• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek AWD

Go56

výkonný člen KLANu
186
Existuje celá řada rozumných argumentů pro i proti AWD. Přidám jeden, který by možná patřil spíše do rubriky " co vás pobavilo ":
Když se měla moje manželka vyjádřit k otázce, zda AWD ano, či ne, zeptala se, zda v případě FWD je uvnitř také ten tunel na podlaze. Dozvěděla se, že ano. Tak se rozhodla pro AWD, aby ten tunel nebyl prázdný ;)
 
úplně nechápu smysl toho videa, porovnání - 20 let staré bávo x 10 let starý Hyundai x moderní elektronika 4x4 .
Lepší porovnání by bylo moderní zadokolka x moderní předokolka x moderní 4x4 . Jasně že 4x4 má své výhody a rozhodně by měla dojet dál, ale i moderní předokolky a zadokolky mají své limity už jinde než před 20 nebo 10 lety ;)

I s předohrabem se dá dojet tam kam s 4x4 ;)
 
úplně nechápu smysl toho videa, porovnání - 20 let staré bávo x 10 let starý Hyundai x moderní elektronika 4x4 .
Lepší porovnání by bylo moderní zadokolka x moderní předokolka x moderní 4x4 . Jasně že 4x4 má své výhody a rozhodně by měla dojet dál, ale i moderní předokolky a zadokolky mají své limity už jinde než před 20 nebo 10 lety ;)

I s předohrabem se dá dojet tam kam s 4x4 ;)
Tak jistě by se dal připravit objektivnější test, toto beru jen jako připomenutí principu, který dokáží různé systémy trochu a v některých situacích potlačit, a také se chlapci z Topspeed při tom pobavili. Upřímně řečeno, chyběla mi tam Škoda 120 - jako zadokolka s motorem vzadu by myslím nedopadla špatně :)

Jedno srovnání, tentokrát většinou známých čtyřkolek, je třeba tady Top 10 SUVs off-road comparison: Which medium SUV is the best? - YouTube , jedno z mnoha. Ale není to nic proti "blbnutí" s pravými off-roady, samozřejmě.
 
Poslední úprava:
Já jsem se před koupí ojeté CX-5 rozhodoval mezi FWD a AWD. Cenový rozdíl byl malý, ale ze čtení článků jsem věděl, že přírůstek spotřeby AWD bude min. 0,5 l/100 km. Ačkoli jsem škudlil, koupil jsem AWD a nelituji. Hlavní důvody jsou asi dva:
1. neřeším, jestli z nějakého travnatého parkoviště vyjedu, když v době mého pěšího výletu zaprší. Neřeším, jestli cestou na hory po neposypané silnici budu muset zastavit, když zastaví auto přede mnou nebo kvůli vyhýbání.
2. připojením pohonu zadních kol se má snížit nebo eliminovat nedotáčivost. Jednou jsem ten pocit měl, když jsem na rakouské S6 zkoušel, jestli i v dešti dokážu jet na povoleném rychlostním limitu. Od té doby tomu věřím.
 
Back
Top