Tak to je nejhůře udělaný test Mazdy, jaký jsem kdy viděl. Nesmysly, nelogičnosti a lži do testu přeci nepatří.
Že displej není dotykový bude zřejmě ta lež. Jestli to zkoušel jen za jízdy, jeho chyba, součástí jeho práce by mělo být prostudování alespoń základních informací o testovaném autě.
Při dodržování rychlostních limitů se dá jezdit za 7,5 - zde z mé strany jen spekulace, majitelé mne kdyžtak opraví, ale řekl bych, že to tolik nežere, 6 nebo 6,5 bych považoval za věrohodnější. Neuvádí, jak na tu spotřebu přišel. Z formulace "se dá jezdit" je zřejmé, že jde o snahu o úspornou jízdu.
Stará dobrá klasika, která díky technologii Skyactiv je stále vylepšovaná - příčinou vylepšování určitě není zmíněná technologie, za vylepšování je třeba děkovat něčemu nebo spíše někomu úplně jinéhu.
... G-Vectoring Controltol, kdy to auto umí rozdělovat v zatáčkách kroutící moment - tento systém přeci neumí rozdělovat kroutící moment. Tento systém v určité fázi průjezdu zatáčkou mírně omezí výkon motoru, čímž dojde k dočasně většímu zatížení předních kol.
... Head-up display ... a je to podle mne absolutní zbytečnost. Vyšší člověk na něj nevidí. - Příliš kategorické odsouzení, ale budiž, on to za zbytečnost považovat může. Že na něj nevidí je ale spíše tím, že si neumí vhodně nastavit sedačku, volant a pozici textu na tom sklíčku (jak to sám nazval).
Sice jsem rád, že celkově hodnocení vyznívá kladně, ale už jen ta první lež může odradit spoustu lidí, kteří po zjištění, že displej není dotykový okamžitě auto zavrhnou. Přeci nebudou pátrat po dalších parametrech, když to auto má pro ně tak zásadní a v dnešní době až trapnou vadu.