• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Ako pri kúpe otestovať motor 2.2 Skyactiv-D

mihalko

nový člen
10
Ahojte,

máte nejaký návod, ako pri kúpe zistiť, či je konkrétny motor 2.2 skyactiv-d trpí chorobou z priloženého videa? (problém s vačkou)

Parametre, ktoré mám skontrolovať na diagnostike? Nejaké označenie motora, ktorému sa mám vyhnúť? alebo niečo podobné?
 
viem, že SkyActiv-D sú problémové, práve na SkyActiv-D sa pýtam. Je nejaký spôsob, ako zistiť, či túto výrobnú vadu niekto vyriešil v rámci záruky, alebo v opravou v servise? Prípadne nejaké označenie motorov SkyActiv-D, ktorých sa to netýka?
 
Je nejaký spôsob, ako to zistiť pred kúpou auta na diagnostike? Na aké parametre sa mám pozerať.
 
Takový ten základ:
Zjistit předešlé výměny olejů, jak často a kde probíhaly. Jestli je namontovaný originální olejový filtr.
Co už bylo na autě opravováno, podle toho se pozná co vše odešlo a jestli se jen nevyměnila jedna věc a bude načatá druhá.
Kouknout na chladící kapalinu, jestli má správnou barvu, jestli někdy nestříkala na motor (špatné těsnění pod hlavou)
Auto nesmí cukat a má dostatečný výkon ->129kw už je znát.
Kdy naposledy proběhla regenerace a jak dlouho trvala.
Celkový počet regenerací jestli odpovídá nájezdu.
Obecně auta ze západu budou v lepším stavu než u nás z důvodů bohatšího zastoupení značky, kdy se motory opravdu měnily na záruky nebo se alespoň Mazda rozumně podílela na opravách.
Ale prostě vidět není do žádného auta, raději počítat s rezervou peněz, pak to člověka tak nepřekvapí.
 
Takový ten základ:
Zjistit předešlé výměny olejů, jak často a kde probíhaly. Jestli je namontovaný originální olejový filtr.
Co už bylo na autě opravováno, podle toho se pozná co vše odešlo a jestli se jen nevyměnila jedna věc a bude načatá druhá.
Kouknout na chladící kapalinu, jestli má správnou barvu, jestli někdy nestříkala na motor (špatné těsnění pod hlavou)
Auto nesmí cukat a má dostatečný výkon ->129kw už je znát.
Kdy naposledy proběhla regenerace a jak dlouho trvala.
Celkový počet regenerací jestli odpovídá nájezdu.
Obecně auta ze západu budou v lepším stavu než u nás z důvodů bohatšího zastoupení značky, kdy se motory opravdu měnily na záruky nebo se alespoň Mazda rozumně podílela na opravách.
Ale prostě vidět není do žádného auta, raději počítat s rezervou peněz, pak to člověka tak nepřekvapí.
dík, čo ešte okrem stavu dpf (počet regenerácií, či sa nečistí častejšie ako by sa malo) a vstrekovačov by si kontroloval na diagnostike?
 
@mihalko ano korekcie vstrekovačov sa dajú skontrolovať ale tým moc nezistis, ja som mal korekcie super a motor bol ko... Na čo sa môžeš zamerať spotreba ak sa pohybuje do 6,5-7 litrov je to možno ok, aké časté sú regenerácie DPF filtra, kedy bolo cistene sanie, ci bola menena vačka a neexistuje motor ktorý bol v pohode až ročníky po 2018 kde bolo použité adblue ? ja mam teraz spotrebu pri ľahkej nohe 5,4L
 
Dík, ako to myslíš s tou spotrebou? že sa často regeneruje DPF a potom je väčšia spotreba? Nie je to skôr kontrola, či je DPF v poriadku? síce DPF môže byť len dôsledok nejakej inej chyby
 
@mihalko ked ten motor je v poriadku spotreba sa pohybuje okolo 5,5 - 6 litrov na dlhšiu trasu, na nárast spotreby ma vplyv veľa faktorov zanesene sanie, opotrebovana vačka, vstreky, časté regenerácie DPF.... Mne teraz vychádza spotreba 6,4L a to na pobezky
Ešte jedna vec auto nad 160 alebo 170 uz nezrychlovalo ? keď som ja mal motor ko
 
Poslední úprava:
@mihalko ked ten motor je v poriadku spotreba sa pohybuje okolo 5,5 - 6 litrov na dlhšiu trasu, na nárast spotreby ma vplyv veľa faktorov zanesene sanie, opotrebovana vačka, vstreky, časté regenerácie DPF.... Mne teraz vychádza spotreba 6,4L a to na pobezky
Ešte jedna vec auto nad 160 alebo 170 uz nezrychlovalo ? keď som ja mal motor ko
všimol si si ešte nejaké príznaky toho, že bol motor KO?
 
Ja som ju dlho nemal len pol roka tak predávajúci sa toho zbavil možno o tom nevedel tak som to kúpil ja ?
Precitaj si co som pridal, začalo to všetko že vyčistím sanie a vymením podložky pod vstrekmi
Dva týždne do zadu som robil ďalší tento motor pre @Lu-Bosch
Ahojte Mazdaci
Tak po dlhej dobe konečne skladám v pondelok by som chcel štartovať, tak nakoniec som robil celý motor komplet nové hlavné ložiská, ojničné ložiská, aj krúžky originál, včera som naložil hlavu, čerpadlo a vyvazovak a dnes pokračujem ? prikladám pár foto.
@shr3k @Reddwarf chcem zaslepit oba EGR ventile, záslepky urobené z antikoru, bude tam hneď vyhadzovať chyby alebo po čase? Či radšej nezaslepovat?

Zobrazit přílohu 44672 Zobrazit přílohu 44673 Zobrazit přílohu 44674 Zobrazit přílohu 44675 Zobrazit přílohu 44676 Zobrazit přílohu 44677 Zobrazit přílohu 44678
 
Ešte jedna vec auto nad 160 alebo 170 uz nezrychlovalo ? keď som ja mal motor ko
Presne tak! Problém týchto dieselových mázd vidím v tom, že jazdia akoby sa nič nedialo aj keď by už nemali ísť (max. tak s núdzovým režimom).

Motor má príjemný chod a zvukový prejav, na testovacej jazde človeku príde, že je všetko úplne OK. To, že nie je niečo v poriadku sa dá odsledovať buď na dlhodobej spotrebe alebo vysokou rýchlosťou a môžem potvrdiť, že rovnaký problém som mal aj ja keď som dosiahol 160 a zrazu tomu došiel dych (pričom to musí zvládnuť cez 200), ale to sa za normálnych okolností nedá legálne odskúšať.
 
@lowend (pričom to musí zvládnuť cez 200), ale to sa za normálnych okolností nedá legálne odskúšať.
Keď je všetko ok bez probléma 210 a ešte viac
 
Poslední úprava:
Neviete náhodou, či problém s vačkou má aj mazda 3, 2.2 skyactiv-d? Vo videu spomínajú len cx-5 a 6ku.
 
Back
Top