto svoje a hlavně asi jinej druh klientely.
 
Nechám názory na jiných. Já mám náhodou slabost pro Mazdu 2 ve vyšší výbavě. Je to skvělé malé auto tak akorát na městské nákupy, návštěvy rodičů a sem tam výlety. Ale ty auta je nutno rozlišovat především velikostí. Trojka je celkově větší a bude pohodlnější. Kočár tam dáš ale žádné terno a místo vzadu taky takový podprůměr. Pro pohodlí i s kočárem je zase už lepší šestka.
To prostě záleží co chceš ty. To auto nejvíce vnimej tím, jaký ti nabízí prostor a jestli ti bude stačit. To je to zásadní. Z pohledu výbavy nebo řízení jsou skvělá obě. Každý trochu jinak.
Pro mě je třeba trojka skvělá.. Dva lidi.
Teď s malým a kočárem už to nedává a dovolené přebralo větší SUV. Ona to dá taky ale to je fakt nacpáno všude něco.
Co vím tak třeba @shr3k měl takovou krásnou dvojku v modré a vyšší výbavě. Třeba hodí svůj názor. Ty auta zná dobře.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Podobne som uvažoval pred pól rokom.
Rozhodlo proste to že M2 stala cenovo dosť podobne ako M3, a vadilo mi že M2 je proste malinké autíčko. Vhodne do centra mesta ale nevedel som si predstaviť nejaké väčšie výlety.
 
Mně tohle mluví z duše. Před ojetou M3 BL jsem měl Renault Twingo - to je teprve malý auto, ale uvnitř (sice jen pro 4) překvapivě prostorný, s posuvnou zadní lavicí, takže když není potřeba kufr, je tam víc místa než v oktávce. A mít twingo ve městě bylo skvělý - kolikrát jsem se nacpal do malých podélných parkovacích míst, který novější auta nemohly obsadit - nevlezli se. Doteď mám pro něj slabost a těším se na to jeho znovuzrození s elektromotorem.

Už ta M3 BL mi přijde veliká - jsem rád za aspoň zadní parkovací senzory. Kdyby byla velikosti dvojky, byl bych asi trochu spokojenější. Jenže ta stejná generace dvojky se mi prostě nějak nelíbí. Je to taková zvláštní bublina a najít ojetou s podobnou výavou jako mají ojeté trojky, to nevím, jestli vůbec jde.

Kdybych kupoval novou, asi bych to zvažoval, ale zase se mi vzhledem víc líbí trojka. (Ty píšeš, že trojka má hezčí předek, ale zadek spíš ne. Ale mně se naopak hodně líbí předek dvojky, naopak zadek je zase taková divná bublina.)

Každopádně doufám, že se ještě někdy malá auta, co vypadají jako auta, vrátí.
 
No, já bych to řekl asi takto. Mazda 2 není úplně malé auto. Ovšem nejlepší je, když ve dvojce objevíš kouzlo trojky. A jelikož ději jsou již větší, tak přece jen už neblinkají v každé zatáčce. Takže si jízdu nakonec užijí všichni. Tedy, když nejede manželka. Ta se totiž obvykle rozčapí jak pavouk, zapře se všude možně po tapecírungu na stropě, přivře oči a zrychleně dýchá, jak kdyby měla rodit. To, že si užije(me) zatáčky, a nikomu se nic nestane, jí vadí. Ale to že ze čtyř půjčení auta jej 3x přiveze s poškrábaným nějakého rohu nárazníku, to ji nechává ledově klidnou.
Je to auto dvou tváří. Dálky jezdí s průměrnou spotřebou 4,3 l/100km a když člověk chce, stačí mu jen rychlost (1), 2 a 3. To už je pak ale průměrná 7,5. Ale za ten úsměv na tváři a příjemný pocit to stojí.
 
Při tom porovnávání M2 s M3 jste úplně zapomněli na model mezi nimi: CX-3. Má rozvor M2, motor M3, nejlíp se do ní nastupuje a navíc je z nich nejhezčí🙂
 
Takze jsem divnej, kdyz bych moc chtel RAMa? :joy:

CX-3 hezci, nez M3? Exterier je subjektivni, ale co se tyka interieru, to nemuze byt mysleno vazne? ;)
 
Takze jsem divnej, kdyz bych moc chtel RAMa? :joy:

CX-3 hezci, nez M3? Exterier je subjektivni, ale co se tyka interieru, to nemuze byt mysleno vazne? ;)
Jestli bys chtěl RAMa tak jsi divnej. Normální člověk chce Mustanga 🙂

No interier třeba ne, ale zvenku určitě.
 
Ty jo předem smekám před těmi co to přečetli opravdu poctivě 😂
Já dal v anketě tu 2 možnost že i M2 má co nabídnout a za mne asi tohle

- do ucpaného města kde je problém najít flek se M2 hodí víc jelikož je menší stačí jí méně místa a líp se vytočí na malém prostoru.
- na okreskách s ní dosáhneš cca o 1l nižší spotřebu.

A tím to za mne asi končí. Výbava, interiér a jeho kvalita, možnosti přepravy, jízdní vlastnosti a dynamika tam všude M3 dominuje.

Mám tedy M3 BP 2021 G122 na Stage1 výbava PLUS a srovnávám s M2 DJ 2019 G90 výbava TAKUMI - pár tisíc km jsem s ní najezdil.

Ohledně starší M3 BM - i zde bych dal přednost M3.

M2 je fajn to ne že ne, ale ta M3 je lepší. Říkám snad jen kdybych potřeboval jezdit za opravdu nejnižší spotřebu a chtěl pravou Mazdu (a ne preznačený Yaris) a nebo pokud bych jezdil jen město a chtěl těžit z lepšího rejdu a menších rozměrů.

Jinak i s M2 se dá dálnice - jen to v ni víc hučí a žere spíš víc jak M3 a tedy s mými 186cm sednout na zadní ,,trestní lavici” je opravdu lahůdka.
 
Ty jo předem smekám před těmi co to přečetli opravdu poctivě 😂
Já dal v anketě tu 2 možnost že i M2 má co nabídnout a za mne asi tohle

- do ucpaného města kde je problém najít flek se M2 hodí víc jelikož je menší stačí jí méně místa a líp se vytočí na malém prostoru.
- na okreskách s ní dosáhneš cca o 1l nižší spotřebu.

A tím to za mne asi končí. Výbava, interiér a jeho kvalita, možnosti přepravy, jízdní vlastnosti a dynamika tam všude M3 dominuje.

Mám tedy M3 BP 2021 G122 na Stage1 výbava PLUS a srovnávám s M2 DJ 2019 G90 výbava TAKUMI - pár tisíc km jsem s ní najezdil.

Ohledně starší M3 BM - i zde bych dal přednost M3.

M2 je fajn to ne že ne, ale ta M3 je lepší. Říkám snad jen kdybych potřeboval jezdit za opravdu nejnižší spotřebu a chtěl pravou Mazdu (a ne preznačený Yaris) a nebo pokud bych jezdil jen město a chtěl těžit z lepšího rejdu a menších rozměrů.

Jinak i s M2 se dá dálnice - jen to v ni víc hučí a žere spíš víc jak M3 a tedy s mými 186cm sednout na zadní ,,trestní lavici” je opravdu lahůdka.
Přesně tak, jak to píšeš, to je :) proto mi anketa přijde zbytečná, je to prostě o prioritách a budgetu. M2 mě hodně baví a překvapila, koupil jsem před rokem G115 v plny a nelituju ani koruny, odhlučnění taky trochu pomohlo.
 
Jo mamka má tu G90 zrovna dnes jsem ji to zas projel na myčku.

Je to o tom kolik na to mas a jak velké auto chceš ale byt se i s M2 dá odjet dovča ve 4 tak s M3 je to pohodlnější.

No jestli je rozpočet třeba do 500 pak není co řešit na M3 je to málo na tu dnes ve smysluplnem základu potřebuješ 700, no a jestli je rozpočet i na M3 byt třeba se ,,základnější” výbavou s tím ze M2 by byla v plné tak bych si jednoznačně vybral M3 - ta výbava bude stejně lepší ale hlavně pojede výrazně lip a nabídne toho proste víc.

Rozhodovat se mezi M2 a třeba Fabii, Yarisem, i20 a td…. Tak to by dle mne bylo na úvahu asi bych šel spis do M2 i když Yaris je hodně povedený ale ta M2 mi sedí víc.
 
Jo mamka má tu G90 zrovna dnes jsem ji to zas projel na myčku.

Je to o tom kolik na to mas a jak velké auto chceš ale byt se i s M2 dá odjet dovča ve 4 tak s M3 je to pohodlnější.

No jestli je rozpočet třeba do 500 pak není co řešit na M3 je to málo na tu dnes ve smysluplnem základu potřebuješ 700, no a jestli je rozpočet i na M3 byt třeba se ,,základnější” výbavou s tím ze M2 by byla v plné tak bych si jednoznačně vybral M3 - ta výbava bude stejně lepší ale hlavně pojede výrazně lip a nabídne toho proste víc.

Rozhodovat se mezi M2 a třeba Fabii, Yarisem, i20 a td…. Tak to by dle mne bylo na úvahu asi bych šel spis do M2 i když Yaris je hodně povedený ale ta M2 mi sedí víc.
Jj Yaris byl top predpredposledni 1,33 👍 80tkm vcetne rakve a taky me bavil, ten predposledni o krok dal, ale ta 1,5 (jeste 4valec) mi prisla linejsi a v 15tkm sel pryc :)
 
Novej Yaris je 3 válec 1,5 má tuším 125 koni? Ten mi naopak přijde fajn a za mne tedy sedí možná i lip jak Mazda ale Mazda má pro mne takový dospelejsi vzhled.
 
Rozhodovat se mezi M2 a třeba Fabii, Yarisem, i20 a td…. Tak to by dle mne bylo na úvahu asi bych šel spis do M2 i když Yaris je hodně povedený ale ta M2 mi sedí víc.
Rozhodovat se dnes a ne před 6-ti lety, jednoznačně jdu do Hyundai i20N.
 
Mel jsem oboje, M2 i M3. Podle me duvody pro porizeni maleho auta jsou (pro vetsinu lidi, a zcela korektne) mensi rozmery a nizsi provozni naklady. Mala auta nikdy nestala o tolik min, nez stredne velka auta, ale asi uplne vzdy nabizely tyhle dva benefity.

Kdyz jsme bydleli v Praze a meli problem s parkovanim (uz tehdy vecne preplnene Dejvice), dobrovolne jsem z Mazdy 626 prestoupil na tehdy skoro novou Mazdu 2 druhe generace. Meli jsme ji neco pres dva roky, do stehovani a prestupu na Mazdu 3. Jako mlady par jsme s prostornosti uvnitr nemeli problem, jezdili jsme s ni i po cely Evrope, nekdy i s kolama ci lyzema uvnitr, kempovat... Rodice a kamaradi se tenkrat divili, zvlast kdyz dvojky nebyly ani tehdy o tolik levnejsi, nez trojky. Ale melo to sve duvody. Neridila se spatne, kola v rozich byla ve meste nebo v serpentinach fajn, ale presto bych fun factor jako hlavni duvod nenazval. Ve srovnani s tou 626 nebo nasledujici Mazdou 3 jsem ocenoval velikost auta a nizky provozni naklady. A dalsi benefity, ktere nejsou na prvni pohled videt — napr. neni problem najit ojetinu s velmi malym najezdem (doslova po duchodci, ale opravdu :)), a pri naslednem prodeji nikdo nebude resit mestske sramy, protoze male auto malokdo vnima jako reprezentativni zalezitost. Takze se miniauticko pohodlneji kupuje i prodava.

Ten rozdil provoznich nakladu je pak opravdu docela velky, nebo aspon tenkrat byl. Napr. pojisteni. Take pneu nestaly prakticky nic, auto je vubec nesjizdelo. Zimni ocelaky staly snad 500 Kc/ks, coz bylo min, nez sezonni prezuti jednoho disku v drazsim prazskem pneuservisu. Spotreba nemela spodni hranici... kdyz jsme chteli jet do Alp na vikend, a na uctu se moc penez nevalelo, dalo se s lehounkou nohou jet se spotrebou na hranici 4 litru. V serpentinach nebo ve meste to porad zralo unosne (co si pamatuju, tak do 6.5), kdezto velka a tezka auta s vykonnejsim benzinakem zacnou v takovych podminkach razem zrat pomerne dost. Brzdy s nekonecnou zivotnosti. Dily byly jednodussi a levnejsi, ja tehdy resil celni sklo a (hrozici) vymenu zadniho vika kufru, nakonec jsem menil jen mikrospinac, protoze ho vrakac byl ochotny prodat zvlast... ale cele kusy kastle na vrakacich byly, dokonce i ve stejny barve, a nic moc to nestalo, a to i proti starsi 626. Maly motor = obvykle nepatrne mensi olejova napln, mensi zatizeni motoru = obyvkle levnejsi specka oleje. A tak dal...

Takze za me, i kdyz se muze male auto zdat na prvni pohled jako "nevyhodna nabidka", snadnost parkovani, kde najednou i v preplnenem meste clovek nachazi mista skoro v kazdy ulici (nejen diky delce, ale i sirce), nebo nizke provozni naklady v dlouhodobem hledisku, za to muzou stat.
 
Back
Top